Screens voor de ramen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Screens voor de ramen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 16:52

In de categorieën "een huis is nooit klaar" en "wat wordt het warm hierbinnen" heb ik besloten me te gaan oriënteren op screens voor de zuidkant van het huis.

Nu ben ik vooral heel hard aan het twijfelen over de bediening. Er zijn drie opties
1) bediening met een schakelaar naast het raam
2) bediening met afstandsbediening
3) bediening met een app op de telefoon

Optie drie is eigenlijk de uitbreiding van optie twee, en kan dus altijd later nog worden toegevoegd. De afstandsbediening werkt maar tot ongeveer 10 tot 15 meter afstand en voegt daardoor naar mijn idee weinig toe, behalve dat er maar één kabel over de muur hoeft te lopen, waarbij er bij een schakelaar twee over de muur moeten (eentje naar het stroompunt, en vanaf daar eentje naar een acceptabele hoogte om de schakelaar te plaatsen).

Ik ben benieuwd of andere mensen hier ervaring mee hebben en wat licht kunnen laten schijnen over waarom ze gegaan zijn voor de optie die ze hebben?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:02

Onze screens worden morgen geleverd. Wij hebben gekozen voor de afstandsbediening, zo hoeven wij niet door de muur naar binnen te boren. Stroom ligt al in de tuin, daar sluiten we de screens op aan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Screens voor de ramen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:08

Hou er rekening mee met stroomuitval/brand werkt het op stroom niet meer.
Wij hebben rolluiken, maar niet alles electrisch.

kirsten87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:46

Ik zou het geld persoonlijk toch liever aan een airco uitgeven, dan weet je zeker dat het koel is binnen. Met screens viel het resultaat mij af

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:02

Ik heb screens op mijn dakramen aan de buitenzijde. Handmatig. Maar echt veel warmte buiten houden doet het niet. Ik zou het geld ook hebben besteed aan een goede airco. Dat koelt pas echt.

Maar om op je vraag terug te komen aangezien je ze al besteld hebt. Ik zou een schakelaar doen binnen tenzij je buiten stroom hebt liggen. Dan afstandsbediening.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 19:14

Ik heb ze nog niet besteld :). Op mijn slaapkamer heb ik al airco, maar gezien dat nogal wat stroom verbruikt en daarmee best slecht voor het milieu is, vind ik dat niet voor het hele huis een optie. Daarbij moet ik vaak overdag slapen ivm werk, en dan is het lekker als ik de slaapkamer kan verduisteren.

Stroom van buiten pakken is eigenlijk best een goed idee. Als ze stroom kunnen pakken van hetzelfde punt als de airco unit dan hoeven ze met een afstandsbediening idd niet door de muur heen :)*

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:23

Hier ook screens aan de zonkant met schakelaar. Tja waarom? Je hebt tegenwoordig zoveel keuze uit technische snufjes, maar zijn toch voor het meest praktische gegaan. Onze vouwgordijnen konden we ook bestellen met afstandsbediening, maar ik heb het nooit gemist en waarom zou ik het dan nu wel ineens bijbestellen :P

Warmte houdt het bij ons niet 100% tegen, maar het scheelt zeker wel iets. Ik vind het meer praktisch om zonlicht buiten te houden, anders verkleurt de boel zo erg. Ook met slapen is het ideaal en wil ik niet meer anders <3

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:24

Vjestagirl schreef:
Ik heb ze nog niet besteld :). Op mijn slaapkamer heb ik al airco, maar gezien dat nogal wat stroom verbruikt en daarmee best slecht voor het milieu is, vind ik dat niet voor het hele huis een optie. Daarbij moet ik vaak overdag slapen ivm werk, en dan is het lekker als ik de slaapkamer kan verduisteren.

Stroom van buiten pakken is eigenlijk best een goed idee. Als ze stroom kunnen pakken van hetzelfde punt als de airco unit dan hoeven ze met een afstandsbediening idd niet door de muur heen :)*

Wij willen al die kabels niet in de woonkamer, dus aansluiten in de tuin is voor ons de enige optie.
Informeren of hij bij de airco aangesloten kan worden zou ik zeker doen.

Wij hebben ze overigens alleen in de woonkamer besteld. Bij onze slaapkamer hebben we rolluiken aan de buitenkant.

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:27

DuoPenotti schreef:
Hou er rekening mee met stroomuitval/brand werkt het op stroom niet meer.
Wij hebben rolluiken, maar niet alles electrisch.

Wij hebben alles elektrisch en gekoppeld via een app. Als het brandalarm afgaat, wat ook in de app zit, gaan alle rolluiken automatisch omhoog.

Leuk met jonge kinderen, middagslaapjes en een niet zo’n goede kok zoals ik☺️

Zonder gekheid, ik vind het fantastisch en ben er onwijs blij mee.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:42

Ik werk zelf bij een zonweringsbedrijf. En het meeste wat wij verkopen zijn inderdaad met afstandbediening.
Het hangt echt af van je voorkeur.

Wij willen volgend jaar ook screens laten plaatsen op de nog te bouwen serre en dat gaat dan zeker ook met afstandbediening.

Ik vind de schakelaars persoonlijk gewoon storend aan de muur en er niet uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:44

Hier ook screens met afstandsbediening op het zuiden. Het scheelt toch wel tov zonder :j maar ee doen alsnog ook airco.

Wij hebben ze via Haaxman Zonwering gekocht!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:45

Wij hebben ze nu pas besteld voor de slaapkamer. Bewust met schakelaar. Een afstandsbediening voor de slaapkamer vind ik echt onzin, bovendien kan je een afstandsbediening alleen maar kwijt raken :=

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:49

Hier ook afstandsbediening. Kan dan vanaf de woonkamer zowel screen daar als het rolluik boven laten zakken scheelt weer op en neer lopen. Kan ze los van elkaar bedienen maar ook tegelijk. Ideaal.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 20:30

Haha afstandbediening kwijtraken ben ik niet zo bang voor, ik ben heel erg netjes dus dat komt wel goed. Ik vind de afstandbediening ook onzin voor dat kleine stukje, maar niet als ik er ooit nog een 'besturen via telefoon' optie aan toe wil voegen... Lastig

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 21:07

Ik denk dat de optie tot afstandbediening handig is, dan is het ook makkelijker aan te sluiten op automatische bediening, bv als je niet thuis bent. Maakt het zoveel uit in prijs?

kirsten87 schreef:
Ik zou het geld persoonlijk toch liever aan een airco uitgeven, dan weet je zeker dat het koel is binnen. Met screens viel het resultaat mij af

Hmm, een airco kost wel echt heel veel energie. Met screens hou je het niet per se automatisch koel, maar het scheelt wel een paar graden, en maakt dat je met een wat kleinere airco toe kunt.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 21:33

Wij hebben 4 verschillende bedieningen op onze screens en rolluiken

-oprollint
-knop die je 1x indrukt
-afstandsbediening
-schakelaar die je vast moet blijven houden
Dit is ook de volgorde van mijn voorkeur.
1e gaat vlot en kan nooit storing geven
2 gaat moeiteloos maar kan kapot
3 afstandsbediening moet niet kwijtraken
4 screen doet er best lang over en al die tijd moet je de knop vasthouden

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 21:49

Shadow0 schreef:
Ik denk dat de optie tot afstandbediening handig is, dan is het ook makkelijker aan te sluiten op automatische bediening, bv als je niet thuis bent. Maakt het zoveel uit in prijs?

Afstandsbediening ipv schakelaar kost €440,- (voor alle 4 de screens)
Daarnaast nog het kastje om hem vanaf een app te bedienen kost €350,-

Dus ja, het verschil is best groot denk ik.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:14

Ik heb screens die je handmatig moet draaien en een aantal die op een afstandsbediening werken. Op warme dagen is die afstandbediening wel erg handig, ik tjoep ze zo allemaal tegelijk naar beneden (en voel me dan even de koning te rijk 8-) )

Ik vind het echt enorm schelen qua warmte in ons huis met veel ramen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:18

Wij hebben ze gewoon met een schakelaar ernaast. Bij ons zitten ze op de puberkamers en wij hadden wel een idee hoe vaak we op zoek zouden kunnen naar die afstandsbediening :') Een app op je telefoon is te modern, dat was nog niet zo standaard toen wij ze lieten plaatsen.

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:29

Wij hebben screens, zowel boven als beneden, aan de zuidkant van ons huis. Het was een behoorlijke investering. Maar het scheelt inderdaad echt een paar graden in huis en verduister de kinder kamers. :)

Wij hebben zowel de afstandsbediening als de app (die heb ik er gratis bij weten te kletsen :+ )
Maar in de praktijk gebruiken we eigenlijk alleen de app. Telefoon heb je toch vaak bij de hand.

Bijkomend voordeel is dat je deze op afstand kan bedienen. Als ik aan het werk ben en denk ojeeee het is ineens zonnig, dan kan ik alsnog de screens naar beneden doen.

Advies is wel om er een te nemen met een degelijke motor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:48

Vjestagirl schreef:
Afstandsbediening ipv schakelaar kost €440,- (voor alle 4 de screens)
Daarnaast nog het kastje om hem vanaf een app te bedienen kost €350,-

Dus ja, het verschil is best groot denk ik.

Oh wauw. Dat is wel echt behoorlijk fors, dat zou ik niet gedacht hebben. Eens checken bij andere leveranciers of dit ongeveer klopt? Dit zou voor mij ook wel een bezwaar zijn denk ik.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:38

Als je wilt verduisteren ivm overdag slapen zou ik rolluiken hangen. Vaak goedkoper dan screens, ze isoleren enigszins, inbraakwerend en degelijker.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:03

Ik vind screens mooi maar zelf heb ik rolluiken.
Ik kan ze helemaal dicht doen zodat het pikkedonker is en iets omhoog zodat de gaatjes ertussen open staan voor wat wind en zo heb ik ook mijn raam wagenwijd open ‘s nachts en geen last van muggen.
Ik vind ze ideaal, zou de volgende keer alleen donkergroen of grijs nemen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-21 18:05

Ik wil geen rolluiken, ik vind die dingen voelen alsof je in een gevangenis woont.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 07:45

Wij hebben in het hele huis screens met afstandsbediening. Ik vind de afstandsbediening top, geeft toch wel extra gemak. :j