Welke irrationele angsten heb jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 17:45

Je kent het wel; soms ben je bang dat er iets gebeurt dat helemaal niet op logische redeneringen is gebaseerd. Je weet dat je angst overdreven is, en vaak vooral lachwekkend, maar toch houdt het je onbewust bezig :):)

Zo ben ik zelf bang dat de magnetron in mijn gezicht ontploft als ik door het ruitje gluur.
Dat als ik de deur van een lift open houd door met één been in de lift te staan en met de ander nog op de verdieping, de lift ineens naar beneden stort.
Dat als ik 's nachts een slok water drink uit de bidon naast mijn bed (zonder dop), daar een spin in zit.
Dat als ik over een putdeksel stap, ik daar mijn sleutels in laat vallen.

Welke irrationele angsten heb jij :D

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8344
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:55

Ik verplaats dit topic naar LZP, daar staat het wat beter dan op het Kippenhok :D

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:58

Ik had prikangst en was altijd bang dat ik tijdens het prikken uit paniek mijn arm wegtrok en de naald zou breken en dus in mijn lijf zou blijven zitten :+

Ik moest zoveel geprikt worden dat ik de angst wel overwonnen heb en kan me nu ontspannen in bedwang houden zodat de naald niet breekt :') (dus die rare angst zit er nog wel maar kan er mee leven :P)

jiehaaa

Berichten: 5071
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:02

Dat van die spin hoeft niet irreëel te zijn (sorry dat ik je niet gerust kan stellen). Ik ken iemand die ‘s nacht een dikke spin in een waterglas aantrof. Ik zou de dop erop houden.

Foaly

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:03

Als ik op een paard stap en wegstap, ben ik altijd bang dat ze vanuit het niets omhoog gaan komen. Nog nooit gebeurd, geen enkele reden toe, maar het is altijd zo'n moment van een paar seconden en dan is het voorbij. En tijdens de rest van de les heb ik nergens last van, dus waar het door komt?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:03

Als ik over een richel van iets film, mijn telefoon op magische wijze uit mijn hand vliegt en naar beneden/in het water dondert.
Vroeger was ik ook bang dat ik op magische wijze in de gierput zou vallen van de boerderij naast ons.
Ook als ik langs een sloot rij met paard, bang dat hij erin vliegt.

_Karlijn
Berichten: 6470
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:07

Dat ik met iets dat ik niet betaald heb de winkel uit stap, al van kinds af aan "bang" voor. Ik sper nu automatisch mijn handen open voor ik de poortjes door ga, dan valt het er iig uit :')

Dat ik een baby zou laten vallen (ik heb nog nooit een baby vast gehouden, dat hou ik graag zo :D )

Dat mijn wasmachine zichzelf opblaast als hij centrifugeert.

FeverGloves
Berichten: 92
Geregistreerd: 20-08-20

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:25

Zwemmen "midden" op zee of in een meertje. Ben altijd bang dat er iets aan mijn voeten gaat knagen of me naar beneden trekt. Tot waar ik kan lopen vind ik het in de zee prima, dan vind ik het idee van vissen die per ongeluk tegen me aan komen weer niet zo eng :?

Hutcherson

Berichten: 7378
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:27

Naalden. Ik heb er 4 jaar over gedaan om me mentaal voor te bereiden op het verwijderen van mn verstandskiezen. Heb ze uiteindelijk onder narcose (ik nam de infuusnaald voor lief) alle 4 tegelijk eruit laten slopen. Best decision ever.

En dat mn tanden eruit vallen.

Nachtmerries all over.
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 10-07-21 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Hiraeth

Berichten: 3226
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:27

Dat er een slang door de wc pot omhoog komt als ik even mijn dagelijkse ontspanmoment heb.

Hutcherson

Berichten: 7378
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:28

FeverGloves schreef:
Zwemmen "midden" op zee of in een meertje. Ben altijd bang dat er iets aan mijn voeten gaat knagen of me naar beneden trekt. Tot waar ik kan lopen vind ik het in de zee prima, dan vind ik het idee van vissen die per ongeluk tegen me aan komen weer niet zo eng :?



Hier zag ik laatst hele spannende fotos over voorbij komen op facebook om de mensen die deze angst hebben te triggeren. Ik heb die angst niet maar vond het zelfs spannend

FeverGloves
Berichten: 92
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:31

Hutcherson schreef:
FeverGloves schreef:
Zwemmen "midden" op zee of in een meertje. Ben altijd bang dat er iets aan mijn voeten gaat knagen of me naar beneden trekt. Tot waar ik kan lopen vind ik het in de zee prima, dan vind ik het idee van vissen die per ongeluk tegen me aan komen weer niet zo eng :?



Hier zag ik laatst hele spannende fotos over voorbij komen op facebook om de mensen die deze angst hebben te triggeren. Ik heb die angst niet maar vond het zelfs spannend


Films als Jaws helpen ook niet echt :P

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 14:13

De zee is ook eng, je kan zomaar meegevoerd worden en niet meer terugkomen. Ook maar een heel klein percentage is echt onderzocht. Vind dat echt heel fascinerend.

daantjuhhh

Berichten: 26883
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 14:26

Kokhalzen.
Ik kokhals al als de tandarts alleen nog maar kijkt in mijn mond.
Maar tandenpoetsen ofzo is geen probleem.

Röntgenfoto maken bij de tandarts gaat ook niet

Goof

Berichten: 28852
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 14:30

Negerzoen schreef:
Dat als ik over een putdeksel stap, ik daar mijn sleutels in laat vallen.


Yup, gebeurde me afgelopen jaar :+
Autosleutel met huissleutel eraan. Was kak!

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 14:31

jiehaaa schreef:
Dat van die spin hoeft niet irreëel te zijn (sorry dat ik je niet gerust kan stellen). Ik ken iemand die ‘s nacht een dikke spin in een waterglas aantrof. Ik zou de dop erop houden.


Is helemaal waar! Inderdaad niet zo irreëel :=

Ik heb zelf ook hoogtevrees en dat is niet omdat ik de hoogte zelf eng vind maar omdat ik bang ben om plots te springen :')

moonsparkle
Berichten: 21746
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 14:32

Dat iemand die op een brug staat boven de snelweg diegene iets naar beneden gaat. Dat ik oud wordt en niet meer goed in staat zou zijn om te zeggen of ik euthanasie wil.

Fitzroy

Berichten: 25137
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 14:34

@negerzoen:Dat laatste heb ik ook. Ik heb altijd de neiging om te springen van galerijflats en uitkijktorens :=

En ik heb vliegangst, dat is ook een irreële angst, geen vervoermiddel zo veilig als vliegen.

Edit: en wat moonsparkle zegt van mensen boven de snelweg. Ik vind dat het gewoon verboden moet worden om op een brug stil te staan.

O en nog eentje, rijden door tunnels ben ik ook niet kapot van.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:14


Hiraeth

Berichten: 3226
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:15


Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:19

Dat wanneer ik in de buurt van water ben en er komt een groot schip voorbij, ik in het water val en de schroef mij opslokt :Y)

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:21

*D

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:24

Ik heb er heel wat

Diep water idd
Dat ik tussen de trein en het spoor val en niemand me ziet, dit geldt ook voor een boot en de wal
Dat op de snel weg de auto deur opeens open gaat
Ik durf niet over een rooster heen te lopen of over een glazen vloer want dan ben ik bang dat het breekt

Nog wel meer waar ik nu niet op km

Tieme
Berichten: 4963
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 17:24

Dat ik in de auto tijdens het rijden een ruk aan m'n stuur geef en een ongeluk krijg. Kan in bepaalde periodes zo echt voelen dat ik zeer gespannen ga rijden en m'n stuur stevig beet houd. Als de dood dat ik het doe.

En bij het spoor: bang dat ik een stap naar voren doe en onder een aankomende trein spring/val. Ik sta dus ook altijd angstvallig tegen de muur gedrukt tot m'n trein er is.

Hoge toren: bang dat ik ineens een "ingeving" krijg en ervan spring. Blijf dus angstvallig langs de kant.

In de bioscoop of theater: bang dat er een gek/terrorist met een geweer binnen komt en in de rondte gaat schieten.
Als ik zit dan bedenk ik me altijd vlug wat ik zou doen. Kijk ik waar de vluchtroutes zijn en of er ruimte is voor mij en m'n kinderen om te gaan liggen/onder een stoel te kruipen. :o

Met de auto/fiets een spoorwegovergang over rijden. Ondanks dat alle bomen omhoog staan en er geen lampen knipperen rijd ik voorzichtig, kijk 10x om me heen en wanneer ik over rij dan lopen de rillingen over m'n rug.

Leo

Berichten: 50178
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Welke irrationele angsten heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 17:35

Ik ben voor ik op vakantie ga altijd bang dat we een ongeluk krijgen op reis. Ik kan pas rustig weg als ik weet dat mijn mapje met belangrijke gegevens (verzekeringen, wachtwoorden etc.) voor het vinden ligt. := oh en mijn huis moet dus ook wel netjes en schoon zijn, want ik wil niet dat mijn familie dat moet doen als er iets gebeurd. :o
Compleet irrationeel maar ik heb het iedere keer.

Dat ik mijn sleutels of telefoon in een put laat vallen idd, dat zou me ook echt kunnen overkomen :=