Zojuist bracht ik de kinderen naar bed en was mijn dochter (5) met haar spaarpot bezig. Ik zag dat er geld uit mistte, en vroeg of ze de briefjes (2x 5 euro) soms ergens anders had gestopt. Goed, kan gebeuren, toch voor de zekerheid ook van mijn zoontje (3) de spaarpot gecheckt. Deze staat op zijn kamer, hoog op een plank waar hij niet zelf bijkan. Hmm gek, deze mist ook het briefgeld, nou controleer ik dat natuurlijk niet elke dag. Maar toch vreemd.. Met licht rinkelende alarmbellen toch ook even mijn eigen 'potje' beneden gecheckt. Deze staat in in dichte kast, als je de kast open doet wel vrij vooraan.. En jahoor ook hier mist zestig euro. Vorige week heb ik nog geld voor de werkster uit dit potje gehaald en exact gecheckt wat erin zat... en nu zit er alleen nog vijf euro in en wat losse muntjes... Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan, waarom heb ik het geld niet 'beter' opgeborgen.
En nu, nu denk ik dat mijn nieuwe, aardige werkster het geld heeft meegenomen. Ik ben vandaag even een half uurtje/45 min met mijn zoontje weggegaan terwijl zij bezig was. Als ze boven bezig is sta ik er natuurlijk ook niet naast.
Ahhh nu gaan er dus allemaal vragen door mijn hoofd. Wie heeft dit geld meegenomen? Zou zij het zijn? En waarom? Wie haalt er nu geld uit het spaarpotje van een kind
. Of is er een andere verklaring? Ik vind het gekmakend en wat zal ik nu doen? Haar er mee confronteren? Toch volgende keer weer laten komen en kijken of er weer wat weg is? Om haar vervolgens te confronteren... Ik weet niet of ik daar toe in staat ben.. Ik ben heel benieuwd of iemand ervaring heeft met een gelijksoortige situatie en wat is wijsheid? Het gaat natuurlijk niet om enorme bedragen, desondanks voelt het wel heel naar..
. Verder is er niemand anders bij ons thuis geweest.. En als je stiekem binnenloopt (al weet ik niet hoe?) dan laat je die vijf euro ook niet liggen toch?