Iemand die schrijft voor (paarden)blad/site?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Iemand die schrijft voor (paarden)blad/site?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 17:23

Hoi!

Ik heb net een paar dagen mijn diploma in handen van de toneelacademie in Amsterdam (jippie!) maar omdat je in dit vak letterlijk werkgaten van enkele maanden kan hebben ben ik aan het uitzoeken wat ik nog meer zou willen doen om mijn huur te kunnen betalen :+ Vanaf oktober repeteer ik voor een stuk, maar tot die tijd moet ik mijn geld op een andere manier zien binnen te harken. Ik heb het eerste jaar van de opleiding 'journalistiek' in Utrecht gedaan (en gehaald) voordat ik naar de toneelacademie ging. Ik merk dat schrijven me nog steeds interesseert en zou tien keer liever al schrijvende m'n maanden tussen het spelen opvullen dan dat ik m'n creatieve geest 'on hold' zet en de horeca in duik. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een schrijvende bijbaan, maar ben te onbekend in het wereldje om de antwoorden te achterhalen die ik zoek. Kun je op freelance basis aan de bak in dat specifieke werkveld met alleen een propedeuse van een matchende opleiding op zak? De tijd van studententekstjes typen is wel voorbij; ik moet m'n huur straks betalen zonder ome duo. :') Is er toevallig iemand hier die bij een (paardgerelateerd(e)) site/tijdschrift werkt en me wat meer kan vertellen?

Dank!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 07:54

Ik doe dit, maar inderdaad op freelance basis en per woord betaald. Het is meer voor de hobby dan dat ik er iets aan overhou (de tijd die het kost om onderzoek te doen en te schrijven weegt niet op tegen de vergoeding) maar het is wel heel leuk. Als je echter een betrouwbaar inkomen zoekt zou ik kijken wat voor tijdelijk werk de uitzendbureau's aanbieden, want hier en daar een artikel schrijven gaat je financieel niet vooruit helpen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 07:58

Ik heb een hele tijd artikelen geschreven voor een website, maar helaas is de website gestopt. Ik heb nog geen alternatief gevonden helaas. Heb weleens gelezen van een website waar je artikelen kunt publiceren en per woord of artikel betaalt krijgt, maar dat vind ik wel zonde. Bij de website waar ik daarvoor schreef kwamen inkomsten binnen via advertenties die erbij stonden waardoor artikelen vijf jaar oud konden zijn maar nog steeds geld op konden brengen.