Mijn verrekte kuitspier heeft mij het leven gered

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Mijn verrekte kuitspier heeft mij het leven gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 21:38

Ik werk op maandag en vrijdag ergens met twee (1 op vrijdag) vrienden. Dan rijden we altijd met een persoon mee in de auto. Afgelopen vrijdag zat ik nog met die vriendin op een stoepje nadat we weer thuis waren. Toen ik wilde opstaan voelde het alsof mijn rechterbeen sliep, maar na een tijdje staan en rondjes lopen om het weer doorbloedt te krijgen, was het nog niet in orde. Sterker nog, ik had een hele plaatselijk pijn aan mijn kuit, waaruit nu lijkt alsof het verrekt is. Naar huis lopen duurde bijna een keer zo lang. Zaterdag wel naar mijn andere werk geweest wat niet zo intensief was als mijn andere werk, maar dat was niet zo’n handig idee, dus daarna volledig rust genomen. Ik had die zondag dus tegen mijn vrienden gezegd dat ik mij hoogstwaarschijnlijk voor maandag af ging melden, omdat het lopen gewoon moeilijk gaat. Inderdaad, vandaag was het ook niet okay, dus ik me afgemeld. Alles was goed en wel.

Krijg ik in de middag een appje van die vrienden dat dit mijn leven heeft gered. De context was wat raar, ik had geen idee wat er was gebeurd. Krijg ik een foto van een goed verwonde vriend te zien, en het artikel met foto’s over een auto-ongeluk. Ze moesten nog een afslag voor het werk, en toen zij remden, is er een auto achterop ze geklapt, met daarna nog een auto (komt nog onderzoek naar hoe en wat, maar vriendin is geen roekeloze rijder). Het is een klein autootje, en de ruimte achter de voorstoelen is compleet in elkaar geramd, en dat is waar ik op maandagochtend altijd zit. Gelukkig zijn mijn vrienden naar omstandigheden goed, alleen behoorlijk gewond, maar zijn al wel weer naar huis. Als ik niet een zeer been had, en meegereden was, was ik nu zo goed als zeker dood geweest.

En ik weet niet zo goed wat ik met die realisatie moet. Nee, het is niet gebeurd, het is gelukkig goed gegaan, maar de “wat als” blijft wel in mijn hoofd hangen. Ik ben ook best wel huilerig de hele dag en zit nu eindelijk te janken terwijl ik het opschrijf. Ik voel me ook best een aansteller omdat er niets met mij aan de hand is, maar wel met hen. Ik ben niet gelovig ofzo, en ik kan het op toeval gooien, maar ik geloof echt dat ik (en zij ook!) een gigantische beschermengel heb gehad. Wat ben ik nu blij met mijn pijnlijke kuit.

Ik moest dit echt even van me afschrijven, het lucht in ieder geval al iets op.

Laibadji

Re: Mijn verrekte kuitspier heeft mij het leven gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 22:01

Dat is wel schrikken. Te begrijpen dat het wat met je doet. Hopelijk alles goed met de vrienden en herstellen ze snel.

Ik heb als kind iets soortgelijk meegemaakt. Ik moest naar de muziekschool en zou met mijn moeder gaan. Echter kwam er een vriendin langs met haar moeder en mocht ik met haar meerijden. Mijn moeder moest ook die kant op maar reed dan zonder mij. Zij is aangereden op de kant waar ik zat. Auto was total loss. Schroot...

Beschermengeltjes zijn soms gek (en neen ik ben niet gelovig)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:05

Ik snap dat dat schrikken is.
Maar dat wat als moet je achterwege gaan laten.
Je kunt ook stellen wat als ik mee was gegaan en op tijd had kunnen waarschuwen. Of misschien was je wel een minuut later vertrokken omdat je langzamer loopt, dan was je er ook niet bij betrokken geweest.

Ik heb zelf een zwaar ongeluk gehad, ik heb ook een poosje gehad: wat als ik met de auto onder de oplegger was gegleden ? Dan was ik onthoofd.
Maar dat is niet gebeurd!

Je mag nu best wel van slag zijn, maar zie het ook van een andere kant!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:15

Dit is altijd naar omdat er altijd de vraag opdoemt wat als. En daar krijg je gewoon geen antwoord op. Dat je even van de kaart bent is logisch maar echt, gewoon in je beschermengel geloven en door.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:22

Pfoeh, wat heftig. Ook pittig dat je foto's hebt gezien van je vrienden/collega's en van het ongeval. Grote knuffel van mij! Het is logisch dat je er nu even af bent. Dat is niets geks. Een ongeval heeft gewoon veel impact. En het is ook niet vreemd dat het op jou impact heeft. Pas op jezelf de komende tijd :(:)

En ja. Het is heel normaal dat je nu denkt 'wat als'. Dat is een logische reactie. Ergens is dat heel mooi, maar in deze situaties is het ook gewoon lastig. Praat hierover met mensen die je vertrouwt. En laat het dan stapje voor stapje van je afglijden. Het heeft zo moeten zijn dat je niet mee kon. Ergens is er een beschermengel die jou uit de wind heeft gehouden.

Ik ben eens raar van het paard gevallen. Het scheelde niets of ik had mijn nek gebroken. Ook toen heb ik gedacht 'wat als', maar inmiddels zit ik weer zonder spanning op een paard. Het leven loopt zoals het loopt ;) (of niet loopt. Omdat je een zeer been hebt :D )

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:24

He wat confronterend TS. Ik snap dat je daarvan wel even uit je doen bent. De dood komt zo dan toch opeens heel dichtbij met zoiets onschuldigs als een autoritje. :knuffel:

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:37

Jeetje ts ik snap dat je heel erg bent geschrokken en dat dit iets met je doet. Zou ik ook heel erg last van hebben

Toevallig was ik net een artikel aan het lezen over het omgaan met rouw. Hierin gaat het ook over hoe wij in de westerse samenleving niet geconfronteerd worden met dat het leven niet oneindig is. Het is een mooi artikel met wat fijne tips
https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... t-verlies/

Je mag hier best over nadenken en bewust van worden wat er is gebeurd. Zoals in het artikel beschreven staat

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:57

Ik heb zo’n gevoel gehad met benzinedamp in huis, en snap helemaal je gevoel.
En ik kon er ook niks mee.
Lang verhaal kort: ik loop naar boven en op de eerste verdieping rook ik een benzinedamp, maar dacht dat kan niet moet gas zijn.
Ik naar boven en mijn hele slaapkamer vol damp.
Midden in de nacht, kwart voor 2.
Brandweer gebeld en alles moeten luchten, daarna leek alles weer goed.
Volgende dag ontdekten we dat de ontluchting van de ketel droog stond en er benzine in het riool belandt is, wat bij mijn kamer omhoog kwam.
Benzinedamp is net zo dodelijk als co2 alleen pakken melders dit niet.
Ik had gewoon al op bed kunnen liggen en dan had ik dit niet meer getypt.
En de brandweer zei: niet denken aan wat als.
Het is goed gegaan en wij zijn hier nu.
Ik dacht nog waarom zeg je dat?!
Maar volgende uren werd ik toch ziek van de damp en zat de schrik er enorm in.
Want wat als.
Binnen een maand weer bingo, en toen overdag.
Nu zit alles hermetisch dicht maar mijn slaapkamer voelt niet meer veilig nu.
Het begint wat te slijten en ik weet dat het niet meer kan gebeuren, maar ik zat constant in vluchtmodus.
Dat gaat beter, en nee ook bij mij is er niks echt fout gegaan maar toch, dat brein..

Nog zoiets.
Mijn neef wilde een vlucht boeken en dat was dé vlucht van MH17.
Hij werd gestoord met boeken, en later waren de stoelen niet meer beschikbaar.
Toen vloog hij enkele dagen later.
Dat heeft op de familie flink indruk gemaakt, terwijl ook hij daar niet in dat toestel zat.

Soms voel je wat je voelt en dat is ok. :(:)
En loslaten en accepteren waarom je je even zo vreselijk voelt om hoe het ook had kunnen zijn is ook goed naar mijn mening.
Iedereen verwerkt op zijn manier, en wegstoppen gaat niet helpen.
En ermee dealen ‘zoals het hoort’ en later toch knel komen schiet niet op, dan gewoon maar beter even flink janken denk ik altijd.
Dat lucht op, en geef je gevoel de ruimte.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 00:26

Wat heftig dit, ik kan me goed voorstellen dat je hier even raar van bent.

Ik heb twee jaar geleden ook zoiets meegemaakt. Mijn auto voelde raar, alsof het glad was maar dat was het niet. Ik dacht dat ik het me misschien verbeeldde, maar ging toch even bij mijn broertje langs (automonteur) om hem te laten checken.
Na een halfuur op de snelweg neem ik de afslag en vlak voor de rotonde ging het ene asfalt over in het andere met een minimale hobbel en ineens stond ik stil.
Mijn linker voorwiel was afgebroken.
De draagarm bleek volledig verroest te zijn. Hij was 3 maanden daarvoor nog door de keuring gekomen.
Als het 20 seconden eerder was gebeurd, toen ik nog 130 reed...

Zeg het maar.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:54

Zeker eng om te beseffen, maar hoogstwaarschijnlijk was dit heel anders gegaan als jij wel was meegegaan, want dan had zij op een ander moment daar gereden. Haalt je zou normaal op? Het scheelt misschien wel seconden, maar dan was dit heel anders gegaan. Ze zal nooit precies op hetzelfde moment op dezelfde plek daar hebben gereden als jij wel was meegereden. Misschien was het ongeluk dan wel nog veel erger geweest of helemaal niet gebeurt. Je weet het niet en dat zul je ook nooit weten. Veel beterschap voor je vrienden, hopelijk herstellen ze snel.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 23:18

Ik snap ontzettend goed dat je hiervan van slag bent. Misschien raar om hier nu aan toe te voegen maar je vreemde kuitpijn doet mij denken aan trombose. Zou dit zo zijn dan kan dit, onbehandeld, alsnog levensgevaarlijk worden. Mocht je meer klachten hebben of gehad hebben aan dat been die hierbij passen dan contact met een arts zoeken. Lijkt het er verder niet direct op onthoud het dan wel even en mocht je pijn in de buurt van je longen krijgen of benauwd worden meteen aan de bel trekken ivm eventuele long embolie. Ik snap dat dit echt raar over kan komen nu, en mogelijk heb je gewoon een spier verrekt en ben ik vreselijk overbezorgd, maar ik waarschuw liever een keer teveel dan te weinig, trombosebenen worden helaas lang niet altijd herkend namelijk.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 23:32

Ik denk dat ik een foto van de verkreukelde auto op n nieuwsdinges op FB heb gezien.
Pfffff, gelukkig zat je er niet in.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 00:38

Iedereen bedankt voor de berichten. Even een nachtje erover slapen en mijn vrienden die het weer goed doen, hebben mij erg goed gedaan.

Alwiene, dankjewel. De pijn in mijn been is gelukkig al wel weg, maar zeker iets om in de gaten te houden.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 04:17

Heel fijn dat het goed gaat met je vrienden. En hoe is het echt met jou?