Buitenlandse stage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mb123x

Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 19:57

Hoi hoi,

Ik ben opzoek naar een buitenlandse stage voor de opleiding paraveterinair! Voor volgend jaar tegen de zomervakantie aan. Ik wil super graag naar het buitenland maar wel binnen de EU. Mijn intresse ligt vooral bij landbouwhuisdieren, maar andere dieren vind ik ook ontzettend leuk en ik sta voor alles open! Het leukste zou zijn als het ook wat te maken heeft met de dierenarts of assistent. Ook wildlife of andere stichtingen ben ik benieuwd naar. Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er meer mensen op buitenlandse stages geweest??

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!!

Anoniem

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 19:58

Kijk eens op facebook! Er zijn heel veel groepen waar ik dit in gevraagd zie worden en daar komen vaak leuke, en veel antwoorden op.

_Cathalijne

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:31

Als je schapen leuk vind kan je schapen/geiten bedrijven aanschrijven in Engeland/schotland/ierland. Ik ben 3 jaar geleden op schapen verlos stage geweest in Schotland, en dat was een erg leuke ervaring. Das wel niet zo vaak in de zomervakantie, maar eerder in het voorjaar (gezien het lammerseizoen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:51

Als je (ren)paarden ook interessant vindt, kan ik je eventueel wel in contact brengen met een vriendin die voor een paardenkliniek in het zuiden van Engeland werkt.

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:06

.
Laatst bijgewerkt door AnoukWelsh op 29-07-24 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mb123x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 21:19

_Cathalijne schreef:
Als je schapen leuk vind kan je schapen/geiten bedrijven aanschrijven in Engeland/schotland/ierland. Ik ben 3 jaar geleden op schapen verlos stage geweest in Schotland, en dat was een erg leuke ervaring. Das wel niet zo vaak in de zomervakantie, maar eerder in het voorjaar (gezien het lammerseizoen)

Hoi! Klinkt heel erg leuk!! Ik ben al op schapen stage geweest, en lijkt me ook leuk om nog met andere dieren ervaring op te kunnen doen! En het is helaas de laatste 10 weken voor de zomervakantie en is de lammer periode als het goed is al voorbij helaas

Mb123x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 21:20

Mkango schreef:
Als je (ren)paarden ook interessant vindt, kan ik je eventueel wel in contact brengen met een vriendin die voor een paardenkliniek in het zuiden van Engeland werkt.

dat klinkt heel erg gaaf!!! Ik kom graag in contact

Mb123x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 21:21

AnoukWelsh schreef:
Ik ben naar Griekenland geweest op Lesbos.
Weet niet waar je studeert maar ik kon destijds een beurs krijgen waardoor de tickets en het verblijf vergoed werden.

Heel veel geleerd en enorm genoten.
Wel 90% klein huisdieren. Honden katten en veel castraties en sterilisatie.
Je mag veel meer als hier in NL.

Het appartement zit direct boven de praktijk. Eigenaren zijn een echtpaar en mega vriendelijk. Doen ook erg hun best om je het eiland te laten zien en leren kennen

Mocht je contact willen met de praktijk moet je me even een pbtje sturen :)

Ik kan het je 100% aanraden, echt een ervaring om nooit te vergeten! [ [url=m/xRYDQw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat klinkt ook hee erg leuk! Ik ben erg benieuwd naar de praktijk want mij lijkt het ook heel erg leuk om wat van de omgeving te zien en natuurlijk vee te leren!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:50

Gaat het hier om een leerjaar 2 of 3 stage?
Als ik het goed heb is leerjaar 2 stage nog niet op een praktijk (ivm te weinig ervaring in praktijkwerk)? Stage 3 moet wel op een praktijk?

Ik wilde leerjaar 2 op stage maar helaas niets kunnen vinden (UK)
Ik zou vooral even aan je mentor vragen of school contacten heeft. Zo zit je meestal al op een bedrijf die ervaring heeft met stagiaires en daarnaast weet hoe je school in elkaar steekt qua stageopdrachten ect.

Mb123x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-21 09:41

KittyDylan schreef:
Gaat het hier om een leerjaar 2 of 3 stage?
Als ik het goed heb is leerjaar 2 stage nog niet op een praktijk (ivm te weinig ervaring in praktijkwerk)? Stage 3 moet wel op een praktijk?

Ik wilde leerjaar 2 op stage maar helaas niets kunnen vinden (UK)
Ik zou vooral even aan je mentor vragen of school contacten heeft. Zo zit je meestal al op een bedrijf die ervaring heeft met stagiaires en daarnaast weet hoe je school in elkaar steekt qua stageopdrachten ect.

In leerjaar 3 moet ik in een dierenartsenpraktijk en op buitenlandse stage.