Welke irrationele angsten heb jij?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:50

Kookaburra schreef:
Ik was gister mijn bed aan het opmaken en moest aan dit topic denken. Ik ben namelijk bang dat ik mijn vingers breek als ik het hoeslaken/molton om de hoekjes van het matras pruts.


Dit heb ik ook haha :')

Storm

Berichten: 20876
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:11

Femek2902 schreef:
Verder was ik als kind heel bang dat er een zeehond aan m'n kont zou likken als ik in het donker naar de wc ging. :')


Ik moest hier heel hard om lachen. Ik zie het ook echt bijna voor me :')

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:17

Storm schreef:
Femek2902 schreef:
Verder was ik als kind heel bang dat er een zeehond aan m'n kont zou likken als ik in het donker naar de wc ging. :')


Ik moest hier heel hard om lachen. Ik zie het ook echt bijna voor me :')



Nu vraag ik me af.. Hoe kom je erbij? :')

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:45

Ja echt geen idee :') Ik ben niet meer bang voor de zeehond, maar het licht moet aan als ik naar de wc ga O:)

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:46

princequillo schreef:
Toen ik like 10 was las ik met mijn stomme hoofd De Chirurg van Tess Gerritsen, een misdaadthriller. Daarin kroop de dader door een klein raampje naar binnen. Ik kan sindsdien echt helemaal niets open laten, ook al past mijn kat er nog niet eens doorheen :') Ook alle deuren moeten zorgvuldig op slot. Anders kan ik écht niet slapen. Ben het ook wel eens vergeten, maar dat was niet fijn wakker worden de volgende dag... Gelijk paniek. Waarom? Ik was toch gewoon alleen wakker geworden?

Ik ben ook héél bang voor brand door apparatuur, like, ik gebruik nooit twee zwaardere dingen tegelijk. Of de wasmachine draait, maar dan kan ik niet stofzuigen. Als de wasmachine draait kan ik ook geen koffie zetten, dus dan pauzeer ik het programma of wacht ik het gewoon af. Geen idee waarom. Als ik mijn stoomreiniger gebruik ben ik ook altijd bang dat het 'te veel' is. :+ Dus ik ben altijd mega snel klaar met dweilen, dan werk ik echt met een tempo alsof ik nog 10 huizen moet dweilen.

Daarbij ben ik ook een schijterd met mijn katten. Ben ik een dagje weg dan gaan de alarmbellen al rinkelen. Heb ik de deur wel goed op slot gedaan? Misschien iets vergeten wat schadelijk voor ze kan zijn? Gas in het huis? Weet ik het, ik kan echt de meest niche situaties bedenken. -O-

Zo zijn er nog wel meer dingen denk ik, die nog wat vreemder zijn haha


Dat klinkt bijna een beetje als dwang en problematisch

Snippergroen

Berichten: 6698
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 09:47

Femek2902 schreef:
Ja echt geen idee :') Ik ben niet meer bang voor de zeehond, maar het licht moet aan als ik naar de wc ga O:)


Slangen of krokodillen is nog ergens te begrijpen omdat het vaker voorkomt, maar een zeehond? _O-

Wat een heerlijke reacties hier! Wat kan ons brein het ons moeilijk maken he :=

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48638
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:48

Ik durf mijn honden niet achter het “bosje” achter ons huis langs uit te laten als het donker is… ik heb dan altijd het gevoel dat er entiteiten achter ons aan komen :o
Als het nog maar een beetje licht is, dan durf ik het wel :)

c_alsemgeest

Berichten: 20729
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:52

Ik ben altijd bang dat ik bij een diep zwembad (echt zo'n mega diep sportbad roept het vooral op) met mijn vingers in een putje op de bodem vast kom te zitten... en verdrink.
Ook al kom ik er niet in de buurt _O-

marley93

Berichten: 6049
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:04

Ik was in zwembaden altijd bang dat een zeeluipaard me zou opvreten.

Storm

Berichten: 20876
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:21

Ik door een haai...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48638
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:34

Ik was juist bang dat die zwarte strepen op de bodem me zouden opzuigen… -O-

Fortitude

Berichten: 3091
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:49

Roltrappen. Ik huppel er altijd op en af.

Oh en dat tijdens het tanken iemand ineens mijn auto jat, dus ik tank altijd met sleutel in de aanslag inclusief vinger op het 'dicht' knopje :')

Silenna

Berichten: 2987
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:58

Dat moment dat er op een station een Intercity langs het perron raast, weet je wel? Dan ben ik altijd bang dat ik ineens van het bankje opsta, het perron overren en voor de trein spring. Ik heb helemaal geen doodswens :')

In hetzelfde kader: bang dat ik ineens van een balkon op 12 hoog spring, of in de auto bang dat ik ineens mijn stuur omgooi en over de kop sla.

_Karlijn
Berichten: 6497
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:26

Ja of in het kader van de roltrappen: dat je op wonderbaarlijke wijze zou vallen (hoe dan, want je staat toch stil), en dat je haren dan aan het einde vast komen te zitten in dat ding %)

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:39

Silenna schreef:
Dat moment dat er op een station een Intercity langs het perron raast, weet je wel? Dan ben ik altijd bang dat ik ineens van het bankje opsta, het perron overren en voor de trein spring. Ik heb helemaal geen doodswens :')

In hetzelfde kader: bang dat ik ineens van een balkon op 12 hoog spring, of in de auto bang dat ik ineens mijn stuur omgooi en over de kop sla.


Ik ben dus niet de enige met dergelijke vreemde gedachten :))

Fijn te lezen in dit topic dat dit beslist vaker voorkomt :D

Vuilnis weggooien en tegelijkertijd dwangmatig denken 'niet je sleutels erbij, niet je sleutels erbij' is ook een vaste :j (helemaal nadat ik inderdaad een keer een buurman in de meest vreemde bochten heb zien zitten in een poging inderdaad zijn sleutels uit de vuilcontainer te vissen).

marley93

Berichten: 6049
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:37

_Karlijn schreef:
Ja of in het kader van de roltrappen: dat je op wonderbaarlijke wijze zou vallen (hoe dan, want je staat toch stil), en dat je haren dan aan het einde vast komen te zitten in dat ding %)


Ik heb met roltrappen dan weer dat ik bang ben dat er een veter tussenkomt en ik zo de schredder in ga. :') Door dit topic word ik me wel erg bewust van alle stomme angsten die ik heb hoor. _O-

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:41

marley93 schreef:
_Karlijn schreef:
Ja of in het kader van de roltrappen: dat je op wonderbaarlijke wijze zou vallen (hoe dan, want je staat toch stil), en dat je haren dan aan het einde vast komen te zitten in dat ding %)


Ik heb met roltrappen dan weer dat ik bang ben dat er een veter tussenkomt en ik zo de schredder in ga. :') Door dit topic word ik me wel erg bewust van alle stomme angsten die ik heb hoor. _O-


Precies dit :')

Kookaburra

Berichten: 5436
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:46

_Karlijn schreef:
Ja of in het kader van de roltrappen: dat je op wonderbaarlijke wijze zou vallen (hoe dan, want je staat toch stil), en dat je haren dan aan het einde vast komen te zitten in dat ding %)

Ik heb het evenwichtsgevoel van een ei. Als ik mijzelf niet vasthoud, kan ik echt omkukelen op een roltrap. Maar bang om geshredderd te worden gelukkig nooit gehad.

Ghostattack

Berichten: 11267
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:52

Apple schreef:
Silenna schreef:
Dat moment dat er op een station een Intercity langs het perron raast, weet je wel? Dan ben ik altijd bang dat ik ineens van het bankje opsta, het perron overren en voor de trein spring. Ik heb helemaal geen doodswens :')

In hetzelfde kader: bang dat ik ineens van een balkon op 12 hoog spring, of in de auto bang dat ik ineens mijn stuur omgooi en over de kop sla.


Ik ben dus niet de enige met dergelijke vreemde gedachten :))

Fijn te lezen in dit topic dat dit beslist vaker voorkomt :D

Vuilnis weggooien en tegelijkertijd dwangmatig denken 'niet je sleutels erbij, niet je sleutels erbij' is ook een vaste :j (helemaal nadat ik inderdaad een keer een buurman in de meest vreemde bochten heb zien zitten in een poging inderdaad zijn sleutels uit de vuilcontainer te vissen).

Ik dacht dat er een benaming was voor die specifieke angsten/gedachtes als van grote hoogtes springen of voor een trein stappen. Maar ik heb echt werkelijk geen idee wat :')

Hier precies hetzelfde trouwens. Op grote hoogtes ook altijd de angst dat mijn telefoon spontaan naar beneden valt :+ Liften stap ik altijd heel snel in/uit, want stel je voor dat de lift ineens naar beneden valt.

Captain

Berichten: 21424
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:57

Storm schreef:
Een tijd geleden was er ook zo'n soort topic en schreef iemand dat diegene bang was dat ze tijdens het okselscheren en het mesje van de ene oksel naar de andere bewoog, haar tepel eraf zou scheren.

Nu heb ik dat dus ook ^)


Dat was mijn topic, en mijn irrationele angst. _O-

Captain

Berichten: 21424
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:00

Ghostattack schreef:
Ik dacht dat er een benaming was voor die specifieke angsten/gedachtes als van grote hoogtes springen of voor een trein stappen. Maar ik heb echt werkelijk geen idee wat :')


Intrusies! :D

Dit is overigens het andere topic dat ik geopend had: Captain @ [LZP] Irreële angsten..

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:12

Ik klim regelmatig grote hoogtes of klettersteig over staalkabels, maar ladders komen straight from hell voor mij. Ik ben altijd bang daarmee weg te glijden en te vallen. Ook die uit de kluiten gewassen huishoudtrap-ladders. Ik vertrouw die dingen totaal niet. Mensen moeten ze voor mij vasthouden en ook dan knikken mijn knieën. :=

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:44

davinci2412 schreef:
Kookaburra schreef:
Ik was gister mijn bed aan het opmaken en moest aan dit topic denken. Ik ben namelijk bang dat ik mijn vingers breek als ik het hoeslaken/molton om de hoekjes van het matras pruts.


Dit heb ik ook haha :')


Ik wil het niet erger maken, maar zo heeft mijn moeder een pees gebroken, of gescheurd hoe noem je dat? ;)

Kookaburra

Berichten: 5436
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:57

Nynkex01 schreef:
davinci2412 schreef:
[quote="Kookaburra"
Ik was gister mijn bed aan het opmaken en moest aan dit topic denken. Ik ben namelijk bang dat ik mijn vingers breek als ik het hoeslaken/molton om de hoekjes van het matras pruts.


Dit heb ik ook haha :')


Ik wil het niet erger maken, maar zo heeft mijn moeder een pees gebroken, of gescheurd hoe noem je dat? ;)[/quote]

Gescheurd. Auw!

black_kelpie

Berichten: 7867
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 00:08

Apple schreef:
Silenna schreef:
Dat moment dat er op een station een Intercity langs het perron raast, weet je wel? Dan ben ik altijd bang dat ik ineens van het bankje opsta, het perron overren en voor de trein spring. Ik heb helemaal geen doodswens :')

In hetzelfde kader: bang dat ik ineens van een balkon op 12 hoog spring, of in de auto bang dat ik ineens mijn stuur omgooi en over de kop sla.


Ik ben dus niet de enige met dergelijke vreemde gedachten :))

Fijn te lezen in dit topic dat dit beslist vaker voorkomt :D

Ik heb het ook heel erg. De trein, stuur van de auto omgooien en ook wanneer ik als bijrijder in de auto zit - mijn gordel af doen, deur open en mezelf naar buiten laten vallen. Slaat echt nergens op :')

Als ik voor onderzoek in het ziekenhuis zo'n tap in m'n arm krijg waar ze om de zoveel tijd bloed uit afnemen: "Als ik dat kraantje nu open draai loop ik leeg.. Nee, afblijven.."

Die van de magnetron in de OP heb ik ook, elke keer als ik met m'n neus voor een magnetron zit denk ik dat ie gaat ontploffen :j