Welke irrationele angsten heb jij?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 00:20

Ik heb een zeer extreme irrationele angst voor de tandarts. Bedoel, die gaan je ook niet expres pijn doen ofzo. Maar bij het idee alleen al begin ik te flippen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 00:56

Ik had ook een tijdje dat ik in een vliegtuig/hele drukke plek mensen ging scannen die ik verdacht vond door bijvoorbeeld een rugzak oid :+ en de nooduitgang erbij.

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 00:59

sureido schreef:
Ik had ook een tijdje dat ik in een vliegtuig/hele drukke plek mensen ging scannen die ik verdacht vond door bijvoorbeeld een rugzak oid :+ en de nooduitgang erbij.


Oh ja, ook herkenbaar wel.

Vooral na de aanslagen in Parijs ben ik heel lang bang geweest voor een aanslag op mijn werk.
Een reguliere huisartsenlaboratorium, maar oké, ik had toen ook niet verwacht dat er aanslagen zouden komen op restaurants. Ik heb toen veel gezocht ook naar verstopplekken enzo. :')

Ik kom nu op nog een rare kronkel: in een file bang zijn dat iemand uitstapt en iedereen 1 voor 1 in de auto’s neerschiet.

xrobbiee

Berichten: 301
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 01:26

Oh nog eentje, ik ben dus heel bang voor geesten enzo en kan echt niet tegen horror films. Nu werk ik bij een bioscoop en kan ik er dus niet omheen maar de zaal schoonmaken na een horror film vind ik eng omdat dan het monster uit de film, of dat nou een geest of iets anders is, uit het scherm kan komen om mij te pakken. Helemaal als er nog zo een spannend muziekje aan staat tijdens de aftiteling ga ik dus die zaal niet in :')

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 01:44

Dat de remmen van de auto het begeven terwijl ik nog tig bochtige kilometers bergafwaarts moet rijden.

KM_Ris

Berichten: 2945
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 02:10

xrobbiee schreef:
Oh nog eentje, ik ben dus heel bang voor geesten enzo en kan echt niet tegen horror films. Nu werk ik bij een bioscoop en kan ik er dus niet omheen maar de zaal schoonmaken na een horror film vind ik eng omdat dan het monster uit de film, of dat nou een geest of iets anders is, uit het scherm kan komen om mij te pakken. Helemaal als er nog zo een spannend muziekje aan staat tijdens de aftiteling ga ik dus die zaal niet in :')


:+ :(:)

Ik heb dit ook wel.. ik keek vroeger ook altijd een horror film in de bioscoop en niet thuis.. de gedachte daarachter was dat de geest in de bioscoop bleef en niet bij mij thuis :')

Ik had vroeger ook een haaien boek.. heel interessant maar ik durfde mijn hand of vinger niet op een haai in het boek te leggen uit angst dat ie beet.

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:44

Palmera schreef:
Dat de remmen van de auto het begeven terwijl ik nog tig bochtige kilometers bergafwaarts moet rijden.

Dit hebben wij gehad in Oostenrijk :+ Net bovenop een berg.

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 00:27

Ik zag wat passeren over ziekenhuizen en scheren. :')
Recent had ik een onwijze allergische reactie, en dat ging net aan goed dat 112 niet nodig was.
Mijn zorg: het huis is een paasei en ik stink, wat moeten die mensen wel niet denken?!

Heeeel logisch, ja natuurlijk stink je badend van het zweet omdat je je strontberoerd voelt.
Dat snappen die mensen ook wel.
En dat beetje afwas en die stofzuiger er niet door komen ze ook niet voor hoor. :+
Maar op zo’n moment, lijkt dat ernstig belangrijk voor mij te zijn, of ik geschoren ben, die kleine tandpastavlek op mijn joggingbroek.
Heeeeel belangrijk, niet dus.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 19-07-21 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 00:28

Amado7 schreef:
Palmera schreef:
Dat de remmen van de auto het begeven terwijl ik nog tig bochtige kilometers bergafwaarts moet rijden.

Dit hebben wij gehad in Oostenrijk :+ Net bovenop een berg.

Dat wou ik nou net niet weten.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 01:01

Flowery schreef:
Ledenmaten die buiten bed hangen als ik ga slapen, ben toch bang dat iets dan mijn arm of been grijpt :') Slaat nergens op en dat weet ik rationeel wel, maar toch blijft het een ding _O-


Blij dat ik niet de enige ben :+ . En dan denk ik achteraf bij mezelf, hoe oud ben ik? :')

Hutcherson

Berichten: 7429
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 01:08

davinci2412 schreef:
Ik ben bang voor kermisattracties. Daar krijg je mij dus echt niet in. In een pretpark ga ik overigens overal in :')


Je weet nooit of alles goed is aangedraaid op de kermis... Waar ze elke week alles opbouwen en afbreken.

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:49

@ bovenstaande; precies dat. Het gaat naar mijn idee ook net te vaak nèt niet mis.

Oh ik heb er nog een. Ik weet niet of het irrationale angst of een stukje onzekerheid is (of een combi) maar soms als ik langs een groepje mensen loop en er wordt 'opeens' hard gelachen oid, denk ik altijd dat het om mij gaat.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:55

moonfish13 schreef:
Ik zag wat passeren over ziekenhuizen en scheren. :')
Recent had ik een onwijze allergische reactie, en dat ging net aan goed dat 112 niet nodig was.
Mijn zorg: het huis is een paasei en ik stink, wat moeten die mensen wel niet denken?!

Heeeel logisch, ja natuurlijk stink je badend van het zweet omdat je je strontberoerd voelt.
Dat snappen die mensen ook wel.
En dat beetje afwas en die stofzuiger er niet door komen ze ook niet voor hoor. :+
Maar op zo’n moment, lijkt dat ernstig belangrijk voor mij te zijn, of ik geschoren ben, die kleine tandpastavlek op mijn joggingbroek.
Heeeeel belangrijk, niet dus.


Dit is zoo herkenbaar. Paar jaar terug ik doodziek, eigenlijk moest ambu komen tot bij de huisarts maar het enige wat ik kon denken was ‘ik heb mij nog niet gedouched en dat moet ik wel eerst ff doen..’

Nu ook hoogzwanger, word wss een keizersnede maar elke dag opnieuw onder die douche om te zorgen dat alles haarloos is. Achteraf denk ik, why die mensen boeit een verloren haar oid echt niet. Maargoed stel je voor ze denken dat k vies ben..

musiqolog
Berichten: 3361
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:52

Benthhh schreef:
Oh ik heb er nog een. Ik weet niet of het irrationale angst of een stukje onzekerheid is (of een combi) maar soms als ik langs een groepje mensen loop en er wordt 'opeens' hard gelachen oid, denk ik altijd dat het om mij gaat.

Die had ook van mij kunnen zijn. Ik heb, wel wat minder dan vroeger, het idee dat ik echt extreem raar ben en voor banketstaaf loop zonder het te weten.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:33

Hutcherson schreef:
davinci2412 schreef:
Ik ben bang voor kermisattracties. Daar krijg je mij dus echt niet in. In een pretpark ga ik overigens overal in :')


Je weet nooit of alles goed is aangedraaid op de kermis... Waar ze elke week alles opbouwen en afbreken.

Heerlijk om te weten zo voor ik naar de kermis ga :D

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:44

Ohja vanochtend besefte ik me er nog een: mijn vriend woont in een appartement en moet zijn vuilnis buiten in zo'n ondergrondse container doen. Vanochtend bracht ik de vuilniszak naar buiten en al-tijd als ik een vuilniszak in die container gooi, ben ik bang dat ik per ongeluk iets waardevols in de vuilniszak heb gedaan, zoals pinpas of telefoon :')

En dat over ledematen die uit bed hangen, heel herkenbaar! Als kind was ik elke nacht bang dat er iemand onder mijn hoogslaper zat. Ik sprong vroeger altijd een meter ver uit bed, want ik was altijd bang dat iemand mijn enkels zou grijpen als ik via het trappetje mijn bed in of uit klom.
En vandaag de dag zal ik nooit mijn arm of been uit bed hangen. Ik weet heel goed dat er niemand onder mijn bed ligt natuurlijk, maar nee, ik blijf het eng vinden.

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 16:21

Ik bedenk me er nog een! Ik ben bang om in de gevangenis te komen. Dat ik per ongeluk iets doe of dat ik ergens ten onrechte van beschuldigd wordt dat er dan voor zorgt dat ik achter tralies kom te zitten :')

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:39

Ik bedacht me er net ook nog eentje. Ik ben bang om te bungee jumpen maar doe wel skydiven. Met bungee jumpen ben ik bang dat er iets mis gaat met het koord en daar heb je met skydiven geen last van :P

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:34

Ik ben op de een of andere manier heel bang dat ik vermoord word. Geen idee waarom |o

Als ik een winkel uitloop ben ik altijd bang dat er iets in mijn tas "gevallen" is en dat ik dan word opgepakt en naar de gevangenis moet.

En als ik aan het rijden ben, ben ik bang dat er opeens een band af donderd en ik op de kop in de vangrail lig. Of als ik met het raam half open rijd het glas opeens knapt en ik al het glas in mn gezicht krijg ofzo..