Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Iedere keer na het dragen
52 (9%)
Iedere dag
30 (5%)
Meerdere keren per week
14 (2%)
Eens per week
37 (6%)
Eens per 2 weken
13 (2%)
Eens per maand
22 (3%)
Wanneer ik zin heb
24 (4%)
Wanneer ik eraan denk
80 (14%)
Wassen? Euhh... Nooit dus
125 (22%)
Ik gooi ze weg
9 (1%)
Ik draag alleen wegwerp mondkapjes
146 (26%)

Totaal aantal stemmen: 552


Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:00

Op het einde van de dag gaat die in de wasmand, en 1 x in de week was ik ze mee met de 60 graden of 90 graden was.

CairnTerrier

Berichten: 990
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:01

Nooit :D Zelfs die wegwerpdingen gebruik ik te pas en te onpas zonder weg te gooien. Het interesseert me ook echt vrij weinig - ben blij als ze dadelijk niet meer op hoeven.

Dorus

Berichten: 13234
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:09

Wassen doe ik maar eens in de 1 à 2 weken :+, maar dan heb ik ondertussen wel een hele verzameling vieze mondkapjes :o

Als ik een mondkapje de hele dag op en af heb gehad, omdat ik op kantoor heb gewerkt gaat hij bij thuiskomst in het waszakje dat op de droger bij de achterdeur hangt. Ben ik even vijf minuten ergens binnen geweest waar hij op moest dan zet ik hem gerust nog een keer vijf minuten op, maar na een paar keer gaat deze ook in de was. Bijvoorbeeld bij ons op de camping waar ze in het sanitair op moeten, ik pak dan niet voor iedere keer dat ik moet plassen een schone.
Zodra ik een was draai gooi ik het netje met mondkapjes erbij en dan heb ik weer een verzameling schone.

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:25

Nooit, want ik draag die ondingen niet...........voor de zeldzame keer dat ik er echt niet onderuit kom ( ziekenhuisbezoek) gebruik ik de wegwerp dingen en die gaan na gebruik in de vuilnisbak zodat we met zijn allen kunnen zorgen voor een nog grotere afvalberg.

CairnTerrier

Berichten: 990
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:35

ElCid schreef:
Nooit, want ik draag die ondingen niet...........voor de zeldzame keer dat ik er echt niet onderuit kom ( ziekenhuisbezoek) gebruik ik de wegwerp dingen en die gaan na gebruik in de vuilnisbak zodat we met zijn allen kunnen zorgen voor een nog grotere afvalberg.


*\o/* _/-\o_

Manou

Berichten: 3378
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:36

In principe gebruik ik ze maar 1 dag. Alleen soms neem ik eentje die ik kort gedragen heb mee als reserve als ik bijvoorbeeld ga wandelen, voor het geval dat er onverwacht wel een reden is om een mondkapje te moeten dragen.

Ik heb 7 kapjes gemaakt, dus zolang ik niet vergeet ze in de was te stoppen is dat voldoende.

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:41

Als ik thuis kom zet ik de waterkoker aan, dan gaat het kapje in een soepkom, kokend water erop en ik hang hem boven de wasbak uit te lekken, daarna op de verwarming om te drogen.
Dus meteen als ik thuiskom.

Pareltjes
Berichten: 2219
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:42

Direct na gebruik. Gebruik ze maar 1 x af = af. Daarna pak ik een schone. Loop dus met stuk of 6 kapjes opzak. Door steeds op en af te zetten, onder je kin hangen, op tafeltje in de kroeg te leggen etc ga je voorbij aan hoe je een mondkapje correct draagt.

Bij thuiskomst direct in sopje met groene zeep ( doodt virus ) daarna nog eens met de was mee.

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:57

Ik heb gestemd iedere dag. Dat was ook zo.

Maar tegenwoordig gebruik ik alleen maar wegwerp. Die werp ik ook op tijd weg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:05

Palmera schreef:
Ik heb hem voor het eerst gewassen na een sessie bij de sportschool, toen hing ie helemaal zeiknat van het zweet onder mn kin (moet officieel op, maar dat is natuurlijk gestoord dus niemand doet het en het personeel zegt niets). Dus heb ik hem bij de sportkleding in de was gegooid.

Dat was dus de eerste keer in een jaar ofzo. :')
Wel hang ik hem regelmatig aan de zijspiegel van de auto om door te waaien.
Ik zie je nu voor me terwijl je het eiland over rijdt met zo'n ding aan je zijspiegel. :')

M_arjolein

Berichten: 1452
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:10

1 x in de week maar gebruik het mondkapje ook minimaal. Ga 1 dag in de week naar kantoor en dan moet ie op van de garage naar je werkplek. Eenmaal op je werkplek hoeft ie niet meer op.

En doe 1 x in de week boodschappen dan heb ik m ook op.

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:18

Ik geloof niet echt in het nut van mondkapjes maar wel dat het schadelijk kan zijn voor je longen als je één draagt die je al weken in je jaszak hebt vanwege alle bacteriën en of schimmels die daarin gaan lopen vermenigvuldigen. Vandaar dat ik elke keer een schone pak. Op mijn werk draag ik wegwerp en als ik even naar een winkel ga wasbare.

Femke_Tweety

Berichten: 12016
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:29

Wegwerp, en echt structureel steeds een nieuwe.

Of ik houd hem op, ook in de auto, als ik achter elkaar bij een paar winkels moet zijn.

Cinnepin

Berichten: 8961
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:32

na gebruik

Mer1980

Berichten: 18899
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:35

CairnTerrier schreef:
Nooit :D Zelfs die wegwerpdingen gebruik ik te pas en te onpas zonder weg te gooien. Het interesseert me ook echt vrij weinig - ben blij als ze dadelijk niet meer op hoeven.


dit dus :D

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:35

Ik heb even die wasbare gebruikt maar vindt ze eigenlijk juist heel erg vies. je draagt ze toch te lang dan hoort want elke paar uur een andere doe ik niet in de praktijk. Dus heb ze weggedaan.
Ik heb gewoon nu wegwerpkapjes in een doosje en na elke pauze doe ik een nieuwe op.
En na werk neem ik er 1 mee naar huis voor als ik naar de supermarkt ga of benzine tanken of zo...

ik had ook standaard zon wegwerpding in mijn jaszak maar merk wel degelijk verschil met een frisse nieuwe of zo'n verlept ding uit mijn zak...

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:36

Ik draag ze eens per week als ik boodschappen doe. Vervolgens verdwijnen ze in mijn handtas en vergeet ik ze tot ik ze weer nodig heb bij het boodschappen doen. Ik heb ze in een jaar tijd nog maar een keer gewassen :7

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:41

Ik voel me echt een smeerlap,maar ik was dat ding dus echt nooit,behalve als het zichtbaar te ranzig is.
Ik laat hem ook gerust op de grond vallen,raap hem op,klop het af en zet hem weer vrolijk op.

Captain

Berichten: 21414
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:44

Als er teveel kattenharen op zitten.. :=
Verder heb ik wel van die wegwerp mondkapjes ook, maar meestal draag ik een stoffen die net zo hard weer in mijn zak verdwijnt. Ik denk dat ik deze nu een goede 10 maanden heb en 2x gewassen. Oeps!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102115
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:45

Ik heb wegwerp in de auto liggen voor nood en 1 wasbare. Die wasbare draag ik het liefst want die zit het lekkerst. Zodra hij niet meer lekker ruikt (dus naar wasverzachter) en hij viezer wordt dan was ik hem. :')
Maar ik draag hem niet vaak, alleen in de supermarkt. Verder kom ik nergens waar hij nog op moet.

Heel fijn dat we er bijna vanaf zijn...vanaf zaterdag hoeven we ze niet meer te dagen toch?

Mer1980

Berichten: 18899
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:47

Tsja ik zie ook eigenlijk niemand bij de supermarkt dat ding netjes uit een vacuum zakje halen met 2 pincetten en hem zeer voorzichtig op zijn / haar hoofd zetten zonder aan te raken. Op iedere andere manier zijn ze al niet meer 'veilig' en zelfs als je hem op de precies juiste manier gebruikt is de aantoonbare werking volgens het OMT onvoldoende bewezen. Zo blij dat deze gedwongen gedragstherapie ten einde komt.

friezenfan2

Berichten: 2641
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:05

Ik zet mijn mondkapje op in de auto voordat ik de winkel in loop en gebruik handgel voor het opzetten en erna. Bewaar ze in een ziplock zakje en die zakjes gaan dan thuis in een grotere tas en als ik bijna door de voorraad ben gaan ze in de was. Dus voordat je zegt dat niemand hem goed gebruikt mag je de volgende keer aan mij denken. Kijk dat zo goed als iedereen ze niet goed gebruikt daar kan ik niets aan doen maar je kan het wel zelf goed doen.

Anastasia24

Berichten: 2728
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:09

Zoveel moeite is dat toch niet? Wij hebben uitwasbare gehad en ik waste ze elke keer na gebruik, 24 uur drogen waarvoor we een andere hadden. Nu wegwerp mondkapjes en soms doen we er 2x mee maar ook deze worden weggegooit en nieuwe gekocht. Wij doen hier inderdaad ook ons best, ook om kwetsbare te beschermen, waaronder mijn moeder.

nowylover

Berichten: 907
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:09

CairnTerrier schreef:
Nooit :D Zelfs die wegwerpdingen gebruik ik te pas en te onpas zonder weg te gooien. Het interesseert me ook echt vrij weinig - ben blij als ze dadelijk niet meer op hoeven.


Sluit zich bij CrainTerrier aan in de rij _O-

Mizora

Berichten: 18124
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:15

Wanneer ik er aan denk, ik heb er een paar, maar ik was ze niet erg vaak (tot nu toe 4x gedaan sinds september, maar dus wel wat afgewisseld).

Ze blijven vergelijkbaar beschermen, alleen ontstaat er wel vervuiling in het kapje (waarbij ik verwacht dat het dus eerder meer dan minder zal beschermen tegen covid19, want een dikkere laag waar het virus doorheen moet. Maar goed, dat is eigen invulling). Ik zou het eigenlijk wel vaker willen doen, maar denk er onvoldoende aan. Ze moeten met de hand gewassen worden en het gedeelte waar ik voornamelijk woon (dus niet waar de wasmachine staat) heeft geen stromend water, ik werk er met een jerrycan. Dat maakt even snel een handwasje minder spontaan.

Overigens draag ik ze gemiddeld 3-4x per week, alleen met boodschappen doen en een enkele keer als iemand wat komt ophalen of afgeven.