Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Meer kun je niet doen, evt vermelden op je FB pagina.
Het is al wel een bekende manier van phishing.
Ik ben ook eens gebeld op WA en degene aan de andere kant kende ik niet (buitenlandse vrouw die ik niet verstond) dus heb weer opgehangen.
Zolang je niet op links klikt en/of geld gaat overmaken kan er gelukkig niets gebeuren.
Gewoon blokkeren en weer door.
rien10 schreef:Ik begin vaak een heel verhaal. Je kent het wel, berichtjes van Hoi mam, kan je dit nr opslaan, mijn oude telefoon is nat geworden en doet het niet meer.
Ben je druk? Wat ben je aan het doen.
Dan kom ik terug met een heel verhaal hond en de sloot, telefoon er in gevallen? bla bla..... komt die ander weer terug...
Wat ben je aan het doen?
Ik verzin steeds wat nieuws.
Tot nu toe heb ik gebruikt op de vraag wat ben je aan het doen
- de begrafenis van je vader aan het regelen
- een gesprek met mijn reclasserings abtenaar aan het doen
- de troep opruimen die jij gisteren hebt achter gelaten
En op de vraag of ik geld kan overmaken
- nee, ik ben nog je boetes aan het afbetalen
- nee, ik heb de begrafenis van je vader nog niet betaald
- alweer? Gisteren ook al 3.000 overgemaakt, waar blijft dat geld?
- nee, ik krijg nog 10.000 van je
Soms verwijderen ze de berichten meteen, van een iemand kreeg ik brutaalweg gewoon een smiley.
Meestal eindig ik met Sukkel!
Brainless schreef:Gaabje schreef:
Dank, die ga ik invullen!
Je kan geen aangifte doen want je bent (nog) niet opgelicht.
Die link is echt bedoeld als je bent overgehaald om geld naar een "vriend" over te maken (en ook gedaan hebt) wat achteraf een oplichter blijkt te zijn.
rien10 schreef:Ik begin vaak een heel verhaal. Je kent het wel, berichtjes van Hoi mam, kan je dit nr opslaan, mijn oude telefoon is nat geworden en doet het niet meer.
Dan kom ik terug met een heel verhaal hond en de sloot, telefoon er in gevallen? bla bla..... komt die ander weer terug...
Wat ben je aan het doen?
Soms verwijderen ze de berichten meteen, van een iemand kreeg ik brutaalweg gewoon een smiley.
Wat ben je aan het doen?
Albert schreef:Als ik er een krijg met "Hoi Pap ik heb een nieuw nummer" begin ik gelijk een verhaal dat ik heel blij ben dat hij appt en snap dat hij een andere telefoon heeft want Mo stond voor de deur en wil nu echt zijn deel van het geld van de ripdeal.
Hij heeft gedreigd eerst de hond te vermoorden en daarna mijn knieën kapot te slaan.
Gelukkig kan ik hem nu het nieuwe telefoonnummer geven...
Albert schreef:Als ik er een krijg met "Hoi Pap ik heb een nieuw nummer" begin ik gelijk een verhaal dat ik heel blij ben dat hij appt en snap dat hij een andere telefoon heeft want Mo stond voor de deur en wil nu echt zijn deel van het geld van de ripdeal.
Hij heeft gedreigd eerst de hond te vermoorden en daarna mijn knieën kapot te slaan.
Gelukkig kan ik hem nu het nieuwe telefoonnummer geven...
Brainless schreef:future_vet schreef:
*knipknip*
Je kan geen aangifte doen want je bent (nog) niet opgelicht.
Die link is echt bedoeld als je bent overgehaald om geld naar een "vriend" over te maken (en ook gedaan hebt) wat achteraf een oplichter blijkt te zijn.