Goed, ik moet even mijn ei kwijt.
Al een aantal maanden ben ik opzoek naar een studentenkamer in Arnhem. Naar mijn idee heb ik niet heel veel eisen… Maar oh wat is dit ontzettend lastig! Vandaag een online “bezichtiging” gehad waar maar liefst 80 reacties op waren geweest. En niet geworden helaas (ook niet zo gek natuurlijk, met zoveel interesse). Nu heb ik nog maar vier bezichtigingen gehad, ondanks dat ik actief aan het kijken en reageren ben. Maar zo hoorde ik vandaag ook iemand die maar liefst 28 bezichtigingen had voordat zij een kamer had gevonden..
En zo zakt de moed mij behoorlijk in de schoenen. De tijd begint te dringen en ik moet een kamer vinden voor september, dat levert behoorlijk wat stress op!
Er zijn zoveel studenten opzoek naar een kamer en de verhuurders hebben ze wat dat betreft voor het uitkiezen. En dan nog maar niet te spreken over de huizenmarkt.

Ik ben ongetwijfeld niet de enige (kamerzoekende) student, ik dacht wellicht kunnen we wat ervaringen delen? Tips om meer kans te maken? Ik heb geen idee. Ik begin namelijk nogal desperate te worden.

), en hou Facebook groepen nauwlettend in de gaten. Dit is mijn tweede opleiding en een kamer is geen must, want de reistijd is ongeveer hetzelfde als bij mijn eerste opleiding, maar het zou wel leuk zijn om eindelijk op mezelf te kunnen
. Ben daarom wel een beetje kieskeurig en reageer niet op elke kamer die vrijkomt. Hoe de kamer eruitziet maakt me niet zoveel uit maar vind het wel belangrijk dat ik me op mijn gemak voel bij mijn huisgenootje(s). Het is fijn dat er voor mij geen haast bij zit, maar telkens afgewezen worden, net te laat zijn of gewoon helemaal geen bericht terugkrijgen begint op den duur wel vervelend te worden, dus ik snap je gevoel volledig!