Blonde acties op werkvloer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Blonde acties op werkvloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 16:39

Wie heeft dit ook mee gemaakt, blonde acties op de werkvloer? Ik liep stage in een ziekenhuis en ik was 17 jaar. Er was werkte een man en die vroeg heb je zin om een keer wat met me te gaan drinken?

Ik werd donkerrood haha en ik bedankte hem vriendelijk, ik dacht namelijk dat ik ver beneden zijn stand was.Hij was arts want ik zag hem vaak een deur door gaan waar op stond sterilisatie. Hij was dus gynaecoloog dat was duidelijk.

Er liep uit mijn klas nog een meisje daar stage, in de pauze fluisterde ik haar in dat er een arts was die steeds aandacht trok en me uit had gevraagd. Oh jou ook al was haar antwoord, huh heeft hij jou ook gevraagd. Dat kan je toch niet maken als arts riep ik toen,dus dat meisje vraagt hebben wij het wel over dezelfde?

Hoezo vroeg ik haar, nou de persoon die vroeg of ik met hem uit wil werkt bij sterilisatie. Ja die bedoel ik, oh maar dat is toch geen arts riep ze toen met een grijns op haar gezicht.Natuurlijk wel riep ik het staat toch op zijn deur. Nou en wat staat daar dan zei ze toen. En opeens ging er een lampje branden ik schaamde me zo erg. Nu kan ik er ook om lachen maar toen.....

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:49

Ik snap het niet zo goed, wat was hij dan?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:50

PoelieWoelie schreef:

Sterillisatie van alle gebruikte instrumenten op o.a. de OK gok ik maar zo :)

Polly
Moderator Algemeen

Re: Blonde acties op werkvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:53

Zeker..
Ik heb weleens 2 ambu's en een hele berg burgerAED naar een man gestuurd voor reanimatie en toen ik iets verder keek bleek de beste man niet gereanimeerd te willen worden.. oeps

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 16:55

Klopt hij moest alle instrumenten steriliseren, oh dat is ook erg Polly.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 14-07-21 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:55

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 16:59

Haha ja daarom moest ik er opeens weer aan denken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:02

PoelieWoelie schreef:

Als je op de afdeling sterilisatie werkt, ben je geen gynaecoloog maar daar worden alle spullen gesteriliseerd voor nieuw gebruik :Y)

Edit: sorry, beetje spuit elf dit.

Ik werkte net in een verpleeghuis als fysiotherapeut en moest voor een collega invallen en haalde iemand op van de PG-afdeling. Kende daar de bewoners niet, dus riep degene die ik nodig had in de huiskamer. En toen zei een bewoner: ‘ja, dat ben ik, neem mij maar mee’.
Kom ik daar beneden, lijkt het helemaal niet te kloppen met wat mijn collega had opgeschreven voor therapie. Vraag ik aan een andere collega; is deze bewoner nou zo achteruit gegaan of wat is er aan de hand. Zegt ze: ‘nou, dit is helemaal niet mw X’.

Les 1 op de PG; vertrouw nooit de antwoorden van de bewoners :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:10

Polly schreef:
Zeker..
Ik heb weleens 2 ambu's en een hele berg burgerAED naar een man gestuurd voor reanimatie en toen ik iets verder keek bleek de beste man niet gereanimeerd te willen worden.. oeps

Is het niet zo dat je moet handelen tot je het weet en niet eerst gaan uitzoeken of iemand gereanimeerd wil worden of niet omdat je er kostbare tijd mee kunt verliezen? Ik zou willen zeggen je hebt goed gehandeld.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:26

moonsparkle schreef:
Polly schreef:
Zeker..

Is het niet zo dat je moet handelen tot je het weet en niet eerst gaan uitzoeken of iemand gereanimeerd wil worden of niet omdat je er kostbare tijd mee kunt verliezen? Ik zou willen zeggen je hebt goed gehandeld.

Zeker, maar niet als je als zorgprofessional kan inzien dat er een NR (Niet Reanimeren) verklaring is getekend :) dan is het een beetje een overbodige inzet, ik had dan beter de huisarts van de praktijk waar ik aan de telefoon zat er met spoed heen kunnen sturen, dat was iets gepaster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:44

Zo heb ik een collega gehad die vroeg op wat voor dag Goede Vrijdag valt |o . Ze vond het heel raar dat ik moest lachen ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:56

Hoop dat dit topic hier net zo goed loopt als op Viva :D

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 18:07

ik ben een keer naar een verkeerde stad gevlogen voor een vergadering.

een hele tijd heen en weer bellen met collega die mij zou ophalen en maar niet gevonden kreeg bij de Terminal. Ja waar sta je dan, wacht ik draai om, kom nog een keer. Ja blabla ik sta onder Birmingham Termi nal1 , toen was het even stil aan de andere kant vd lijn. ......

moest ik in Manchester zijn. Heb toen de trein genomen.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 18:09

Een vriend van mij (arts) heeft ooit tegen een patient gezegd dat het echt wel tijd werd dat meneer uit bed zou komen en wat zou gaan bewegen. Beste man had een dwarsleasie... -O-

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 18:52

Ik heb wel meer blonde acties gehad.

Ik liep met een dienblad met medicatie een zaal op, (toen lagen er nog 8 op een kamer) en de poets was net geweest. Ik glee uit en lag met de medicijnen onder de tafel. Plat op me rug. 8-) Iedereen lachen en ik schaamde me kapot.

Wij deden altijd eerst de gordijnen open op de zaal, voor wij de reportage lazen.
Het was lekker weer, en het zonnetje scheen.
Riep iemand, laat die gordijn maar dicht zuster, ik: wilt u niet bruin worden.
Ben bruin zat, zei die vrouw. Ik had niet gezien dat het een surinaamse vrouw was.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 18:54

Iets kleins,maar de mijnheer vond het niet leuk.Ik werkte voor de thuiszorg bij een gezin.Ik streek de was.Dus heel veel overhemden van de vader van het gezin.Hij had een belangrijke vergadering van zijn werk en hij zat daar dus met een overhemd met 1 ongestreken mouw.Zijn vrouw kon er wel om lachen,hij niet.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:05

als telefoniste ben ik ooit eens vergeten een lastige klant in de wacht te zetten terwijl ik ging doorverbinden.. die hoorde mij dus zeggen.. ik heb die (#^@$ klant weer aan de lijn... oeps!!

en later als beginnend juridisch secretaresse heb ik eens een vertrouwelijke brief naar de tegenpartij gestuurd in plaats van naar onze eigen client... dat was heel erg fout :( ...

en verder de gebruikelijke blunders zoals bijlagen vergeten bij mails, of mails naar een verkeerd adresboek sturen, dat soort geneuzel...

ik werk inmiddels niet meer op kantoor :)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:13

Ik op mijn eerste werkdag. Leuk praatje gemaakt met een aardige collega. Op een gegeven moment gevraagd hoe de collega's zijn en ook doorgevraagd naar manager. Collega keek me vragend aan en begon toen te vertellen hoe leuk de manager wel niet was. Ik daarna blij weggelopen. Krijg ik te horen van collega's die mee luisterden dat dat mijn manager was :o

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:25

In mijn eerste week bij een nieuwe werkgever ging het goed fout in de keuken. Was een kantoorbaan en ik deed het eerste koffierondje. Ik moest wat uit een keukenkastje pakken en de glazen stonden bovenin.
Nu ben ik niet zo groot van stuk, maar op mijn tenen lukte het precies er een glas uit te pakken......... dacht ik <<)
Wat ik echter niet doorhad was dat het blad in die kast verschoof doordat ik er tegenaan drukte en daarmee ook nog kantelde.
Ik deed in een reflex nog een verwoede poging wat op te vangen, maar er was natuurlijk geen houden meer aan :o

Het complete glasservies stortte op de grond en binnen een seconde was het complete ravage %) .
Collega's waren natuurlijk op het kabaal afgekomen en keken me wazig aan.

"Tja...... ik doe er ook echt alles aan om niet door mijn proeftijd heen te komen he" was mijn spontane opmerking en daarmee barstte iedereen in lachen uit (inclusief ik zelf).

Ik kreeg bij het opruimen gelukkig wat hulp en ben die middag maar gaan shoppen voor wat nieuw glaswerk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 19:43

Oh wat erg en dan komt iedereen kijken dan wil je acuut onzichtbaar worden.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:45

snuffie123 schreef:
Ik op mijn eerste werkdag. Leuk praatje gemaakt met een aardige collega. Op een gegeven moment gevraagd hoe de collega's zijn en ook doorgevraagd naar manager. Collega keek me vragend aan en begon toen te vertellen hoe leuk de manager wel niet was. Ik daarna blij weggelopen. Krijg ik te horen van collega's die mee luisterden dat dat mijn manager was :o

Zoiets had ik ook maar dan andersom
(al ben ik geen manager). Ik heb een eigen ruimte op het werk met een collega maar als die er niet is ga ik liever in de kantoortuin zitten. Die ene dag op kantoor wil ik juist collega's om mij heen, anders kan ik net zo goed thuiswerken :D Toen ik net van afdeling was geswitched zat ik daar dus gezellig met mijn collega's van de administratie, er kwam iemand langs die ik nog niet kende en zij mij niet. Leuk gekletst over het werk en vervolgens zei ze dat de mensen uit mijn beroep de silverback apen zijn van de apenrots op deze afdeling, die gasten komen overal mee weg en zelfs de managers praten naar hun mond. Zulke lastige mensen om mee te werken... Toch wat awkward om dan te zeggen dat ik hoop dat ze wel goed met mij zal kunnen werken.

Mijn eigen grootste werkblunder was tijdens mijn bijbaan toen ik 16 was. Had aan het begin van mijn dienst de waterkoker vol azijn gegoten want de kalkaanslag was niet om aan te zien. Het was de hele dag enorm druk dus er niet meer aan gedacht... En toen een klant om thee vroeg, tja was wel een heel zuur bakkie :=

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:53

Toen ik 18 jaar was liep ik stage als receptioniste in een bejaardentehuis.

1 van de inwoners was overleden, dus de contactpersoon (zoon) was gebeld en zou komen. Vervolgens meldt een man zich bij de balie, dat hij de zoon is van meneer X. Dus mijn collega en ik gelijk de persoon condoleren en sterkte wensen. Bleek het de "andere" zoon te zijn, waar meneer minder contact mee had, en die vanuit het zuiden van Nederland was vertrokken om zijn vader te bezoeken. In die tijd geen mobiele telefoontjes, dus de beste man wist van niets en schrok zich rot van onze condoleances... Hij werd erg boos dat hij het op deze manier moest horen.

Ik heb me er de rest van mijn stage rot onder gevoeld. ;(

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:18

Ik heb ooit eens de complete inhoud van een database gedeletet door een foutje in mijn SQL query :)) Godzijdank konden ze de back-up van de avond ervoor terugzetten _O-

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:26

Ik heb weleens een belangrijk stuk, dat de volgende dag getekend moest worden, gewist. Ik wilde het als voorbeeld gebruiken, maar in plaats van het bestand waar ik het ingeplakt had, ben ik het origineel gaan bewerken :')

Gelukkig kon IT het terug toveren *\o/*

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:28

Dat ik eens met een palletwagen een deel stelling had mee genomen. En de bedrijfsleider zegt. "Ik snap dat je stellingen graag aanneemt ter discussie. Maar zoveel hoeft ook niet."

Bocht veel te krap genomen en alle plastic tussenbordjes tussen de producten, compleet naar z'n gallemiezen.

En een x dat mijn collega, lekker actief bezig. Hand palletwagen, dus ook niet de elektrische, liet zakken op mijn voet. We dragen werkschoenen, dus zeer deed het niet. Maar toen keek hij me aan. "Ja zeg! Ga jij ook nog wat doen of blijf je daar staan?"

Nou vriend, als je de palletwagen weer even omhoog zet wel :')