Welke Duowagen voor baby en dreumes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SumSum

Welke Duowagen voor baby en dreumes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 13:16

Hallo,

Inmiddels ben ik 6 maanden zwanger van ons 2e kindje en onze dochter is net 1 geworden. Nu ben ik opzoek naar een duowagen, maar er zijn zoveel en in alle soorten en maten. Heb wel wat bekeken, maar vind het erg moeilijk wat nou ook echt praktisch is.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen:D

Ik zoek een wagen waar de combinatie reiswieg, Maxi Cosi en zitje samen kunnen met nog een zitje. Liever niet onder elkaar. Achter elkaar heeft de voorkeur ivm met veel smalle winkels hier in de buurt. Pluspunt als de wagen ook voor all terrain geschikt is.

Welke duowagen raden jullie aan en waarom?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:24

Bugaboo Donkey.
De rest niet eens naar kijken.
Hij kan met twee kinderen naast elkaar door de Kruidvat. Hij is wendbaar. Niet te zwaar. Snel in en uitgeklapt. Gruwelijk hufterproof. Grote wielen. Ik neem hem mee naar het strand, bos, stal, overal.
Die van mij is van 2016 en echt nog perfect.

Bij kinderen achterelkaar wordt zwaartepunt anders en zijn vaak net wat instabieler. Plus dat ze vaak zo lang worden dat juist vochtend in krappe winkels niet meer lukken.

Pluttersput

Re: Welke Duowagen voor baby en dreumes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:58

Wij hadden een urban mountain buggy duo wagen. Ook onverwoestbaar, en super wendbaar. Heeft een ronde meegedraaid, daarna nog een ronde bij de gastouder, en daarna hebben wij hem gekregen en heeft hij 3 jaar meegedraaid. En toen was hij wel echt op.
Maar daar heb ik echt dingen mee uitgevreten dat menig ander kinderwagen denk ik gecrasht was :')

Voordeel was ook dat alle onderdelen heel makkelijk te verkrijgen zijn, en alles heel makkelijk te vervangen is ook. Wij hebben nog een enkele staan en die blijft ook nog even voor mijn dochter van 2.5.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:15

Thule urban glide 2 duo! Super wendbaar, superlicht, heel comfortabel :j
Alleen wel breed met inklappen, dus past niet optimaal in iedere achterbak.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:29

Ik heb destijds gekozen voor 1 kind in de draagzak/doek en 1 in de wagen. Is dat misschien een optie voor je?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:35

Baby jogger city select, niet veel langer dan een 1 persoons wagen (omdat de achterste iets verhoogd zit) je kunt er een mand op zetten, auto stoelen en als de oudste te oud is maar de jongste nog een kinderwagen nodig heeft kun je m ook als single gebruiken.
Ik heb m zelfs nog met een buggyboard gebruikt.
Daarvoor hadden we de city mini duo, naast elkaar en hartstikke handig maar niet in bussen, dan is de city select beter.

bij mijn oudste 2 (we hebben 8 kinderen) hadden we een Urban jungle duo en een Easywalker duo, beide prima maar niet ideaal voor het OV.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:40

Hier 32 weken zwanger en een dochter van 14 maanden. Wij hebben er verschillende uitgetest in de winkel en zijn uiteindelijk voor een tweedehands Joolz Geo gegaan. Nadeel is inderdaad dat ze gestapeld worden maar onze dochter loopt al zo goed en wil nu eigenlijk al niet meer in de wagen... de Joolz is ook nog een hele fijne wagen met 1 zitje. En fijn compact!
Tweede optie was de Uppababy Vista, die had eigenlijk mijn voorkeur maar was lastiger tweedehands te vinden en iets groter waardoor hij lastiger in één stuk in de auto zou passen.

We gaan meemaken hoe fijn de wagen straks is als er twee ukkies in zitten maar wij zijn als gewone wagen wel heel blij met de Geo.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:01

Thule urban glide duo 2. Wel naast elkaar maar dat heeft me nooit tegengehouden in een winkel. Rijd en draait heel soepel door de drie grote wielen. Is breed maar wel fijn plat op te vouwen vanwege de ingebouwde zitjes en zelfs de wieg is plat te vouwen. in vergelijking met een bugaboo flink goedkoper

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:08

Mijn dochter heeft de Uppa Baby Vista gekocht, wat een wereldwagen!
Zo makkelijk in en uit elkaar te halen en kan met kinderwagenbak en buggyseat of twee buggyseats.
Hij gaat ook makkelijk in de auto.
Bij haar zit er 13 maanden tussen de middelste en de jongste maar gaat makkelijk.

Edit, en de Maxicosi kan er op terwijl ook de peuter er inzit.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 08-07-21 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

elsyie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:09

Uppababy Vista 2, echt super tevreden over. Heel fijn dat als je hem ombouwt voor 2 kids, het 2 gelijkwaardige plekken zijn achter elkaar en dat er dus niet letterlijk een 'ondergeschoven'kindje is. Makkelijk in gebruik en overal is over nagedacht. In NL is dit merk nog vrij onbekend echter in de V.S. is dit het meest verkochte merk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:16

Staan ook filmpjes op YouTube van.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:12

Ik had voor mijn tweeling een duowagen van ABC zoom. Hierin zaten ze achter elkaar. Op zich handig bij een Kruidvat met smalle gangen maar in een lift heel erg onhandig. Ook kan je deze wagen eigenlijk niet gebruiken met maar 1 kindje er in.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:48

Hier een tweeling en ook een Bugaboo Donkey gehad.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:49

De Vista kan je ook gewoon voor 1 kind gebruiken.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 23:07

Hoeveel maanden schelen de kinderen straks?
Gebruik je de kinderwagen nu ook veel?

Destijds (23 jaar geleden) zat de oudste in een stoeltje op de kinderwagenbak (ja die werden toen ook al als gevaarlijk aangemerkt).
Kinderen schelen 19 maanden.
Ik liet oudste zoveel mogelijk zelf lopen (ging inderdaad niet zo snel, maar had meestal wel de tijd) en als ze moe werd mocht ze in stoeltje zitten.
Als we met z'n allen weg gingen, lag jongste in de wagen en oudste zat dan in goedkope buggy.

Wij hebben een duowagen dus echt niet gemist.

Zag toevallig van de week nog een moeder lopen met kindje in stoeltje op de wagen.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 23:19

Bedankt voor alle tips! Ik ga morgen alle wagens even opzoeken.

Kindjes schelen straks 15/16 maanden en mijn dochter loopt en staat nu nog niet zelfstandig. Ik gebruik de huidige wagen (Mutsy Nio) wel veel. Ik heb ook aan dragen gedacht, maar dochter had het snel te warm altijd en sliep liggend ook beter (dat kan met de baby straks wel anders zijn natuurlijk).
Wij wonen in een buiten/natuur gebied, wandelen veel en gaan er graag op uit. Ik ben veel alleen met de kids op pad, dus wil ook wel voor praktisch gaan.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 23:48

Ik heb de Bugaboo Donkey, peuter is 2,5 en baby nu 2 maanden. Ben het helemaal eens met Lautje. :j

Ik heb hem tijdens de zwangerschap ook al heeeeel erg gewaardeerd met de ruimte die je in het mandje hebt dus niet steeds hoeft te bukken. Nu gebruik ik hem de ene keer duo, dan net so makkelijk alleen voor baby als peuter op zijn fiets zit. Pluspunt vind ik ook zeker dat alle onderdelen zo makkelijk los te verkrijgen zijn en te "stylen" naar je eigen zin qua kleur etc.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:22

Bugaboo donkey! Echt hele fijne wagen zoals hierboven ook al aangegeven . Ook heel handig dat die zowel als duo en als enkele wagen te gebruiken is. En je hebt genoeg opbergruimte. Bij de joolz geo bijvoorbeeld heb je geen opbergruimte meer als het 2e bakje erin zit

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:33

Ik lees even mee. Heb straks 15 maanden tussen de kids.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:53

SumSum schreef:
Bedankt voor alle tips! Ik ga morgen alle wagens even opzoeken.

Kindjes schelen straks 15/16 maanden en mijn dochter loopt en staat nu nog niet zelfstandig. Ik gebruik de huidige wagen (Mutsy Nio) wel veel. Ik heb ook aan dragen gedacht, maar dochter had het snel te warm altijd en sliep liggend ook beter (dat kan met de baby straks wel anders zijn natuurlijk).
Wij wonen in een buiten/natuur gebied, wandelen veel en gaan er graag op uit. Ik ben veel alleen met de kids op pad, dus wil ook wel voor praktisch gaan.

Als ik dit lees, zeker de Bugaboo Donkey! Die is stevig, stabiel en comfortabel. Maar de Joolz Geo lijkt ook een goede keuze te zijn, wel onder elkaar, maar dan kan je wel makkelijker ook weer switchen naar 1 kindje. De Donkey kan je ook voor 1 kindje gebruiken, het frame blijft dan wel wat breder dan een gewoon eenlingwagen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 08:10

Ik heb straks een baby en een kindje van 20 maanden. Wij hebben de Nuna demi grow gekocht kort geleden. Nu met 1 kindje heel fijn, pup zit onderin de boodschappenmand en daar kan straks de reiswieg voor de baby. Dragen was met m'n oudste niet echt handig, die vond dat niet fijn. Dus die gok nam ik maar niet. De wagen klapt super makkelijk in en is wel gewoon compact.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 08:37

Ik heb alle wagens even online bekeken en zo spreken mij de Bugaboo Monkey en de Mountain buggy het meeste aan. Toch naast elkaar en zien er beide degelijk en compact uit. Lijkt ook dat ze wel makkelijk mee het bos in kunnen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:42

Ik heb een easywalker duo. Naast elkaar vonden ze altijd heel gezellig.
Liep heerlijk soepel. Wel breed dus een rondje door de kruidvat heb ik er nooit mee gedaan.

Ze zijn nu 2 en 4, dus gebruiken doen we hem niet meer, maar wel echt veel plezier van gehad.
Laatst bijgewerkt door manonutjuh op 09-07-21 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:46

Uppa baby Vista hebben wij
Gebruikt voor 2 en nu nog voor 1
Vooral 2 peuters is fijn
Kunt de wagen met alles combineren wel extra opzetstuk kopen

Echter rijdt mijn Joolz lekkerder
Nooit meer bugaboos hier

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:22

SumSum schreef:
Ik heb alle wagens even online bekeken en zo spreken mij de Bugaboo Monkey en de Mountain buggy het meeste aan. Toch naast elkaar en zien er beide degelijk en compact uit. Lijkt ook dat ze wel makkelijk mee het bos in kunnen.

Het beste wat je kunt doen is inderdaad beide wagens even in het echt bekijken en uittesten! Mijn ervaring is dat de easywalker en mountain buggy veel logger en lomper zijn dan de Bugaboo. En voordeel van de bugaboo is ook nog dat je het frame in elkaar schuift, ideaal voor in de auto!