Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Iedere keer na het dragen
52 (9%)
Iedere dag
30 (5%)
Meerdere keren per week
14 (2%)
Eens per week
37 (6%)
Eens per 2 weken
13 (2%)
Eens per maand
22 (3%)
Wanneer ik zin heb
24 (4%)
Wanneer ik eraan denk
80 (14%)
Wassen? Euhh... Nooit dus
125 (22%)
Ik gooi ze weg
9 (1%)
Ik draag alleen wegwerp mondkapjes
146 (26%)

Totaal aantal stemmen: 552


Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:59

Dorine92 schreef:
Lijkt me dat ze idd alleen maar zorgen voor meer besmettingen. Je ziet dat ook terug in de cijfers. Zodra een land mondkapjes ging gebruiken, stegen de cijfers aanzienlijk.

Dat kan je van heel veel maatregelen zeggen. En dat komt omdat een overheid pas een maatregel neemt als de boel bezig is volledig uit de hand te lopen. Als je een maatregel neemt op de flank van een steil oplopende curve van besmettingen, dan is het logisch dat na de maatregel de besmettingen nog flink oplopen.

romyver
Berichten: 397
Geregistreerd: 27-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:04

ElCid schreef:
Nooit, want ik draag die ondingen niet...........voor de zeldzame keer dat ik er echt niet onderuit kom ( ziekenhuisbezoek) gebruik ik de wegwerp dingen en die gaan na gebruik in de vuilnisbak zodat we met zijn allen kunnen zorgen voor een nog grotere afvalberg.


Dat laatste vind ik dan weer een beetje jammer, maar ben het verder volledig met je eens. Pure onzin. Allemaal belang van de economisch groei-geile wereld. Het eerste wat werd gezegd bij het invoeren was dat ze niet werkten.

En wij twintigers maar blijven strijden tegen de zooi die de generaties voor ons allemaal klakkeloos rond laat slingeren... Zucht. (enkeling daargelaten)

(Sorry I went off-topic)

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:05

Mer1980 schreef:
Tsja ik zie ook eigenlijk niemand bij de supermarkt dat ding netjes uit een vacuum zakje halen met 2 pincetten en hem zeer voorzichtig op zijn / haar hoofd zetten zonder aan te raken..


Waarom zou dat moeten? Een mondkapje is een onsteriel product die je onsteriel gebruikt, ook op OK's zitten ze gewoon in doosjes en worden ze zo uit het doosje met je blote onsteriele handen aangedaan, waarom zou je dan deze handeling wel verwachten voor een mondkapje voor algemeen gebruik?

En als antwoordt op de vraag:
Nooit... hier mogen die stoffen al heel lang niet meer, dus we gebruiken wegwerp mondkapjes, en daarvan gebruik ik steeds een nieuwe.

Ik heb wel van de pandemie gebruik gemaakt en een paar heel gave mondkapjes besteld, gewoon voor de heb, een herinnering aan iets wat we misschien hierna nooit meer mee gaan maken in het leven :j

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:08

Romyver: Als bijna veertiger zie ik het juist anders, ik zo minimaal en klimaatmeutraal mogelijk leven zodat de twintiger de wereld over kan vliegen, bij ali express kan bestellen en vervuilende kinderen kan baren.

Mer1980

Berichten: 18899
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:08

kimmie261 schreef:
Waarom zou dat moeten? Een mondkapje is een onsteriel product die je onsteriel gebruikt, ook op OK's zitten ze gewoon in doosjes en worden ze zo uit het doosje met je blote onsteriele handen aangedaan, waarom zou je dan deze handeling wel verwachten voor een mondkapje voor algemeen gebruik?


Van mij hoeft dat ook niet, maar zo deden ze het op TV voor vanuit de wetenschappers omdat dit de enige manier was voor een normaal mens zo;n ding op te doen zodat hij niet al besmet was voor je hem droeg. Artsen desinfecteren hun hele armen voor ze zo'n ding opzetten. Overigens hebben zowel dezelfde overheid als diverse onderzoeken aangetoond dat ze niet werken voor datgene waar we ze voor moeten dragen. Ik draag hem niet meer. Slecht voor mijn gezondheid. Als ik klachten heb ga ik niet naar buiten en ik houd zoveel mogelijk afstand. Dat zijn maatregelen die wel werken.

DeEenhoorn
Berichten: 2941
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:19

Ik heb 4 wasbare mondkapjes maar die draag ik niet zo vaak,hooguit 1x per week met boodschappen doen, en dan gaan ze niet elke week mee met de was :o op het werk krijgt iedereen een zakje met 4 wegwerp mondkapjes per dag en die moet je dan in je pauzes omwisselen, en dat is maar goed ook want ik vind het echt heel goor anders

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:22

Mer1980 schreef:
Van mij hoeft dat ook niet, maar zo deden ze het op TV voor vanuit de wetenschappers omdat dit de enige manier was voor een normaal mens zo;n ding op te doen zodat hij niet al besmet was voor je hem droeg. Artsen desinfecteren hun hele armen voor ze zo'n ding opzetten. Overigens hebben zowel dezelfde overheid als diverse onderzoeken aangetoond dat ze niet werken voor datgene waar we ze voor moeten dragen. Ik draag hem niet meer. Slecht voor mijn gezondheid. Als ik klachten heb ga ik niet naar buiten en ik houd zoveel mogelijk afstand. Dat zijn maatregelen die wel werken.


Nee artsen doen deze niet op voordat ze zich desinfecteren, mondkapjes zijn nl onsteriel en dus doe je die op vóór je jezelf desinfecteert , iedereen die een OK binnen loopt moet een mondkapje op, zo ook bv de onsteriele omlopen / aflossen / gasten enz, maar goed dat is allemaal heel oninteressant voor mensen die niets met OK's te maken hebben.

En mondkapjes zijn gelukkig niet slecht voor je gezondheid, wat moeten al die mensen dan die beroepsmatig met mondkapjes op werken? Het dikke onzin dat een mondkapje maar enige gezondheids schade geeft bij het zeer kortstondige gebruik in een winkel.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:22

romyver schreef:
ElCid schreef:
Nooit, want ik draag die ondingen niet...........voor de zeldzame keer dat ik er echt niet onderuit kom ( ziekenhuisbezoek) gebruik ik de wegwerp dingen en die gaan na gebruik in de vuilnisbak zodat we met zijn allen kunnen zorgen voor een nog grotere afvalberg.


Dat laatste vind ik dan weer een beetje jammer, maar ben het verder volledig met je eens. Pure onzin. Allemaal belang van de economisch groei-geile wereld. Het eerste wat werd gezegd bij het invoeren was dat ze niet werkten.

En wij twintigers maar blijven strijden tegen de zooi die de generaties voor ons allemaal klakkeloos rond laat slingeren... Zucht. (enkeling daargelaten)

(Sorry I went off-topic)

Zegt iedere generatie opnieuw

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:32

Mer1980 schreef:
Van mij hoeft dat ook niet, maar zo deden ze het op TV voor vanuit de wetenschappers omdat dit de enige manier was voor een normaal mens zo;n ding op te doen zodat hij niet al besmet was voor je hem droeg.

Ik denk dat ze met opzet een beetje overdreven hebben om te zorgen dat de mensen er toch een heel klein beetje hygiënisch mee omgaan. Als je dit topic bekijkt is dat blijkbaar wel nodig.
Het is idd geen steriel product en moet ook niet zo behandeld worden, maar je wil wel vermijden dat mensen er uren mee rondlopen, het even gebruiken om de tafel mee af te vegen en terug opzetten.

Zertab

Berichten: 12329
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:57

Ik draag alleen wegwerp. Vaak een hele week dezelfde (los van mijn werk, daar wissel ik wel na vier uur).
Ik vind mondkapjes schijnveiligheid geven. De 1,5 meter maatregel werkt denk ik het beste en daar houd ik me goed aan.

Laura_Zodine

Berichten: 599
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:11

:r :r :r ben blij dat mensen 1,5 meter bij me uit de buurt moeten blijven

Waarom zou je met je neus in een stinkend ongewassen mondkapje willen zitten %)

Goed voor je huid ook al die bacteriën en schimmels broeden...
Geen wonder dat er een pandemie is... Vraag me nu ook af hoe vaak sommige mensen hun onderbroek wassen of tanden poetsen..
Laatst bijgewerkt door Laura_Zodine op 23-06-21 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:18

Ik pak een schone als ik op pad ga en die gebruik ik dan die rit zeg maar. Dus als ik naar de Appie, bakker en slager ga, gebruik ik 'm 3x en bij thuiskomst gaat 'ie in de was.
Als ik naar m'n werk ga stop ik een schone in m'n tas en waar nodig (lees: verplicht) gebruik ik 'm dan die dag, dus dat is ook tussen de 0 en de .... keer. Eind van de dag gaat 'ie gebruikt of ongebruikt in de was. Ook ongebruikt dus, want hij heeft wel in m'n tas of tussendoor in m'n broekzak gezeten.

Ik snap degenen die ze nooit of nauwelijks wassen niet zo. Je ademt in dat ding, dus hij wordt vochtig van binnen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben waarbij dat gebeurt. Da's toch niet fris om die dan dagen of zelfs weken lang te gebruiken?

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:32

Laura_Zodine schreef:
:r :r :r ben blij dat mensen 1,5 meter bij me uit de buurt moeten blijven

Waarom zou je met je neus in een stinkend ongewassen mondkapje willen zitten %)

Goed voor je huid ook al die bacteriën en schimmels broeden...
Geen wonder dat er een pandemie is... Vraag me nu ook af hoe vaak sommige mensen hun onderbroek wassen of tanden poetsen..

Als jij schimmels krijgt door een mondkapje mankeert het aan je gezonde gestel.
Bacterieën zitten toch wel overal, als je daar bang voor moet worden.

En dat staat los van tanden poetsen (gebitsverzorging) en je onderbroek wassen. Ik weet niet wat jij met je mond doet, maar bij komt er iig niet hetzelfde uit als uit mijn onderbroekenzone.

Captain

Berichten: 21414
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:39

Ik begrijp die vergelijking met onderbroeken ook niet zo.. Maar ik praat ook geen poep, misschien is dat wel een verschil. :))

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:52

Toen ik nog stoffen kapjes droeg voor het werk;
Na elke dienst, wassen op 95 en erna de strijkbout eroverheen!

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:53

Heb dubbellaags wasbare. Als ik die langer of vaker op een dagdeel op heb dan gaan ze daarna in de was. Als het alleen maar voor hele korte momenten is (iets afhalen, de postbode tegemoet lopen, echt iets wat misschien 2 minuten duurt of minder) dan hang ik ze te drogen en gebruik ze na een aantal dagen nog eens voor zoiets kleins. En dan daarna in de was.

StalNollie

Berichten: 9165
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:56

Niet, ik gebruik ze niet :D

DuoPenotti

Berichten: 30013
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:59

En dan aan het lezen hoe het merendeel van de mensen er mee omgaat en ons dan afvragen of ze werken? :+

Echt tijd dat we er mee stoppen....

Zertab

Berichten: 12329
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:03

DuoPenotti schreef:
En dan aan het lezen hoe het merendeel van de mensen er mee omgaat en ons dan afvragen of ze werken? :+

Echt tijd dat we er mee stoppen....


Doen ze niet. Check het item van Kassa. :)

DuoPenotti

Berichten: 30013
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:09

Zie mijn smiley, zegt genoeg denk ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:15

Laura_Zodine schreef:
:r :r :r ben blij dat mensen 1,5 meter bij me uit de buurt moeten blijven

Waarom zou je met je neus in een stinkend ongewassen mondkapje willen zitten %)

Goed voor je huid ook al die bacteriën en schimmels broeden...
Geen wonder dat er een pandemie is... Vraag me nu ook af hoe vaak sommige mensen hun onderbroek wassen of tanden poetsen..
Ach, over drie dagen zijn we er vanaf, kunnen al die mensen hun schimmels en bacteriën weer naar hartelust jouw mond in verspreiden via de lucht. :') Enne, je snapt hopelijk wel dat die pandemie het gevolg is van iets heel anders dan het dragen van een gebruikt mondkapje hè?

Ik vraag me bij mensen met die zo bang zijn voor bacteriën juist altijd af hoe ze dat nou doen, paardrijden. Ontsmet je dan eerst al je tuig en je paard voordat je erop klimt? En met uitmesten? Ontsmet je dan eerst ook alle mest? Ontsmet je eerst ook je lichaam en je kleding voordat je weer in de auto of op de fiets stapt? Lijkt me vermoeiend. :=

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:23

Als mensen zo bang zijn voor schimmels dan zouden de bossen lekker rustig zijn. Ik teken dr voor!

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:28

Sclimpre schreef:
Dorine92 schreef:
Lijkt me dat ze idd alleen maar zorgen voor meer besmettingen. Je ziet dat ook terug in de cijfers. Zodra een land mondkapjes ging gebruiken, stegen de cijfers aanzienlijk.

Dat kan je van heel veel maatregelen zeggen. En dat komt omdat een overheid pas een maatregel neemt als de boel bezig is volledig uit de hand te lopen. Als je een maatregel neemt op de flank van een steil oplopende curve van besmettingen, dan is het logisch dat na de maatregel de besmettingen nog flink oplopen.

En toch zie ik continu een soort patroon waarbij dingen eerst een complottheorie zijn, en daarna ineens “logisch”

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:34

Ik vis gewoon ergens een mondkapje vandaan en voor rest interesseert mij niet.

Ik ben gezegend met goed immuunsysteem wat just komt doordat ik mijn immuunsysteem goed train.

Juist door hoge hygiënisch maatregelen wordt je immuunsysteem minder strek wat op langer termijn juist heel nadelig kan zijn.
Laatst bijgewerkt door Blussem op 23-06-21 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:35

Ligt er maar net aan hoe lang ik hem op heb. Meestal maar 2x per week 10 minuten of korter. (Boodschappen) Dan was ik hem tussendoor niet maar hangt het in de auto. Heb ik hem langer op, bijvoorbeeld laatst bij de dierenarts waar ik dus ook meer niet praten, dan gaat die direct in de was.