Beschermd wonen, blijkt niet wat het is, maar nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:56

verootjoo schreef:
Je omschrijft het goed. Blijkbaar kunnen ze dat niet bieden en heeft de gemeente wel toegezegd dat dat kon.


Vanwaar de aanname dat het de gemeente is die dat onterecht heeft toegezegd? Het kan ook echt zo zijn dat de zorgorganisatie dat heeft toegezegd, aan de gemeente en TS, en dat dan niet waarmaakt. (FTM heeft er een heel dossier van, ze zouden niet de eerste zijn.)

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:58

Eerder werd al stichting mee benoemd. Je hebt recht op gratis een cliƫnt ondersteuner daar. Lijkt mij voor jezelf meer rust geven als deze de gesprekken aangaan. Kunnen vermoedelijk nu ook bemiddelen in dat je hulp nu niet toereikend genoeg blijkt.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:14

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:
Je omschrijft het goed. Blijkbaar kunnen ze dat niet bieden en heeft de gemeente wel toegezegd dat dat kon.


Vanwaar de aanname dat het de gemeente is die dat onterecht heeft toegezegd? Het kan ook echt zo zijn dat de zorgorganisatie dat heeft toegezegd, aan de gemeente en TS, en dat dan niet waarmaakt. (FTM heeft er een heel dossier van, ze zouden niet de eerste zijn.)


Ja dat kan ook, maar ook niet uit wie de fout maakte. Maar moet TS niet uitzoeken maar de begeleider.
TS heeft niet voor niks deze indicatie dus belachelijk dat ze nu zo in het diepe gegooid wordt.

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 00:41

Wat ik nu schrijf baseer ik alleen op je kop. Ik ken je niet persoonlijk en kan er met sommige dingen natuurlijk helemaal naast zitten.

Allereerst heeft die persoon niet het recht om op die manier te reageren.

Ten tweede begrijp ik dat er wat dingen fout zijn gegaan wat erg frustrerend is.

Ten derde valt het mij op dat je heel makkelijk zelf geen actie onderneemt en daarna gefrustreerd bent.

Een voorbeeld is niet weten waar de afvalbak staat. Je zou zelf kunnen gaan kijken, je buren vragen of je vriend vragen de buren te vragen.

Geen gordijnen. Een dekbed, kranten of iets dergelijks tijdelijk ophangen. Iets lenen van vrienden, ouders etc, iets tijdelijks ophalen bij de weggeefhoek.

Ik denk dat iemand die rustig kan nadenken heel veel oplossingen kan zien. Uit je opp heb ik het gevoel dat er mensen om je heen zijn die je daarmee kunnen helpen. Vraag je die wel eens naar mogelijke oplossingen?

Waar ik heel benieuwd naar ben (en als je het niet wilt vertellen mag dat natuurlijk) is welke zorg je nodig hebt als je een paniekaanval krijgt.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:36

Kan het niet meer dan eens zijn met je Quickie.

TS, snap dat je een vervelende tijd hebt. Maar de enige die je er echt uit kan halen, ben je zelf.
Als je het zo af laat hangen van anderen, zal je nooit de goede energie krijgen. De hulp is mogelijk niet zoals je je hebt ingesteld, maar eenieder doet zijn best, zover ik kan lezen.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:45

Ik vind dit wel erg vanzelfsprekend getypt. Ik weet niet wat de TS precies voor "aandoening" heeft buiten persoonlijkheidsstoornis (heb zelf autisme) maar ik weet van mijn broer (ADD en autisme) dat bovenstaande dingen helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn voor iemand. Als je al woonbegeleiding nodig hebt dan betekent dat vaak dat dat soort dingen helemaal niet in je op komen om te vragen.. mijn broer denkt ook niet zo ver na. Daarom heeft hij juist hulp nodig. Ik vind dat de TS al ver boven zichzelf heeft uit moeten stijgen.. de begeleiding is er voor haar, niet andersom. Zij kunnen haar juist leren hoe ze met dit soort dingen om moet gaan. Aangezien ze ook schrijft al een angststoornis te hebben is de houding van deze hulpverlener totaal niet helpend, zeker niet omdat de TS al in een staat van stress verkeert. Dan functioneert je hoofd helemaal niet op dat niveau.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:57

Nielojram schreef:
Kan het niet meer dan eens zijn met je Quickie.

TS, snap dat je een vervelende tijd hebt. Maar de enige die je er echt uit kan halen, ben je zelf.
Als je het zo af laat hangen van anderen, zal je nooit de goede energie krijgen. De hulp is mogelijk niet zoals je je hebt ingesteld, maar eenieder doet zijn best, zover ik kan lezen.


Flauwe opmerkingen, net als die van Quicky.
TS heeft niet voor niks een indicatie voor beschermd/begeleid wonen. Als ze de dingen zou kunnen die Quicky zegt had ze dat niet nodig :)

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:04

xPabloBokt schreef:
Aangezien ze ook schrijft al een angststoornis te hebben is de houding van deze hulpverlener totaal niet helpend, zeker niet omdat de TS al in een staat van stress verkeert. Dan functioneert je hoofd helemaal niet op dat niveau.

Ik zou zelfs zeggen: er is geen enkele situatie te bedenken waarin deze houding helpend is. Ook als je iemand naar het zelfstandig oplossen wilt sturen kan dat constructiever.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 17:38

TS ik had vroeger een TOR regeling (telefoon op recept) toen ik nog in een beschermde woonvorm woonde. Dan kon ik zelfs snachts bellen met een verpleegkundige van de kliniek wanneer ik het nodig had en het voor de begeleiding van de BW fijn was dat een onbekend iemand me sprak.. toen ik op mezelf ging wonen heb ik die regeling ook nog een tijd gehad, maar niet nodig gehad.

Wellicht is bij jouw regionale ggz instelling ook wel een regeling voor een TOR :)