Ik heb net een paar dagen mijn diploma in handen van de toneelacademie in Amsterdam (jippie!) maar omdat je in dit vak letterlijk werkgaten van enkele maanden kan hebben ben ik aan het uitzoeken wat ik nog meer zou willen doen om mijn huur te kunnen betalen
Vanaf oktober repeteer ik voor een stuk, maar tot die tijd moet ik mijn geld op een andere manier zien binnen te harken. Ik heb het eerste jaar van de opleiding 'journalistiek' in Utrecht gedaan (en gehaald) voordat ik naar de toneelacademie ging. Ik merk dat schrijven me nog steeds interesseert en zou tien keer liever al schrijvende m'n maanden tussen het spelen opvullen dan dat ik m'n creatieve geest 'on hold' zet en de horeca in duik. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een schrijvende bijbaan, maar ben te onbekend in het wereldje om de antwoorden te achterhalen die ik zoek. Kun je op freelance basis aan de bak in dat specifieke werkveld met alleen een propedeuse van een matchende opleiding op zak? De tijd van studententekstjes typen is wel voorbij; ik moet m'n huur straks betalen zonder ome duo.
Is er toevallig iemand hier die bij een (paardgerelateerd(e)) site/tijdschrift werkt en me wat meer kan vertellen? Dank!