Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49394
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:26

Ik weet ook niet of ik me had laten vaccineren als ik zwanger was. Ik had denk ik gewacht tot na de bevalling. Maar goed, dat is niet aan de orde.

purny

Berichten: 27556
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:26

Relaxed schreef:
purny schreef:
Het is dan niet mijn bedoeling geweest om iemand een schuldgevoel aan te praten
(zie onderschrift)


Ik kan jouw standpunt echt totaal niet volgen. Het ene moment geef je af op maatregelen (die jou raken) en het volgende moment zit je weer iemand te overtuigen vooral wel te prikken.

Tja dat is dus mijn beperking. Ik kan gewoon niet zo goed communiceren met dingen. Het is af en toe gewoon knap lastig om dingen te plaatsen

996981
Berichten: 9857
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:26

secricible schreef:
Lindor, ik ben erg benieuwd naar de werkgroep. Heb je daar meer info over?
Er is relatief weinig data over zwanger en covid vaccinatie dus ik snap de terughoudendheid ook wel. Heel veel is beredeneerd vanuit logische oorzaak en gevolg (eerdere vaccins deden dit dus we gaan er vanuit dat..) maar er is geen proefgroep zoals bij niet-zwangeren geweest dus harde data is er weinig. De harde data die er (ondertussen) is wijst op weinig risico's maar dat is lastig om nu al te duiden en gaat over korte tijd, zeker voor een foetus of pasgeborene.
Ik snap wel dat zwangeren liever niet dat risico nemen.

Precies. Komt bij dat het gros van de besmettingen harmlos is. Mocht je borstvoeding gaan geven weet je zeker dat je een kindje antistoffen meegeeft na natuurlijke besmetting. Bij vaccinatie weten ze dit (nog steeds niet) zeker

Swah

Berichten: 1861
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:27

Als wel gevaccineerde zwangere pas ik trouwens ook enorm goed op de komende maanden, houd ik afstand en werk ik thuis. Better safe than sorry, zeker na de uitkomsten van het effect van Covid op de placenta, waarbij de zwangeren zelf amper last hadden, maar het effect op de placenta fors was.
Dus ik doe én én.

Lindor92
Berichten: 7006
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:27

Verloskundige geeft daar geen advies in. Wat ik weet is dat zij ook afwachtend is met vaccineren.

996981
Berichten: 9857
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:28

purny schreef:
Relaxed schreef:

Ik kan jouw standpunt echt totaal niet volgen. Het ene moment geef je af op maatregelen (die jou raken) en het volgende moment zit je weer iemand te overtuigen vooral wel te prikken.

Tja dat is dus mijn beperking. Ik kan gewoon niet zo goed communiceren met dingen. Het is af en toe gewoon knap lastig om dingen te plaatsen

Misschien moet je dan afvragen of het verstandig is om discussies als dit te mengen?

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:30

Laat Purny met rust. Ze heeft net zo veel recht als ieder ander om zich in deze discussie te mengen en haar onderschrift is er niet voor niets. Daar kunnen we prima rekening mee houden.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 15-09-21 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43700
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:31

Citaat:
Misschien moet je dan afvragen of het verstandig is om discussies als dit te mengen?

Het gaat heel vaak goed hoor en Bokt is er voor ons allemaal. Daarnaast zijn er zat mensen zonder beperking die behoorlijk uit de bocht kunnen vliegen. Dus terugtrekken vind ik echt niet nodig hoor en advies te vergaand.

Suzanne F.

Berichten: 49394
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:32

Knuf voor Purny

purny

Berichten: 27556
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:33

Thnx allemaal.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:33


ruitje

Berichten: 12361
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:33

Spenk schreef:
Heb je geen verloskundige of huisarts die je hierin adviseren kan? De adviezen om wel te enten liggen er natuurlijk niet voor niks. Je weet gewoon niet of je met milde klachten er van af komt of dat je degene bent die wel heel erg ziek wordt. Zeker als straks alle maatregelen losgelaten worden en het herfst wordt dan gaat het sowieso weer meer oplaaien het virus.



Weet je hoe vreselijk wisselend de adviezen zijn die je als zwangere krijgt? Bij mij gaf iedereen een ander advies,van de huisarts tot de gynaecoloog tot de verloskundige.

Vreselijk om dan op basis daarvan een keuze te moeten maken voor een ander leven, zeker met de reacties ( zoals ook op de vorige pagina) . Ik had er een topic over geopend op Bokt.

Ben daar gestopt met lezen, kreeg de meest vreselijke verwijten( tot waarom ik überhaupt zo dom was om zwanger te worden tijdens de Corona aan toe)

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:36

Spenk schreef:
Waarom zou je op zoek gaan naar overdreven en veelal verzonnen verhalen?
Nee hoor ik baseer mij wel op de wetenschap.



Niks overdreven en verzonnen.

996981
Berichten: 9857
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:37

pien_2010 schreef:
Citaat:
Misschien moet je dan afvragen of het verstandig is om discussies als dit te mengen?

Het gaat heel vaak goed hoor en Bokt is er voor ons allemaal. Daarnaast zijn er zat mensen zonder beperking die behoorlijk uit de bocht kunnen vliegen. Dus terugtrekken vind ik echt niet nodig hoor en advies te vergaand.

Heb je gelijk. Sorry Purny! Was niet zo rot bedoelt als het er uitkwam

996981
Berichten: 9857
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:38

ruitje schreef:
Spenk schreef:
Heb je geen verloskundige of huisarts die je hierin adviseren kan? De adviezen om wel te enten liggen er natuurlijk niet voor niks. Je weet gewoon niet of je met milde klachten er van af komt of dat je degene bent die wel heel erg ziek wordt. Zeker als straks alle maatregelen losgelaten worden en het herfst wordt dan gaat het sowieso weer meer oplaaien het virus.



Weet je hoe vreselijk wisselend de adviezen zijn die je als zwangere krijgt? Bij mij gaf iedereen een ander advies,van de huisarts tot de gynaecoloog tot de verloskundige.

Vreselijk om dan op basis daarvan een keuze te moeten maken voor een ander leven, zeker met de reacties ( zoals ook op de vorige pagina) . Ik had er een topic over geopend op Bokt.

Ben daar gestopt met lezen, kreeg de meest vreselijke verwijten( tot waarom ik überhaupt zo dom was om zwanger te worden tijdens de Corona aan toe)

Hier ook mee eens en helaas dezelfde ervaring. Mijn advies; volg je gevoel. Ook als dat niet rationeel is

pien_2010

Berichten: 43700
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:39

Citaat:
Heb je gelijk. Sorry Purny! Was niet zo rot bedoelt als het er uitkwam
<3

Trusten allemaal.

Spenk
Berichten: 21825
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:40

ruitje schreef:
Spenk schreef:
Heb je geen verloskundige of huisarts die je hierin adviseren kan? De adviezen om wel te enten liggen er natuurlijk niet voor niks. Je weet gewoon niet of je met milde klachten er van af komt of dat je degene bent die wel heel erg ziek wordt. Zeker als straks alle maatregelen losgelaten worden en het herfst wordt dan gaat het sowieso weer meer oplaaien het virus.



Weet je hoe vreselijk wisselend de adviezen zijn die je als zwangere krijgt? Bij mij gaf iedereen een ander advies,van de huisarts tot de gynaecoloog tot de verloskundige.

Vreselijk om dan op basis daarvan een keuze te moeten maken voor een ander leven, zeker met de reacties ( zoals ook op de vorige pagina) . Ik had er een topic over geopend op Bokt.

Ben daar gestopt met lezen, kreeg de meest vreselijke verwijten( tot waarom ik überhaupt zo dom was om zwanger te worden tijdens de Corona aan toe)

Dat viel in mijn kennissenkring wel mee :) eigenlijk unaniem advies om het wel te doen. Maar het zal best dat dat verschilt ja.

BigOne
Berichten: 38411
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:42

Wat Corona aan kan richten onder zwangeren zie je het rapport wat ik gedeeld heb, ben wel niet op de hoogte met medisch zwangerschapsjargon maar vond het nogal heftig.

purny

Berichten: 27556
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:45

Dank je wel 996981!

996981
Berichten: 9857
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:49

purny schreef:
Dank je wel 996981!

:*

ruitje

Berichten: 12361
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:53

bigone schreef:
Wat Corona aan kan richten onder zwangeren zie je het rapport wat ik gedeeld heb, ben wel niet op de hoogte met medisch zwangerschapsjargon maar vond het nogal heftig.


Voor jezelf is de keuze vrij makkelijk, voor baby's zijn gewoon nog niet zoveel resultaten en ben je als huidige zwangere gewoon de testgeneratie :o . Niet 'bewust' , maar je bent gewoon de eerste generatie waarbij überhaupt vaccineren kan en onderzoek dus kan.

Spenk: Bij mij en bij de zwangeren die ik ken dus juist veel wisselend advies. Mijn verloskundige praktijk adviseerd dus gewoon om het niet te doen. Maarja, verloskundigen zijn geen wetenschappers denk ik dan. Waar moet je nou op afgaan?

Ik geef het je te doen, de keuze maken voor een ongeboren kind.

Swah

Berichten: 1861
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:56


Spenk
Berichten: 21825
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 23:21


Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 23:36

loriene schreef:
https://www.hartvannederland.nl/coronav ... rksbRfmJow

En nog maar meer in de zorg kapotmaken!!
Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig!
Straks nog minder mensen in de zorg aan het werk.

Tja, das nu'91. Die willen het hoge ziekteverzuim vooral misbruiken voor hun eigen doelen bij de cao onderhandelingen. Zijn niet bepaald representatief voor "de" zorgmedewerker. Als die al bestaat trouwens.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 08:23

Ik vraag me trouwens wel af hoe het 'achter de schermen' werkt met die app en de gegevens die daaraan hangen. Het hangt aan je digi-d, en wat er eerder al aangegeven werkt over datalekken bij de overheid, ik vind wel dat een aantal mensen daar bijzonder makkelijk aan voorbij gaan?

Ik heb de app, en als er uiteindelijk iets mis gaat ben ik als eerste de sjaak denk qua gegevens die op straat komen te liggen, maar zo af en toe vraag ik me af het allemaal wel zo goed geregeld is? Ze weten niet eens wie wel en niet recht hebben op toeslagen en wie dat wel of niet moeten terugbetalen.. dat was een affaire die mensen de afgrond in bracht... is op zich wel dezelfde overheid.. Of zien jullie dat anders?