Handbagage Ryanair afmetingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Handbagage Ryanair afmetingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 19:29

De handbagagekoffer van Ryanair met 55x40x20 cm Max zijn.

Heb een koffer staan die op beide eerste maten prima zit, maar ik kom op 22-23 ipv 20…. Als je er op duwt, krijg je hem op 20.

Lukt dit? Of zijn ze daar enorm streng in?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:53

tengeltje11 schreef:

Heb een koffer staan die op beide eerste maten prima zit, maar ik kom op 22-23 ipv 20…. Als je er op duwt, krijg je hem op 20.

Als je even pech hebt dan moet je hem bij boarden in het meetapparaat stoppen en als hij dan niet past is het (veel) bijbetalen en je koffer in het ruim. Of je gaat niet mee. Vakantievluchten zijn ze vaak strenger op dan zakenvluchten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:54

tengeltje11 schreef:

Het is RyanAir, als je wat extra kan betalen gebeurt dat waarschijnlijk ook :))

Maar zonder grappen, ik heb in een vergelijkbare situatie bij een vergelijkbare vliegtuigmaatschappij bij mogen betalen. Reken er dus op dat je je portemonnee mag trekken.

Thats_Me

Re: Handbagage Ryanair afmetingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:04

Mijn ervaring is dat dit type maatschappij tegenwoordig alles na meet en als het niet past je bij moet gaan betalen. Zou dus op zoek gaan naar een koffer/tas die wel binnen de maten valt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:18

Thats_Me schreef:
Mijn ervaring is dat dit type maatschappij tegenwoordig alles na meet en als het niet past je bij moet gaan betalen. Zou dus op zoek gaan naar een koffer/tas die wel binnen de maten valt.

En er dan vooral op letten dat de wieltjes ook binnen die maten vallen want als die niet in de meetbak passen ga je gewoon betalen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 21:25

Ok, dank, op zoek naar andere koffer dus!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 16:55

We kunnen het niet vinden op de site maar naast je handbagage koffer mag je dan een kleine tas meenemen?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:09

JessicaD88 schreef:
We kunnen het niet vinden op de site maar naast je handbagage koffer mag je dan een kleine tas meenemen?

Als je met bijvoorbeeld Ryan air of Easyet vliegt niet. Bij KLM wel.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:12

Ligt eraan hoe je hebt geboekt toch?

Ik weet dat je bij Ryan air een handbagage koffer bij moet boeken. Als je die niet hebt, mag je alleen de kleine tas meenemen. Maar volgens mij houdt dat dus in dat als je een handbagage koffer bijboekt, je deze mee mag nemen náást je tas. Waardoor je dus ook je tas mee mag nemen.

Zonder bijboeken mag je alleen een tas meenemen die onder de stoel voor je past.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:23

Dat is waar, maar ik ging er van uit dat Jessica geen extras had. Normaal gesproken mag je alleen een tas gratis mee die onder je stoel past, de meeste koffers past dat niet. Wil je meer meenemen zijn er verschillende opties maar dat is niet gratis.

https://help.ryanair.com/hc/nl/articles ... t%20worden.

Dus wat staat er op je ticket? Heb je extra betaald of niet?

Dit topic is uit 2021 er is welllicht het een en ander veranderd in de tussentijd. De link die ik hier heb gezet komt rechtsreeks van de site van Ryanair?