Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 20:46

Moestuin wat apart zeg. :(

Ik zit te wachten op uitslag van test. En nu wil ik wat lekkers, maar niks meer in huis. Vandaag was boodschappendag en dat dus niet gedaan.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 20:56

Eh kenteken bewijs scooter niet klopt. Daar staat 25 km p/u op, maar op chassis nummer bij de rdw 45 km p/u. Heb een blauwe plaat.

Iets klopt er niet. :')

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 20:58

xPabloBokt schreef:
Britta31 schreef:
Door dit topic mijn bmi berekend,ik heb dus overgewicht :(


Joh, je bmi alleen moet je niet op afgaan. Volgens dat heb ik morbide obesitas (ben 1,72m en weeg 85kg) en moet ik dringend afvallen omdat ik anders schade aan mijn gewrichten krijg. :') vriend is het tegenovergestelde (1,77m en 58kg, Aziatisch en dus ook die bouw) en zou zwaar te mager zijn. Terwijl hij mini vetrolletjes heeft waar ik in kan knijpen :+

Ja er mag best wat af bij mij, maar zo erg? Nee.

Ik zou aanraden, kijk in de spiegel en kijk naar hoe je je fysiek voelt.

Dit dus. Ik heb met mijn 1.72 tegen de 100 Kg gewogen en niemand die het aan mij zag, terwijl ik volgens mijn BMI al dood had moeten zijn ofzo.

Ik ben wèl gaan afvallen omdat ik er zelf last van had. Inmiddels weeg ik 76Kg, ben nog niet tevreden maar volgens het BMI ben ik nog steeds veel te zwaar volgens mij.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 21:01

Over gewicht gesproken...

Door omstandigheden was eten een tijd lastig voor mij. De arts vroeg: 'ben je ook afgevallen?'. Mijn antwoord? 'Ik heb geen idee. Ik sta nooit op de weegschaal. '

Zolang je je lichamelijk goed voelt.. ;)

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 21:32

Planners -O-
Sta nu nog in Nederland voer uit te blazen en zo nog ca 1.5 uur terug naar de fabriek rijden....

Dus als 't meezit rond 12 vrij vanacht.
En ik ben vanmiddag om 1 uur begonnen

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 21:35

Die planners een dagje meenemen op de vrachtwagen, kunnen ze zien dat hun planning niet realistisch is.....

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 21:40

Och ik heb de planner geappt toen ik in hoogstede aan het laden was.
Ik kreeg alleen terug, oh is het toch zover rijden naar lunteren |o |o

T is dat mijn collega morgen 3 dikke Touren heeft staan. Anders was ik terug naar de vaste fabriek gereden en had dit voer niet meer weg gebracht

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 21:43

hagelslag schreef:
Planners -O-
Sta nu nog in Nederland voer uit te blazen en zo nog ca 1.5 uur terug naar de fabriek rijden....

Dus als 't meezit rond 12 vrij vanacht.
En ik ben vanmiddag om 1 uur begonnen


Blij zijn dat je niet in de winkeldistributie zit. Stanaard dag is daar 15 uur voor 5 a 6 dagen in de week.
Mn vriend rij adr tankwagen met normaal gezien 12 uur shiften, maar heeft tijdens de vakantie van zn wagenpartner ook 15 a 16 uur per dag moeten draaien. Mag absoluut niet en in geval van boete betaald zn baas deze ook, maar goed, met 11 uur per dag heb je t zo slecht nog niet als chauffeur.

Maar planners zijn wel klote. Ze hadden mn vriend gevraagd om te ruilen van shift, maar dit heeft tie geweigerd omdat tie anders minimaal 3 weken aan 1 stuk nachtdienst draait. Zn telefoon stond op speaker en die zei serieus; "kunnen we je vriendin echt niet overhalen met een bos bloemen of weekendje weg ofzo?" WTF!! Ik had niks met die beslissing te maken deze keer en krijg alsnog de schuld...

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 21:50

Dan was je vlak bij mijn huis met laden :j
Nou, die planner had het zelf moeten gaan brengen leuk ritje voor hem }:) en dan had jij een normalere werkdag gehad.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 21:50

hagelslag schreef:
Planners -O-
Sta nu nog in Nederland voer uit te blazen en zo nog ca 1.5 uur terug naar de fabriek rijden....

Dus als 't meezit rond 12 vrij vanacht.
En ik ben vanmiddag om 1 uur begonnen

Gezien de werktijden die mijn vriend had toen hij 2 ploegen bulkwagen reed schrik ik hier niet van en was dit redelijk standaard.

Vandaag had hij ook 6 tot 19.
Normaal begint hij overigens om 7.

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 21:52

Aan de vrouw die net flipte.

Hond zou tegen haar hekje hebben geplast. Uh nee, hij plaste over de bos onkruid voor het hekje die zo groot is als een stoeptegel.
Had het in de gaten, anders laat ik hem daar niet plassen. Let echt wel op dat hij niet tegen het hekje plast.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:03

Gaan we werkelijk een “ wedstrijd “ doen wie heeft de langste dagen gedraaid of wat standaard is?

Als een standaard dag 15 uur bezig zijn is, is dat gewoonweg niet gezond en gezien het in dit specifieke geval ook nog om chauffeurs gaat brengt het serieus de verkeersveiligheid in gevaar. Dat is zeker niet iets om trots op te zijn.

Heb zelf met een kantoor baan ook een paar maanden gehad dat ik van 7 tot 22 uur werkte. Na dat 3/4x per week zo’n 4 maanden vol te hebben gehouden ben ik naar mijn leidinggevende gestapt en heb gezegd dit gaat veranderen of ik ga op zoek naar een andere baan.

Plotseling konden er toch wat dingen anders waardoor er toch wat normalere werkdagen gedraaid konden worden. Dat werden dan dagen van 08:30 uur tot meestal 18 uur. Nog steeds veel, maar een stuk beter vol te houden.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:06

Nee daar gaat het zeker niet om.
Maar het verbaasd mij gewoon dat dit voor haar blijkbaar zelden /nooit voorkomt.
Terwijl ik on die branche niet veel anders ken.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:08

DuoPenotti schreef:
Nee daar gaat het zeker niet om.
Maar het verbaasd mij gewoon dat dit voor haar blijkbaar zelden /nooit voorkomt.

Nou mij niet, want doordat het ( hoop ik dus echt) maar weinig voorkomt is haar werkgever een baas die goed voor zijn personeel zorgt.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:10

Daar heeft het imo weinig mee te maken. De meeste chauffeurs hoor je er ook niet over. Heb ze er nooit over mopperen bij befrijfsfeestjrs iig.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:13

DuoPenotti schreef:
Daar heeft het imo weinig mee te maken. De meeste chauffeurs hoor je er ook niet over. Heb ze er nooit over mopperen bij befrijfsfeestjrs iig.


Ik geloof dat als je tegen chauffeurs zegt dat 9 uur lang is, ze je hard in je gezicht uitlachen :=

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:17

Het is geen wedstrijd en snap ook niet dat je t zo leest maar goed. Ik ben blij voor dr dat ze een baan heeft in de transport die dus met uitzondering 11 uur heeft.
Maar transport is echt vrij standaard dagen van 15 uur.
Vind je t gek dat en weinig mensen meer chauffeur willen worden? Ik niet hor! Ik vind t levensgevaarlijk!!
Buiten dat de vermoeidheid al veel mensen in gevaar brengt doordat je toch met een gevaarte op de weg zit, rijden er dus ook rond met Adr. Dus wanneer er dan iets gebeurd raken er nog meer mensen gewond. En planners blijven maar pushen, en weten heel goed hoe lang een route is die ze uitdelen.
De maximale rijtijd van chauffeur had allang aangepakt moeten worden!
Wist je dat er nog chauffeurs rondrijden van de oudere garde die serieus mandarijnen meenemen voor onderweg? Niet om op te eten, maar om in hun ogen te spuiten om wakker te blijven.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:21

Deden ze dat maar wel en dan niet op feestjes want daar kan niemand er verder iets mee. Dat het “normaal “ word gevonden, wil niet zeggen dat het ook normaal is.
Voldoende rust is heel belangrijk. Juist nóg meer op de weg. Maar ook op kantoor of waar dan ook.

Maar goed dit is wat ik over zeg, verder moet iedereen het vooral zelf maar weten en er eventueel zelf iets aan doen. Of niet als je het niet erg vindt, dat kan natuurlijk ook.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 23-07-21 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:24

Bulk Transport is veel uit de vrachtwagen zijn. Dat is wel anders dan uren achter uren naar bijvoorbeeld Italië rijden.

Mandarijnen _O-

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:25

Niobe schreef:
DuoPenotti schreef:
Daar heeft het imo weinig mee te maken. De meeste chauffeurs hoor je er ook niet over. Heb ze er nooit over mopperen bij befrijfsfeestjrs iig.


Ik geloof dat als je tegen chauffeurs zegt dat 9 uur lang is, ze je hard in je gezicht uitlachen :=

Precies.... die van mij rijdt nu met bouwmaterialen, 5 uur van huis, 6 uur op de truck... vaak rond 5 uur weer thuis, tijd over ineens :')
betere tijden dan toen hij in de mest zat of in het breedte transport.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:41

Weekenddienst ;(

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 23:03

Dat de hoefsmid pas over iets minder dan twee weken kan komen :=

Mijn jonge merrie had ook besloten om haar voorhoeven flink te slopen , dus nu loop ik iets van 13 dagen met een paard met halve hoeven eronder waar ik mij dan heel erg voor schaam!

Helemaal als mensen mij erop wijzen.... Waarom heb ik twee paarden met extreme brokkelhoeven die al beginnen na 6 weken 8)7

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 23:43

Mijn vriend die na een hele dag pretpark gaat "douchen" en zich dan alleen afspoelt en geen zeep gebruikt. Normaal al niks maar nu met Corona vind ik dat al helemaal niet prettig. Ik loop de hele dag als een malle mijn handen te wassen en ontsmetten en hij weet hoe ik daarover denk.

Komt hij vervolgens in een gister verschoond bed liggen terwijl hij nog helemaal naar zweet en pretpark stinkt.

En dan chagrijnig worden als ik hem terug de douche in stuur..

Je staat er toch onder, is het zo moeilijk om even de zeepfles erbij te pakken?

Oh ja en hij vind het "koud" op de slaapkamer en zeurt dat ik de airco niet te lang aan moet houden. Vraag ik hoe warm dat ding aangeeft dat het is. 25 graden zegt ie. Dat is niet KOUD -O-

Mannen :')

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 00:12

Klote kinderen hebben vanaf vandaag vakantie hier en mogen ze nu nog buiten op straat schreeuwen en joelen.. Terwijl dit normaal een heel stil dorpje is.. Ga slapen, er zijn ook mensen die moeten werken

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 01:24

zigranta schreef:
Dan was je vlak bij mijn huis met laden :j
Nou, die planner had het zelf moeten gaan brengen leuk ritje voor hem }:) en dan had jij een normalere werkdag gehad.


Hoogstede? Sorry heb niet gezwaaid _O-

Normaal heb ik gewone werkdagen van 8-9 uur.
Dit is min pauze!
En heel eerlijk, voor meer uur ben ik niet gemaakt en werken mijn collega's ook niet.
Er zijn een paar gekken erbij.
Maar nee...
Er zijn er zelfs 3 bij die minder dan mij werken.

Ik ben 12.40 begonnen en 00.06 de kaart getrokken. Ik vind het best zat.
8 uur rijtijd. Half uur daadwerkelijk pauze genomen anders was ik nog langer onderweg.


Gevolg voor de planning, volgende week zaterdag zou de zaterdag zijn dat ik moet werken.
Helaas helaas ik heb nu ineens geen tijd dus mogen ze een oplossing verzinnen ~~}>