Waar gaat post nl pakket heen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Waar gaat post nl pakket heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 18:48

Mijn ouders hebben per ongeluk een pakket van superdry zonder retour label mee gegeven aan een postnl medewerker die een bol.com pakket kwam ophalen.

Geen retourlabel gehad ook. Nu kan ik zo 200 euro aan kleding betalen die kwijt is waarachijnlijk.

Iemand een idee waar zoiets heen gaat.

Heb al gebeld naar postnl maar kom er niet door. Al 2x 15 min in de wacht maar dan houdt bandje er mee op en hoor ik niks meer.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 18:50

simongek schreef:
Mijn ouders hebben per ongeluk een pakket van superdry zonder retour label mee gegeven aan een postnl medewerker die een bol.com pakket kwam ophalen.

Geen retourlabel gehad ook. Nu kan ik zo 200 euro aan kleding betalen die kwijt is waarachijnlijk.

Iemand een idee waar zoiets heen gaat.

Heb al gebeld naar postnl maar kom er niet door. Al 2x 15 min in de wacht maar dan houdt bandje er mee op en hoor ik niks meer.

Waarschijnlijk wordt jouw label opnieuw gescand en krijg je m weer thuis. Ik zou wel superdry informeren dat je retour wat later komt.

Ylana

Re: Waar gaat post nl pakket heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:07

Wanneer het pakket opgehaald wordt, krijg je een e-mail waar je je retour kan volgen.
Wat staat daar?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:10

Lezen is ook een kunst. Er is een pakket meegegeven wat helemaal niet retour moest. Daarom zat er ook geen retourlabel op.

Ik denk dat de suggestie van pantykous verder wel zal kloppen. Ergens op een sorteercentrum zal het pakket opnieuw gescand worden en dus opnieuw worden aangeboden.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 19:14

Van onze kant niet handig maar die man had het ook nooit mee moeten nemen zonder label. Dat bevestigde de klantenservice van bol.com ook.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:40

Sorteercentrum Utrecht waarschijnlijk. Dat is het hoofdbureau. Zat er helemaal geen label meer op? Met jullie adres erop.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:46

Als jullie eigen label er nog op zit, krijg je deze waarschijnlijk weer thuisbezorgd.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:59

Ibbel schreef:
Lezen is ook een kunst. Er is een pakket meegegeven wat helemaal niet retour moest. Daarom zat er ook geen retourlabel op.

Ik denk dat de suggestie van pantykous verder wel zal kloppen. Ergens op een sorteercentrum zal het pakket opnieuw gescand worden en dus opnieuw worden aangeboden.

Volgens mij moest het juist mee, maar is het retour label vergeten :=

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:11

Tegenwoordig kunnen retourpakketten ook opgehaald worden hoor.

Ik hoop dat hij met je huidige label weer bij jullie thuis bezorgd wordt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:13

Cubone schreef:
Ibbel schreef:

Volgens mij moest het juist mee, maar is het retour label vergeten :=

Nog een keer lezen....

Als je label er nog opzat krijg je hem hopelijk nog opgestuurd ,anders post NL mailen of via de app proberen contact te leggen??
Veel bedrijven zijn amper nog telefonisch te bereiken, erg lastig

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:17

Zit de oude sticker met jullie adres nog op het pakket? Denk als die er nog op zit dat hij dan vanzelf weer bij jullie terugbezorgd wordt.

Ik heb wel eens in een soortgelijke situatie gezeten en die pakketen zijn na een aantal dagen gewoon weer bij ons terug aangekomen omdat dat het adres was wat op de pakketen stond.

Wel raar dat je er bij postnl niet doorkomt. Mocht het toch wel lukken, is er een kans dat als het pakket aangekomen is op het sorteercentrum dat ze dat dan kunnen zien en kunnen zien waar het dan naartoe gezonden gaat worden als je de barcode (of track en trace code) nog hebt. Maar als het vandaag is meegegeven denk ik dat ze dat sowieso morgen pas zouden kunnen zien als het pakket verwerkt is, maar pin me daar niet op vast.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:30

knollentuin schreef:
Nog een keer lezen....

Als je label er nog opzat krijg je hem hopelijk nog opgestuurd ,anders post NL mailen of via de app proberen contact te leggen??
Veel bedrijven zijn amper nog telefonisch te bereiken, erg lastig

Nu zie ik hem :Y) Goeiemorgen..

Hopelijk zat het originele label er nog op.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:37

Als je pech hebt, komt het niet bij je terug. Postnl registreert zelf natuurlijk ook dat ze dit pakket al een keer bezorgd hebben en ze gaan misschien niet pakketten 2x brengen waar maar 1x voor betaald is.

Ik zou even contact zoeken met Postnl met je originele track and trace code. Dan kunnen zij waarschijnlijk de barcode op het pakketje uitvinden en het misschien weer bij jou bezorgen. Hopelijk lukt het!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:55

Ik had laatst ook n retour met een verkeerd label, werd weer gewoon thuis bezorgd.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 22:41

tones schreef:
Ik had laatst ook n retour met een verkeerd label, werd weer gewoon thuis bezorgd.

Ik hoop het.

Na diverse pogingen postnl gesproken.

3x nagevraagd bij collega maar ik kon geen duidelijk antwoord krijgen.

Misschien komt hij terug, misschien toch naar bol en anders lost en found.

Kansloze missie was dit. Niemand daar kon mij een duidelijk antwoord geven :(

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 23:00

Ik heb een meer een pakket ophehaald en uiteindelijk vergeten mee te nemen omdat ik tussendoor afgeleid werd (ja ik weet het super stom) toen was het ook kwijt. Uiteindelijk is het bij de retouren terrecht gekomen en dus inderdaad weer opnieuw bezorgd omdat mijn adres er nog op zat. Dus met een beetje geluk komt hij inderdaad weer terug!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:44

Als jouw adres er nog op staat inclusief de barcode, grote kans dat deze dan terug komt. Dit gebeurd bij ons nog wel eens, als de oude barcodes niet voldoende verwijderd/onleesbaar zijn gemaakt. Volgens mij hebben ze het bij Postnl veel te druk om te kijken of er dan al eens betaald is voor die bezorging/zending.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:51

simongek schreef:

Naar bol retour, waar het pakket niet vandaan kwam, waar geen enkele verwijzing naar op de doos staat? Op welke raadselachtige manier zou dat moeten gebeuren?

Degene die pakketten ophaalt weet echt niet welk pakje waarheen moet. Die rijdt een route en dumpt de hele zooi op een 'hub'.
Bij ophalen wordt ook niets gescand of op een lijst bijgehouden. Hup in het busje, en hup er uit op de 'hub'.
Daar gaan ze een grove scheiding doen (welk pakje moet naar welk distributiecentrum) en op ieder lokaal distributiecentrum worden de pakketten dan weer op de route voor aflevering ingepland.

De doos zal in ieder geval niet op de 'hub' blijven staan. Als er niets te scannen valt qua adres wordt er vermoedelijk gekeken naar: wat staat er op de doos, is dat een bedrijf dat we kennen, staat daar een adres op en dan gaat-ie daarheen.

Het was een pakket dat je zelf nog niet eens geopend had denk ik?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:57

mirriezz schreef:
Als je pech hebt, komt het niet bij je terug. Postnl registreert zelf natuurlijk ook dat ze dit pakket al een keer bezorgd hebben en ze gaan misschien niet pakketten 2x brengen waar maar 1x voor betaald is.

Ik zou even contact zoeken met Postnl met je originele track and trace code. Dan kunnen zij waarschijnlijk de barcode op het pakketje uitvinden en het misschien weer bij jou bezorgen. Hopelijk lukt het!

Nou dit dus, ik heb ooit een pakketje ontvangen, welke niet voor mij was (zaten 2 stickers op, 1 voor mij, 1 voor iemand anders, was voor de ander, is alleen op mijn track/trace code gescand en geleverd).

Toen het pakket wel verzonden was met de juiste sticker is die nooit bezorgt omdat 2x op 1 etiket bezorgen niet gebeurd bij Post NL, tenminste, dat geven ze zelf aan.

Hopelijk vind je hem terug TS!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 09:40

Ibbel schreef:
simongek schreef:

Naar bol retour, waar het pakket niet vandaan kwam, waar geen enkele verwijzing naar op de doos staat? Op welke raadselachtige manier zou dat moeten gebeuren?

Degene die pakketten ophaalt weet echt niet welk pakje waarheen moet. Die rijdt een route en dumpt de hele zooi op een 'hub'.

Was wel geopend. Toen weer dicht geplakt door mijn vader bij het ophalen door postnl.

Was een zak van superdry

Bij ophalen wordt ook niets gescand of op een lijst bijgehouden. Hup in het busje, en hup er uit op de 'hub'.
Daar gaan ze een grove scheiding doen (welk pakje moet naar welk distributiecentrum) en op ieder lokaal distributiecentrum worden de pakketten dan weer op de route voor aflevering ingepland.

De doos zal in ieder geval niet op de 'hub' blijven staan. Als er niets te scannen valt qua adres wordt er vermoedelijk gekeken naar: wat staat er op de doos, is dat een bedrijf dat we kennen, staat daar een adres op en dan gaat-ie daarheen.

Het was een pakket dat je zelf nog niet eens geopend had denk ik?