Miele warmtepompdroger ''miele@home" deactiveren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienKiss

Miele warmtepompdroger ''miele@home" deactiveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 19:15

Mijn moeder heeft net een nieuwe Miele warmtepompdroger. De leverancier heeft het neergezet en de 'miele@home' geactiveerd. Dat wil ze helemaal niet. Nu krijgt ze de droger niet aan de praat, omdat het blijft vragen om 'De WPS'. Hoe kan ik dit resetten? Stekker uit stopcontact heeft niet gewerkt. Ik kan het niet vinden op internet. Heel irritant, wie helpt?

tamary

Re: Miele warmtepompdroger ''miele@home" deactiveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:23

Storingsdienst/leverancier bellen en zeggen dat droger niet werkt. Ze horen toch op zijn minst een werkend apparaat te leveren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:30

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:35

EvelienKiss schreef:
Mijn moeder heeft net een nieuwe Miele warmtepompdroger. De leverancier heeft het neergezet en de 'miele@home' geactiveerd. Dat wil ze helemaal niet. Nu krijgt ze de droger niet aan de praat, omdat het blijft vragen om 'De WPS'. Hoe kan ik dit resetten? Stekker uit stopcontact heeft niet gewerkt. Ik kan het niet vinden op internet. Heel irritant, wie helpt?

Het is op zich niet erg moeilijk. Je moet in instelling menu gewoon de boel deactiveren.

Afbeelding

Afbeelding

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 06:18

Dank allen. @Villaneusje, de optie 'deactiveren' verschijnt niet bij haar. Er blijft staan: 'voer WPS in', verder niets. Ze heeft ondertussen gebeld naar de storingdienst en daar vinden ze het ook ingewikkeld. De 'nerd' van de afdeling was er niet. Ze sturen waarschijnlijk iemand langs.

Maar deze bladzijde in de gebruiksaanwijzing had ik nog niet gevonden. Ik ga het lezen, misschien kan ik haar ook helpen dan.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 07:26

EvelienKiss schreef:
Dank allen. @Villaneusje, de optie 'deactiveren' verschijnt niet bij haar. Er blijft staan: 'voer WPS in', verder niets. Ze heeft ondertussen gebeld naar de storingdienst en daar vinden ze het ook ingewikkeld. De 'nerd' van de afdeling was er niet. Ze sturen waarschijnlijk iemand langs.

Maar deze bladzijde in de gebruiksaanwijzing had ik nog niet gevonden. Ik ga het lezen, misschien kan ik haar ook helpen dan.

WPS = wifi. Hij vraagt waarschijnlijk het wachtwoord van de wifi verbinding. Even controleren of het juiste netwerk is aangegeven.

Misschien als je éérst de wifi helemaal insteld, dat je hem daarna weer kan deactiveren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 08:37

ze moet even de leverancier bellen, die kan telefonisch uitleggen wat ze moet doen en anders komt die gewoon nog een keer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:18

1e keer activatie van een apparaat is vaak een speciaal programma dat maar 1x draait. Zal inderdaad een monteur voor moeten komen met een computer die dat kan resetten/uitschakelen. Hoop dat dat mogelijk is, want er zijn tegenwoordig apparaten die zonder zulke verbindingen gewoon weigeren te werken, zijn ze op gemaakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:31

tamary schreef:
1e keer activatie van een apparaat is vaak een speciaal programma dat maar 1x draait. Zal inderdaad een monteur voor moeten komen met een computer die dat kan resetten/uitschakelen. Hoop dat dat mogelijk is, want er zijn tegenwoordig apparaten die zonder zulke verbindingen gewoon weigeren te werken, zijn ze op gemaakt.

waarom zou je een droger willen verbinden met wifi? :?
Wie heeft bedacht dat dat een goed idé is?
Had hier nog nooit van gehoord! :oo

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:33

Internet of things. Net als je koelkast die dan alvast melk besteld/op je boodschappenlijst zet, etc. Schijnt handig te zijn. Ik ben er niet gelukkig mee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:36

Ik hoop dat het uitzetten gaat lukken. Ik zou toch de monteurs terugroepen.

Maar iddwaarom zou je huishoudelijk apparaat wifi moeten hebben om te kunnen werken 8)7 ken genoeg ouderen zonder internet ook

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:44

Technologie/AI is volgens sommigen de nieuwe god en oplossing voor alles. De waarschuwingen uit dezelfde sector worden structureel genegeerd.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 09:57

Eens. Dit krijg je er automatisch bij, maakt het erg ingewikkeld.