Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wil het zelf ook, in de toekomst, als ik de stal ga bouwen. Voor nu heeft het kippenhok een echte deur die steeds open en dicht moet, dat is iets minder handig te automatiseren. Dus elke avond doe ik 'm dicht en 's ochtends open. Langere tijd weg kan toch niet ivm de andere dieren zonder oppas, dus daar hoef ik het niet voor te doen. Maar het is wel fijn als er werk uit je handen wordt genomen 
.
zorro schreef:Ik heb er een van Omlet: perfect! Werkt op batterijen die ik 2x per jaar vervangen moet. Hij heeft een licht sensor en bepaald dus zelf het juiste moment om te sluiten, maar dat kan je ook instellen. Hij kan handmatig en op tijd sluiten, maar de sensor bevalt zo goed dat ik dat nooit gebruik.
Er zit een lampje bij voor in het hok, handig controleren of ze er allemaal zijn. En het is een van de weinige die je ook gemakkelijk aan de binnenkant kan bevestigen, zodat hij niet in het zicht zit. Ik heb een hooiberg kippenhok, vond het zonde om zo'n groot luikje aan de buitenkant te hebben.
inmiddels werkt het perfect. Je kunt hem ook nog handmatig bedienen, voor als je het hok wil schoonmaken of zo. 
maar de andere vonden het maar een eng ding. Die zijn ook wat ouder en niet zo tam, ik weet niet of er nog ruimte over is in het kopje om dit te leren... Ze krijgen nu twee keer per dag eten. Zo beperk ik de schade van alle buurtvogels die mee-eten.