Pas zwanger, helemaal de kluts kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nevermind17

Pas zwanger, helemaal de kluts kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 09:28

Dag allemaal,

Ik heb met mijn vriend onlangs afgesproken om te proberen voor een kindje. Geklust op de 2dagen voor de ovulatie en de dag van de ovulatie zelf. (ik had een ovulatietest gebruikt, een beetje lukraak met veel geluk dus de goede dagen gemeten)

Ik ben net van school, hoger onderwijs en heb net een nieuwe baan.
Sinds 2 weken last van lichte menstruatie krampen. Uitslag van zwangerschapstest was negatief 3 dagen geleden. Gisteren dan toch besloten nog een test te doen. Positief!

Ik ben natuurlijk erg blij, maar anderzijds heb ik zoveel stress. Binnen 1,5 maand komt mijn trouw eraan, ik begin net met mijn nieuwe baan volgende week.. Ik ben bang dat ze dingen zouden misgaan etc. Volgens test clearblue 2-3 weken zwanger. Wat perfect klopt. Bevruchting was rond 20 juni.

Buiten de lichte krampen af en toe merk ik weinig voorlopig. Juist wel wat moe, en prikkelbaar.
Ik moet het even van me afschrijven, weet niet waarom. Opluchting, ervaringen delen,.. Ik zou een gat in de lucht moeten springen, en ik ben echt wel blij maar het voelt nog zo surreel. Ik kan het niet geloven dat het al van de 1ste keer raak was. Dit was niet in mijn planning :o hihi.

Wat ik nu eigenlijk wil met dit bericht, geen idee. Het gewoon even van me afschrijven, denk ik.

verootjoo

Re: Pas zwanger, helemaal de kluts kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:36

Volgens mij zijn dit hele normale gevoelens :j je hebt nu ook nog ongeveer 36 weken om eraan te wennen en als het een gewenste bevruchting is komt dat in de meeste gevallen helemaal goed :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:37

Het duurt niet voor niks 9 maanden voordat de baby geboren wordt ;)

Het is ook enorm overweldigend allemaal! Zeker als er al zoveel nieuwe dingen staan te gebeuren de komende tijd. Gefeliciteerd met alles! :D
Laat het bezinken, het is niet niks. Maar het komt wel goed <3

BriPi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:38

Dit lijkt me ook superspannend, zeker met zo veel dat er in je leven gebeurt op het moment. In ieder geval gefeliciteerd! En je hebt vast genoeg mensen in je kring voor steun. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:39

Je vriend weet het al? :+

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 09:40

Maartje1990 schreef:
Je vriend weet het al? :+

Haha ja hoor, tuurlijk! <3

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 09:40

verootjoo schreef:
Volgens mij zijn dit hele normale gevoelens :j je hebt nu ook nog ongeveer 36 weken om eraan te wennen en als het een gewenste bevruchting is komt dat in de meeste gevallen helemaal goed :)

Het ging gewoon zo snel. Daarom ben ik wat overdonderd denk ik
:)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:43

Ik begrijp dat dit heel spannend is, dat gevoel had ik ook :)

Je hebt nog wel een maand of 8 tijd voor de baby eraan komt, dus je hoeft niet meteen alles te weten. Dat komt wel gaandeweg. Het kan zijn dat je nog niet zo veel ervaring hebt met kinderen, maar ik kan je wel zeggen als je kindje er is weet je echt vanzelf wat je moet doen, dat gaat instinctief.

In ieder geval gefeliciteerd! *\o/*

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:50

Ach meis gefeliciteerd!

Laat het los en ga genieten! *\o/*

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:51

Tja als je meteen een ovulatie test gebruikt kan het inderdaad snel gaan :+

Gelukkig is het inderdaad nog een maand of 8 voordat die kleine eruit komt..

Gefeliciteerd!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:53

Heel normaal! Het is nou eenmaal een grote verandering en die hormonen helpen ook niet mee. Ik heb heel hard gehuild bij mijn eerste positieve test en niet van blijdschap. Ook al was het gepland en erg gewenst.

Het is niet altijd makkelijk of leuk en dat hoeft het ook niet te zijn. Praat er ook over met je vriend. Heel veel geluk en succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:55

Nevermind17 schreef:
verootjoo schreef:

Het ging gewoon zo snel. Daarom ben ik wat overdonderd denk ik
:)

Had ik ook. Dokter had aangegeven dat wij minstens een jaar gingen bezig zijn zonder resultaat omwille van een erg slechte cyclus bij mij. Ook van de eerste keer raak :+ Was helemaal de kluts kwijt. Wou nog zo veel doen en had nog zo veel gepland. Is helemaal goed gekomen hoor :D

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:57

Zelfs als je al een jaar aan het proberen bent, komen die twijfels even als je die test voor je hebt. Het is ook niet zomaar wat!!

Een voorzichtig gefeliciteerd en hopelijk is dit een plakkertje.. ik ga duimen dat alles goed gaat.

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 10:01

DiantaM schreef:
Zelfs als je al een jaar aan het proberen bent, komen die twijfels even als je die test voor je hebt. Het is ook niet zomaar wat!!

Een voorzichtig gefeliciteerd en hopelijk is dit een plakkertje.. ik ga duimen dat alles goed gaat.

Jep, hoop het ook. Ik ben nu op 3 weken en 4 dagen volgens mijn app. Innesteling is normaal al gebeurd aangezien ik overtijd ben, dus nu hopen dat alles loopt zoals het zou moeten <3 ik heb weinig affiniteit met kinderen maar mss als het van jezelf is dat het wel kan veranderen. Ik kijk er in elk geval naar uit. Het lot heeft beslist <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:03

Gefeliciteerd en hopen dat het een fijne zwangerschap word, vriend baan woning zwanger in no time , wat wil je nog meer.
En die hormonen en het gevoel van o jee , dat gebeurt heel veel dus gewoon genieten.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:15

Herkenbaar gevoel :)) wij waren ook compleet overdonderd toen het binnen een maand raak was. En ja dat bracht ook even twijfels en paniek mee. Maar inmiddels zijn we 7,5 maand na de test en hebben we ruim de tijd gehad er aan te wennen en ons voor te bereiden.

Dus adem in adem uit en wees ook dankbaar <3

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 10:20

SplashIsLief schreef:
Herkenbaar gevoel :)) wij waren ook compleet overdonderd toen het binnen een maand raak was. En ja dat bracht ook even twijfels en paniek mee. Maar inmiddels zijn we 7,5 maand na de test en hebben we ruim de tijd gehad er aan te wennen en ons voor te bereiden.

Dus adem in adem uit en wees ook dankbaar <3

Ben ik zeker! <3

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:23

Oh heel herkenbaar :+
Gestopt met de pil met het idee dat het wel even zou duren (midden 30). Beide op zoek naar een nieuwe baan, eigenlijk ongeschikte woning.
Ik ben geen enkele keer ongesteld geweest, de shock was groot _O-

Maaaaar, gefeliceerd met je zwangerschap!
Het komt vast helemaal goed :D

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:25

Gefeliciteerd! <3

En mocht t n troost zijn ik ben 35,5week zwanger vd 2e en die gevoelens overweldigen me soms nog :+
Het kindje is gewenst dus alles komt vast goed.
Geniet van nog zo kleine mensje in je buik!

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:27

Gefeliciteerd! Ik heb nul affiniteit met kinderen, maar die twee van mij zijn echt wonderbaarlijk perfect gebleken ;) . Ik vond zwanger zijn niet leuk, en toen de oudste geboren was vond ik de verantwoordelijkheid overweldigend groot, maar ik bleek het te kunnen. En toen de eerste weken voorbij waren, begonnen de dingen te settelen. En sinds die tijd heb ik iedere leeftijd die ze gehad hebben (en dat zijn best al wat leeftijden, want de oudste is inmiddels 20) het állerleukst!

Je hebt de tijd om te wennen, en de niet-zo-roze-wolk is net zo normaal als de knalroze. Het komt allemaal goed, zeker als je jezelf de tijd geeft :j
Laatst bijgewerkt door eventueel op 04-07-21 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:28

Joh ik was 3 jaar bezig voordat ik zwanger was en nog kwam het voor mij als donderslag bij heldere hemel. Volgens mij is dat heel normaal. Gefeliciteerd en geniet ervan!

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:32

Mijn dochter is 3 en ik ben geloof ik nu pas gewend :'). Ik herken je gevoel. Ik had zelf in de planning dat het zo'n 5 a 6 maanden zou duren en het was in 1x raak inderdaad. Met de bevalling idem dito, ik ging uit van iets van 14 uur, maar binnen 3 uur was ze eruit. Kon ik ook al niet aan wennen :+. De verloskundige steeds dadelijk zie je je baby en ik dacht ja maar ik had dat pas morgen op de planning staan... ach het leert je in elk geval dat het leven niet zo planbaar is als we willen geloven _O-.
Het wordt hartstikke leuk! Dat kan ik wel beloven hahaha.

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 15:00

Dank jullie, dit stelt me wel al meer gerust. Alles komt wel goed. :D <3

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 18:13

Mijn kind is 7 maanden en ik zit nog steeds weleens met zenuwen op de bank. Toen die test positief bleek heb ik nog zo’n 6 keer getest en schoot alles door m’n hoofd wat ik nooit meer zou kunnen doen, wat ik allemaal moest missen en dat ik nu een saaie doos zou worden die als enige wekelijkse uitdaging was vouwen zou hebben.
Zwanger zijn vond ik eng en niet per se leuk en toch heb ik er ook wel van genoten. Die tijd dat die uk in jouw buik groeit heb je ook voor jezelf nodig, niets raars aan.

Ga lekker fantaseren samen met je vriend. Die nieuwe baan. So what? Je werkt om te leven hoor, niet andersom. Dat komt wel goed, er is nog zat tijd te laten zien wat ze hebben binnen gehaald. En als je straks gaat trouwen heb je in elk geval nog geen zichtbare buik :D

Ik grap weleens over mijn niet-aanwezige moederskills, mijn paniek, rondrennen zonder op te schieten en 6 ondergekotste shirts die ik weer in de wasmand mag gooien waar ik ELKE DAG WEEEER mee in de weer mag. Maar weet je? Moeder zijn is tha bomb! En je moet helemaal niet zoveel laten, ik ben 6 weken na mijn bevalling weer gaan paardrijden, hardlopen en ik heb elke week een paar momenten eigen tijd geregeld waarin ik weer even mijn lekkere, oude zelf ben.
En dat stukje zelfopoffering doe je voor een mensje dat jou de wereld vindt. Voor een knuffel vol kwijldraden en vaak wat zure melkkots en je vindt het niet erg. Nee, je geniet er zelfs van.
Daar kun je je gewoon geen voorstelling van maken maar ik beloof je, dat komt.

Neem een virgin mojito, vier het goede nieuws, ga fantaseren en vooral sparen en geniet van elkaar :*
Gefeliciteerd *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:07

Gefeliciteerd! Het is logisch dat je even "whoa!" denkt, maar aan de andere kant, je hebt de beslissing genomen, bent zelfs meteen al zeer serieus aan de slag gegaan met een ovulatie-test := dus tja dan was er een gerede kans dat dit zou kunnen gebeuren natuurlijk.

Heb je wel lekker snel alles geregeld zo om het volwassen leven te beginnen zeg maar :))

En je kan meteen mooi wennen aan het moederschap, het niet onder controle hebben en het niet planbare ervan :P
Komt vast wel goed hoor, je wilde het graag en hebt gewoon geluk +:)+