Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 10:51

Marlinderooz heb je misschien recht op vergoeding voor al die vertraging, ik weet niet meer bij hoeveel minuten je daar recht op hebt maar daar zou ik wel achteraan gaan. Daar krijg je je verloren tijd niet mee terug, maar hey geld is geld :)

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 11:03

Telpeva schreef:
Marlinderooz heb je misschien recht op vergoeding voor al die vertraging, ik weet niet meer bij hoeveel minuten je daar recht op hebt maar daar zou ik wel achteraan gaan. Daar krijg je je verloren tijd niet mee terug, maar hey geld is geld :)

Hier heeft zij geen recht op omdat de vertraging moet ongepland zijn en omdat ander vervoer dan NS vertraging geeft, vertraging moet 30+ minuten zijn

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-21 11:05

Geloof dat ze ook met StudentenOV reist dus kosten gaan dan niet op denk ik.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 11:12

Om ook even te klagen over het OV, er zijn dus werkzaamheden tussen Nijkerk en Amersfoort deze week waardoor je met de bus moet ipv de trein. Normaal duurt dat treinritje 12 minuten, maar met de bus ruim 40 minuten.
Gister zat de bus overvol (mensen moesten staan), ik werd heel misselijk van de busrit en ik stootte twee keer mijn hoofd voor ik de bus uit struikelde :') Was niet mijn dag.

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 11:14

xPabloBokt schreef:
Geloof dat ze ook met StudentenOV reist dus kosten gaan dan niet op denk ik.

met 30 minute krijg je 2,32 terug en 50 en meer 4,64 :')

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 11:39

Door jullie posts krijg ik zin in een starbucks koffie, want voor mij staat vertraging gelijk aan: ok op naar de dichtstbijzijnde starbucks voor troost koffie _O-

Maar de dichtstbijzijnde starbucks daar moet ik 45 minuten voor reizen met het ov, en daar heb ik nu met deze windkracht, regen en hoeveelheid vallende blaadjes geen vertrouwen in :')

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 11:40

Ohhh ik had laatst voor het eerst in een paar jaar weer een pumpkin spice latte <3
Nu is mijn irritatie dat ik die nu niet heb..

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 11:42

fleurtjeuh schreef:
Ohhh ik had laatst voor het eerst in een paar jaar weer een pumpkin spice latte <3
Nu is mijn irritatie dat ik die nu niet heb..

Jaaa ik had er vorige maand 1 <3
Ik wil er nu weer een -O-

-

Ik ben net op de koffie geweest bij iemand en ik heb daar mijn telefoon laten liggen, nu kan ik weer door de wind en regen terug _O-

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:17

Telpeva schreef:
fleurtjeuh schreef:
Ohhh ik had laatst voor het eerst in een paar jaar weer een pumpkin spice latte <3
Nu is mijn irritatie dat ik die nu niet heb..

Jaaa ik had er vorige maand 1 <3
Ik wil er nu weer een -O-

-

Ik ben net op de koffie geweest bij iemand en ik heb daar mijn telefoon laten liggen, nu kan ik weer door de wind en regen terug _O-

Dàt is irritant joh! Veel succes ermee, het weer is om te huilen.

MarlindeRooz: gefeliciteerd met je verjaardag! Wel echt balen van het ov vandaag, het was al een boude reis voor jou en nu helemaal. Sterkte!

Ik-wil-oliebollen. En patat. En eigenlijk alles wat slecht is :'). Slechte dag vandaag? Mwah, ja best wel, dan wil ik alleen maar lekker liggen, bokt/ tv aan en snaaien. Maar ik ben te lui om naar buiten te gaan, dus die snaaivlieger gaat niet op vrees ik.

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:18

Aan het weer. Vannacht onweer, regen, windstoten. En nu ook alleen maar buien en wind.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:09

Stel je moet naar Amsterdam en je hebt 115 minuten vertraging. _O-
(Gelukkig niet mijn trein)

Afbeelding

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:34

Van die mensen die altijd alles beter weten en dan hun ongelijk niet toe kunnen geven.

wyoming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:41

De drukte op Schiphol, pfff ik ben dat helemaal niet meer gewend

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:43

Begin sept een deken gewonnen bij de luxe paarden bingo... nog niet binnen en ik wacht op nog een gewonnen pakketje.... zo ongeduldig.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:48

fotolijstje schreef:
Telpeva schreef:
Marlinderooz heb je misschien recht op vergoeding voor al die vertraging, ik weet niet meer bij hoeveel minuten je daar recht op hebt maar daar zou ik wel achteraan gaan. Daar krijg je je verloren tijd niet mee terug, maar hey geld is geld :)

Hier heeft zij geen recht op omdat de vertraging moet ongepland zijn en omdat ander vervoer dan NS vertraging geeft, vertraging moet 30+ minuten zijn

Onwaar. Als Marlinde vertraging heeft bovenop haar geplande vertraging kan ze (een deel van) haar geld terug vragen. De hoeveelheid en de minimale vertraging is afhankelijk van het traject. HSL is 50% van de ritprijs vanaf 15 minuten en 100% van de ritprijs vanaf een uur, niet-HSL is vanaf 30 minuten (de verdeling daarvan weet niet). Doorloop daarvoor dit formulier van de NS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:00

Steeph schreef:
Onwaar. Als Marlinde vertraging heeft bovenop haar geplande vertraging kan ze (een deel van) haar geld terug vragen. De hoeveelheid en de minimale vertraging is afhankelijk van het traject. HSL is 50% van de ritprijs vanaf 15 minuten en 100% van de ritprijs vanaf een uur, niet-HSL is vanaf 30 minuten (de verdeling daarvan weet niet). Doorloop daarvoor dit formulier van de NS.


Bij studenten ov gaat het niet om de ritprijs maar om een vast bedrag. Bij meer dan een uur is dat €4,64.

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:01

Afbeelding
Uhm. Ja…. -O-

Toen ik wegreed zaten alle vier de wielen nog op z’n plek.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:18

[***] schreef:
Steeph schreef:
Onwaar. Als Marlinde vertraging heeft bovenop haar geplande vertraging kan ze (een deel van) haar geld terug vragen. De hoeveelheid en de minimale vertraging is afhankelijk van het traject. HSL is 50% van de ritprijs vanaf 15 minuten en 100% van de ritprijs vanaf een uur, niet-HSL is vanaf 30 minuten (de verdeling daarvan weet niet). Doorloop daarvoor dit formulier van de NS.


Bij studenten ov gaat het niet om de ritprijs maar om een vast bedrag. Bij meer dan een uur is dat €4,64.

Waar, maar niet van toepassing op waar ik op reageerde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:21

Steeph schreef:
[***] schreef:
Bij studenten ov gaat het niet om de ritprijs maar om een vast bedrag. Bij meer dan een uur is dat €4,64.

Waar, maar niet van toepassing op waar ik op reageerde.


Maar Marlinde ging naar college dus de kans is zeer groot dat ze studenten ov heeft? Het is dus wel degelijk van toepassing.

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:30

Citaat:
Marlinderooz heb je misschien recht op vergoeding voor al die vertraging, ik weet niet meer bij hoeveel minuten je daar recht op hebt maar daar zou ik wel achteraan gaan. Daar krijg je je verloren tijd niet mee terug, maar hey geld is geld :)

Citaat:
Hier heeft zij geen recht op omdat de vertraging moet ongepland zijn en omdat ander vervoer dan NS vertraging geeft, vertraging moet 30+ minuten zijn
Citaat:
Onwaar. Als Marlinde vertraging heeft bovenop haar geplande vertraging kan ze (een deel van) haar geld terug vragen. De hoeveelheid en de minimale vertraging is afhankelijk van het traject. HSL is 50% van de ritprijs vanaf 15 minuten en 100% van de ritprijs vanaf een uur, niet-HSL is vanaf 30 minuten (de verdeling daarvan weet niet). Doorloop daarvoor dit formulier van de NS.

Dan nog is het niet NS vervoer dus kan het nog steeds niet (:
Laatst bijgewerkt door fotolijstje op 21-10-21 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:31

Loeky01 schreef:
[ [url=m/eGeX1j.jpg]Afbeelding[/url] ]
Uhm. Ja…. -O-

Toen ik wegreed zaten alle vier de wielen nog op z’n plek.

:oo hoe kan dan dat? Hoe erg is de schade? :(:)

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:57

Loeky what? Heb je daarom zo'n deuk in je spatbord??

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:58

Mijn oude werkgever appte mij, was bezorger daar maar toen kwam de 16+ regel, of ik daar wil komen werken. Mijn werk wat ik nu doe vind ik echt geen saus aan maar heb wel meer uren en verdien beter. Bezorger vond ik echt leuk maar uren waren weinig en het was ook niet veel geld toen der tijd. Dilemma nu

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:08

MarliesV schreef:
Loeky what? Heb je daarom zo'n deuk in je spatbord??

Zo te zien zie je de remschijven op de juiste plek. Het wiel staat er los soort van achter. Daardoor zakt je hele auto en komt het wiel klem te zitten in de wielkast. %) Meest best wat schade ook. Bouten zijn losgekomen/losgemaakt/afgebroken?

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:18

Stomme abn amro klantenservice, sta al bijna 20 minuten in de wacht. Oké ik gebruik de rekening nooit maar kwam erachter dat m'n pas is verlopen maar nooit heb ik een nieuwe ontvangen.