Uitstel gedrag, zucht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Uitstel gedrag, zucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 15:09

Ja hoor. Heb mezelf weer eens in de problemen gebracht met mijn stomme uitstel gedrag.

Mijn rijbewijs is bijna verlopen. 15 juli. Kan pas 21 juli terecht voor nieuwe aanvragen. Hopelijk kan ik dan een spoedaanvraag doen en heb ik hem de 22ste, maar ja. Dat is dus ruim een week zonder rijbewijs. Duur grapje ook. Zo’n spoedaanvraag :+

Waarom niet gewoon gelijk toen ik de brief kreeg? Ja stom. Ergens omdat ik niet het gemeentehuis in wilde met Corona en nog even wilde afwachten. Misschien kwam er ook voor na 1 juli wel een verlenging.

Maar nope!

Ik ben echt een klassieke uitstelster....

Heb alle trucjes en foefjes en tips wel geprobeerd. Maar ben nu eenmaal wie ik ben en ik denk niet dat het ooit anders zal worden.

En dan vergeet je weer iets stoms, en moet je op de blaren zitten. En uiteindelijk lach je er maar om.

Herkenbaar?

Dit ben ik 100%:
https://youtu.be/arj7oStGLkU

Gelukkig kan ik voorlopig nog even thuis werken :+

Malbec

Re: Uitstel gedrag, zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:12

Ik herken dit heeel erg!

Ik heb het met zoveel.. en soms zo erg dat er van uitstel, afstel komt.

Pakketjes retourneren is net zo iets, om maar een voorbeeld te noemen. Of iets wat ik besteld heb met Afterpay/Klarna. Zuur ja, maar die boetes zijn nou ook weer niet zo hoog dat ik het DIRECT toch maar betaal. Ik neem het me elke keer anders voor en tòch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:12

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:13

:D
Voor mij juist totaal niet herkenbaar. Ik word heel erg onrustig als ik weet dat ik iets moet doen maar het nog niet gedaan heb. Ik verleng gewoon voordat ik eigenlijk moet verlengen. :+
Mij is altijd geleerd: Van uitstel komt afstel. Doe niets morgen wat je vandaag kunt doen.
Oh ja, en wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. :P
Dus sterkte en misschien leer je hier weer van?

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:21

Herkenbaar, en de paniekmonsters van Tim Urban ook! Bij grote opdrachten is er altijd wel iemand die hem wéer tevoorschijn tovert, vooral op het moment dat je de tijd die je steekt in filmpjes over uitstelgedrag (hoezo bewust :p ) beter kunt gebruiken om het maar gewoon te doen..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 15:21

Ja balen hé. Dat het tot 1 juli langer geldig was. Ik hoopte dus eigenlijk op nog een termijn waarbij dat was en daarna vergeten te checken. Maar helaas. Val er echt buiten.... wel krom eigenlijk. 15 dagen eerder en mijn rijbewijs kon 10 maanden langer mee.

Eigenlijk zouden ze dan gewoon moeten zeggen, alle rijbewijzen die verlopen in de 10 maanden na 1 juli zijn gelden tot 1juli+10 maanden. Dan is het allemaal gelijk.

Maar ja. Nee dus.

En nee hoor Suzanne. Ik leer hier niks van :+ ... ja, voor 5 minuten misschien :Y) en dan val ik weer in mijn oude patroon.

Het is in 34 jaar al duizenden keren fout gegaan, en ik doe het nog steeds. Dus daarom lach ik er maar om, en accepteer ik het maar.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:32

ooooh wat erg. dat filmpje _/-\o_ _/-\o_
ik ben bezig met mijn scriptie momenteel (en zat uit te stellen hier op bokt :p) en het is echt 100% herkenbaar. Dit brengt er wat humor in en ook wel wat zelfinzicht. :') thanks voor het delen.

Ik geloof zeker wel in verandering of groei, maar als je merkt dat het je door de jaren heen niet is gelukt om bep. dingen te veranderen, dan is het misschien wel een mooie keuze (@ts) om jezelf te accepteren en daarmee gelukkiger te zijn dan altijd gefrustreerd en met een negatieve engel op je schouder door het leven te gaan :)

de verandering en groei zit 'm dan misschien ook wel in zelf-acceptatie en daarvanuit evt. proberen aan dingen te werken. want wanneer je jezelf helemaal gaat afbranden belandt je soms in een negatievere cirkel. maargoed soms vind ik dat wel weer lastig want dan denk ik misschien moet ik gewoon wat meer harder mezelf aanpakken, want uitstellen voelt dan als soft zijn. Terwijl het misschien niet met hard/zacht te maken heeft, maar meer met ratio/emotie. Want zelfs als je een keuze maakt om uit te stellen kun je in die dark playground aardig hard voor jezelf zijn, zonder dat dit tot actie leidt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:44

hahahaha dat filmpje, heb hem niet afgekeken maar herken heel veel mensen om mij heen.

Ben zelf veel te gestructureerd hier voor.

Maar TS, troost je, hier kan jij niets aan doen. Zo zit je in elkaar, je ben een klasieke i volgens de DISC indeling, totaal mensgericht en actief maar daardoor totaal niet taakgericht haha.

Afbeelding

Je kan best dingen bijleren, maar dit ga je nooit helemaal veranderen.

@Suzanne, dit zijn geen leermomenten, wel voor systeemgerichte mensen, maar niet voor mensen die mens en niet taakgericht in elkaar zitten. Ain't going to happen :P

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:11

Oh wat herkenbaar dit.. Bij mij is het zo erg dat ik alles bij elkaar lieg om maar onder mijn deadlines voor school uit te komen. “Ja ik heb dit en dit al gedaan, nee echt, ik laat het je zo zien!” “Oké, ik heb dit inderdaad niet af, maar gelukkig dit en dat al wel, ik stuur het straks door” *terwijl ik nog niet eens begonnen ben aan m’n oprachten*
Bij mij slaapt m’n panic monster geloof ik. :Y) Deadlines doen me weinig meer. Ook de kleinste, simpelste taken stel ik eeuwig uit. Zelfs dingen die ik eigenlijk leuk vind stel ik uit. Ik word echt moe van mezelf, maar ik weet toch dat ik niet ga veranderen. :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:31

Ja ik ken het wel. Ik geef mijn ADD altijd de schuld. _O-

Dit is mijn DISC

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Matheno op 09-07-21 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:38

Shiloh schreef:
Ja hoor. Heb mezelf weer eens in de problemen gebracht met mijn stomme uitstel gedrag.

Mijn rijbewijs is bijna verlopen. 15 juli. Kan pas 21 juli terecht voor nieuwe aanvragen. Hopelijk kan ik dan een spoedaanvraag doen en heb ik hem de 22ste, maar ja. Dat is dus ruim een week zonder rijbewijs. Duur grapje ook. Zo’n spoedaanvraag :+

Waarom niet gewoon gelijk toen ik de brief kreeg? Ja stom. Ergens omdat ik niet het gemeentehuis in wilde met Corona en nog even wilde afwachten. Misschien kwam er ook voor na 1 juli wel een verlenging.

Maar nope!

Ik ben echt een klassieke uitstelster....

Heb alle trucjes en foefjes en tips wel geprobeerd. Maar ben nu eenmaal wie ik ben en ik denk niet dat het ooit anders zal worden.

En dan vergeet je weer iets stoms, en moet je op de blaren zitten. En uiteindelijk lach je er maar om.

Herkenbaar?

Dit ben ik 100%:
https://youtu.be/arj7oStGLkU

Gelukkig kan ik voorlopig nog even thuis werken :+

Je bedoelt gewoon dat na 10 jaar je rijbewijs verlopen is?
Daar hoef je echt geen spoedaanvraag voor te doen hoor. Die van mij was een half jaar verlopen toen ik gecontroleerd werd en die agent zei: vergeet je het rijbewijs niet te verlengen, hij is verlopen. Had er nooit naar gekeken.

Verder heb ik geen tips voor je. Zelf vind ik dat soort gedrag veel zeggen over iemands verantwoordelijkheidsgevoel en vermijd ik ze in persoonlijke kring.
Misschien niet leuk om te horen, maar mijn ervaring is dat het een issue is waar je als buitenstaander ook veel mee van doen hebt en dan ben ik er snel klaar mee.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:43

Dat van die 1 juli maakt natuurlijk helemaal niks uit TS, want als je rijbewijs dan verlengd moet worden ben je ook te laat :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 16:50

MarliesV schreef:
hahahaha dat filmpje, heb hem niet afgekeken maar herken heel veel mensen om mij heen.

Ben zelf veel te gestructureerd hier voor.

Maar TS, troost je, hier kan jij niets aan doen. Zo zit je in elkaar, je ben een klasieke i volgens de DISC indeling, totaal mensgericht en actief maar daardoor totaal niet taakgericht haha.

[ [url=m/RBXKl4.png]Afbeelding[/url] ]

Haha ik ben echt zo geen i :')

Ik heb wel eens een disc gedaan, ik had echt nul i. Ik was heul veul C met een beetje evenveel D als S.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 16:53

Sunnda schreef:
Je bedoelt gewoon dat na 10 jaar je rijbewijs verlopen is?
Daar hoef je echt geen spoedaanvraag voor te doen hoor. Die van mij was een half jaar verlopen toen ik gecontroleerd werd en die agent zei: vergeet je het rijbewijs niet te verlengen, hij is verlopen. Had er nooit naar gekeken.

Verder heb ik geen tips voor je. Zelf vind ik dat soort gedrag veel zeggen over iemands verantwoordelijkheidsgevoel en vermijd ik ze in persoonlijke kring.
Misschien niet leuk om te horen, maar mijn ervaring is dat het een issue is waar je als buitenstaander ook veel mee van doen hebt en dan ben ik er snel klaar mee.

Heb je dikke mazzel gehad. Want het is hartstikke verboden. Je kan er een dikke boete voor krijgen EN je bent niet verzekerd. Over verantwoordelijkheidsgevoel gevoel gesproken :roll:

Verder vermijd ik mensen die me niet nemen zoals ik ben en snel hun oordeel klaar hebben. Dus gelukkig zijn we het wat dat betreft eens met elkaar +:)+
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 09-07-21 17:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 16:55

Kinke schreef:
Dat van die 1 juli maakt natuurlijk helemaal niks uit TS, want als je rijbewijs dan verlengd moet worden ben je ook te laat :D

Fair enough :D

Al speelde het niet naar het gemeentehuis willen tijdens Corona en hopen dat er dus nog een uitstel kwam wel mee en was het dan misschien niet gebeurd :+ , houd ik mezelf maar voor :Y)

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:56

Afbeelding

Mag ik jou even hartelijk bedanken voor dit topic :') ik red het nu net! Was het helemaal vergeten (lees tig keer uitgesteld en toen vergeten...)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 16:58

Summerdreams schreef:
[ [url=m/hhBSK4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik jou even hartelijk bedanken voor dit topic :') ik red het nu net! Was het helemaal vergeten (lees tig keer uitgesteld en toen vergeten...)

Oh echt :') haha. Nou is er toch nog iemand beter van geworden. Glad I could help.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:01

Totaal niet herkenbaar. Moest document ophalen bij gemeentehuis. Legitimeert zich met paspoort. Uhm mevrouw deze nemen we in. Deze is al een jaar verlopen. Van uitstel naar vergeten. Daarom probeer! Ik belangrijke dingen direct te regelen . Dan maar te vroeg. Anders gaat het inderdaad op de hoop binnenkort te doen, naar oeps moest dat ook.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:39

Ik kan ergens ook weken over doen. Als er een deadline is, ga ik ook pas op die dag actie ondernemen. Al m'n hele leven. Maar als ik dna begin, ben ik wel super productief.
Wat die man in 't filmpje zegt, over het non deadline uitstellen, is inderdaad veel erger.
Daar zoek ik nog steeds een oplossing voor haha

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:50

Shiloh schreef:
Oh echt :') haha. Nou is er toch nog iemand beter van geworden. Glad I could help.

Ja echt :') heb nu een afspraak voor de 13e en het duurt 5 werkdagen. Dus hopelijk de 18e klaar :D

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 07:08

Heel herkenbaar... Bij mijn man.
Hij is ook nog eens een gigantische twijfelkont dus perfecte combinatie.

Ik daarentegen kan heel enthousiast zijn, zelfs soms zo dat ik dingen vergeet wat er ook nog bij komt kijken.

Grootste uitstel van mijn man was een baan in het buitenland die hij aangeboden had gekregen. Onze situatie op dat moment was ook echt perfect om die aan te pakken. Ik had bij wijze van spreken alles al ingepakt en geregeld, maar hij stelde uit en twijfelde. Toen ik hem uiteindelijk zo ver had om eerst maar eens informatie op te vragen was de baan al vergeven. Baal er soms nog steeds van.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:54

Zo herkenbaar!!
Ligt aan mijn ADHD vrees ik maar het is wel super onhandig.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 09:32

Leandra schreef:
Grootste uitstel van mijn man was een baan in het buitenland die hij aangeboden had gekregen. Onze situatie op dat moment was ook echt perfect om die aan te pakken. Ik had bij wijze van spreken alles al ingepakt en geregeld, maar hij stelde uit en twijfelde. Toen ik hem uiteindelijk zo ver had om eerst maar eens informatie op te vragen was de baan al vergeven. Baal er soms nog steeds van.

Oh dat is wel zuur. Nu moet ik wel zeggen, kans is groot dat hij er zelf dan waarschijnlijk niet zo enthousiast van werd. Als ik iets wél ontzettend gaaf vind of enthousiast over ben, stel ik er niks van uit. Dan wordt het direct geregeld. Soms is het ook een onbewuste manier om een lastige beslissing niet bewust te hoeven nemen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 09:50

Joh troost je, die van mij is al een paar maanden verlopen. Ik had verlenging aangevraagd maar ben dat helemaal vergeten. Dus ik moet er ook weer achteraan :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:08

Je kunt je rijbewijs toch online verlengen?