Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Indien een medewerker die deels werkt en deels ziek is vakantie wil opnemen, dan geldt het volgende:
Als een werknemer gedeeltelijk werkt en vakantie opneemt, dan staat daar tegenover dat de werknemer onverkort (volledig) vakantiedagen opneemt (en dus niet alleen over de gewerkte tijd). In dat geval wordt 100 % van het loon betaald.
Sunnda schreef:Wat een rare vraag..je krijgt toch ook gewoon je uren betaalt van je baas dat je op zijn kosten ziek thuis zit. Dan zegt hij toch ook niet: je bent er maar drie uur dus ik betaal je maar drie uur..
Zou lekker zijn als het zo werkte, dan ging iedereen ziek thuis zitten.
Sunnda schreef:Wat een rare vraag..je krijgt toch ook gewoon je uren betaalt van je baas dat je op zijn kosten ziek thuis zit. Dan zegt hij toch ook niet: je bent er maar drie uur dus ik betaal je maar drie uur..
Rennie89 schreef:Ik sta dan de rest van de dag op ziek als ik die uren verlof opneem. Maar heb het dus ook vaak gedaan met afmelden dat ik door ziekte naar huis ga.
Ik kan in de cao niks vinden over het aantal verlof uren wat word afgeschreven. Dit is het enige wat ik kan vinden;
5. Als je arbeidsongeschikt bent en vakantie wilt nemen
Ook als je arbeidsongeschikt bent neem je vakantie op als je bedrijfsarts of arbo-arts bepaalt dat de vakantie je helpt om beter te worden. Of om uit te rusten van je werk.
Rennie89 schreef:Sunnda schreef:Wat een rare vraag..je krijgt toch ook gewoon je uren betaalt van je baas dat je op zijn kosten ziek thuis zit. Dan zegt hij toch ook niet: je bent er maar drie uur dus ik betaal je maar drie uur..
We hebben het hier niet over zwart verzuim maar verzuim volledig onderbouwd. Dus nee, dan ging iedereen ziek thuis zitten schiet bij mij even het verkeerde keelgat in.
Het is helemaal geen gekke vraag omdat ik in principe alleen verlof wil voor de uren dat ik aanwezig zou moeten zijn. De rest zou ik vooralsnog op ziek staan vanuit mijn beleving omdat ik niet opeens weer beter ben. Nogal logisch dat je het dan afvraagt. Sowieso heeft werk mij meerdere keren benadeeld door mijn reiskosten niet uit te betalen, wat ook in de honderden euro’s opliep ( ik rijd 110 km per dag voor werk)
Emj_23 schreef:Je bouwt toch ook volledige verlofdagen op terwijl je ziek bent? Dan schrijven ze ze ook af als je op vakantie gaat. Althans, in mijn cao is dat zo. En dat vind ik ook wel zo eerlijk.
vraag het niet voor Jan banketstaaf
Rennie89 schreef:Dan had ik in theorie de dagen dat ik mij echt ziek voelde tijdens verlof ook op ziek kunnen laten zetten?
Beredenering is niet gek want hier op werk wisten heel veel mensen het ook nietvraag het niet voor Jan banketstaaf
En nogmaals; “dan zou iedereen ziek willen zijn “ is echt een walgelijke opmerking. Ik wens niemand mijn klachten toe