Ik leg het even uit
Uiterlijk ben ik mijn vader, en is mijn broer mijn moeder. Qua karakter ben ik een mengeling, mijn broer is meer mijn moeder dan mijn vader.
Het grappigste zijn de karaktertrekjes die je in elkaar herkent!
Ik en mijn moeder bijvoorbeeld zijn beide nogal klunzig aangelegd. En vergeetachtig, doordat we altijd snel willen zijn. Je wilt gewoon niet weten hoe vaak wij, door ons snelsnel om te kleden, op het werk een bobbel op enkelhoogte in onze jeans voelen, en daar dan een onderbroek of sok van de dag ervoor vinden
Of hoe vaak blijkt (meestal als we al op het werk zijn) dat we een kledingstuk binnenstebuiten aanhebben... Eten is ook altijd lachen bij ons - omdat we wéten dat we makkelijk morsen, zijn we extra voorzichtig. Wat het alleen maar erger maakt natuurlijk
Verder doen we gewoon onszelf vaak per ongeluk zeer, weer door snel te willen zijn. Of gewoon omdat we nogal klunzig zijn, en niet het beste evenwicht hebben
Eerder deze week bijvoorbeeld ging ik onze nieuwe grasmaaier testen. Standaard ding met een "stuur' onder het echte stuur, dat moet je dan indrukken in combinatie met een knop om het ding gestart te krijgen. Ik stond dat zo geconcentreerd uit te vogelen (alsof het moeilijk is haha), waarbij ik ondertussen eerder aan de zijkant stond dan achter het ding. Toen ik dan eindelijk de stuurhendel naar het stuur toe kneep, zat mijn tiet daar tussen
En Jezus, hoe vaak ik en mijn moeder onszelf buiten sluiten door onze sleutels thuis te vergeten! Ik had het gisteren nog voor... Ook proberen ik en mijn moeder zo weinig mogelijk autostrade te rijden. Wij rijden rustig een uur om, als we er zo ook geraken
Onze omgeving zegt dat ik en mijn moeder (en grootmoeder, de moeder van mijn moeder) nogal "ongefilterd" zijn aangelegd - wij ontkennen dat natuurlijk altijd steevast. Door altijd zo snel te willen zijn, vergissen we ons ook wel eens. In plaats van ruitenreiniger op de badkamerspiegel te sprayen, gebruiken we per ongeluk deodorant. Of komen we thuis met babymelk in plaats van gewone melk, en peper met citroen in plaats van gewone peper. Of met mayo met citroen in plaats van met ei.
Ook zijn wij allemaal vrij klein. We lijken net een oempa-loempa familie, je kan een meetlat op onze hoofden leggen - we schelen allemaal geen 5cm met elkaar. Ik ben de kleinste - 1.58m. Mijn broer is de grootste. Niemand is van de melkboer bij ons haha.
Van mijn vader heb ik het extreme vloeken in de auto. Echt niet om aan te horen hoor. En helemaal niet toen ik nog met mijn cabrio reed
Ook zijn ik en mijn vader beide nogal luidruchtig aangelegd, ook al proberen we dat niet te zijn
En mijn spijsvertering haha - wij zijn zo van die mensen die al tijdens het eten naar de wc moeten rennen
Ook hebben ik en mijn broer onze vader zijn velletje - zet ons 1x in de zon, en wij bruinen meteen als een gek. Mijn broer zijn haarlijn wijkt nu al terug (hij is 30 jaar) terwijl ik al bijna 15 jaar (ik ben 32 jaar) grijs ben. Helemaal onze ouders 
Het nieuwste trekje is dat ik en mijn broer sinds vorig jaar plots dezelfde blaasjeseczeem hebben. Het is een niet-besmettelijke variant, dus we hebben elkaar niet besmet. Blijkt dat onze vader dezelfde eczeem had toen hij onze leeftijd had!
Lijk je op je ouders? Of op één van je ouders? En je broers/zussen? En op welke manier(en)?
Zowel qua bouw als uiterlijk als karakter. 

Uiterlijk lijk ik op hem (mijn zus en broer juist op mijn moeder), qua karakter ook veel overeenkomsten (perfectionist, bemiddelaar, rustig, kat uit de boom kijker). Mijn moeder is feller, dat komt er bij mij uit in uiterste situaties. 

): uh ik denk van mijn moeder
’