Fishing en maandag 200 euro kwijt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-21 15:53

Als de politie dat zegt neem ik aan dat dat waar is.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:55

marleen_usar schreef:
Ze heeft niks aangeklikt en de politie zegt dat dit heel vaak gebeurd. Nee weigeren van een incasso kan niet zegt de ING.



Weigeren van een incasso kan zeer zeker wel. Beetje een lutser die zegt van niet.


Men opend de ING app.

Men klikt service rechtsonderin aan

Men klikt "je rekening" aan.

Vervolgens klik je op incasso's bekijken.

Je wordt dan omgeleid naar de website van ING zelf
Incasso's worden twee dagen voor het afschrijven aangekondigd. Zodra ze aangekondigd worden kun je ze blokkeren.

Problem solved. Alstublieft :D

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:56

marleen_usar schreef:
Als de politie dat zegt neem ik aan dat dat waar is.

Ja, ik dus niet. Zal misschien 1 agentje zijn geweest die er geen verstand van heeft. Maar fishing is dus nooit mogelijk zonder zelf ergens iets geaccepteerd te hebben. Dat kan met een simpele klik.

En wat Purny zegt, anders was dat wel in het nieuws geweest en zou het nog meer voor komen. Nu moet iemand nog ergens in trappen en dat hoeft dan niet eens meer.

En ook een incasso kan ongedaan gemaakt worden, zoals hierboven uitgelegd.

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:58

Absolem schreef:
marleen_usar schreef:
Ze heeft niks aangeklikt en de politie zegt dat dit heel vaak gebeurd. Nee weigeren van een incasso kan niet zegt de ING.



Weigeren van een incasso kan zeer zeker wel. Beetje een lutser die zegt van niet.


Men opend de ING app.

Men klikt service rechtsonderin aan

Men klikt "je rekening" aan.

Vervolgens klik je op incasso's bekijken.

Je wordt dan omgeleid naar de website van ING zelf
Incasso's worden twee dagen voor het afschrijven aangekondigd. Zodra ze aangekondigd worden kun je ze blokkeren.

Problem solved. Alstublieft :D


Zoals ik TS begrijp zijn de afschrijvingen dus al gedaan. Daarom staat dochter al in de min. Als dan haar uitkering gestort wordt heeft ze €200 minder te besteden.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-21 16:00

Vanmorgen bij de aangifte werd het weer gezegd, dus het is niet 1 agent die het riep.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:01

Zou een beetje mooi verhaal zijn... dat zonder jouw toestemming je rekening word geplunderd. Ik blijf erbij dat je of zelf op een link hebt geklikt of dat je dochter iets buiten jouw rug om heeft besteld en achteraf hebt betaald.
Je zei dat je zelf iets hebt aangeklikt. Misschien ben je in een phishing mail gestoken. Dat gebeurt heel veel mensen.

Maar zomaar je rekening leeghalen? Nee dat kan echt niet

speurneusc

Berichten: 5387
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:02

[/quote]

Zoals ik TS begrijp zijn de afschrijvingen dus al gedaan. Daarom staat dochter al in de min. Als dan haar uitkering gestort wordt heeft ze €200 minder te besteden.[/quote]

is de uitkering al onderweg? heeft ze al betaalspecificatie gehad? anders daar contact mee opnemen en laten tegenhouden en gelijk andere bankrekening opgeven.

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:08


xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:16

Een incasso kan als particulier gestorneerd worden dus dat zal het echt niet geweest zijn dan. Volgens mij werkt Primera ook niet met incasso’s bij bestellingen.

Gezien ING heeft aangegeven dat de betaling vanaf een IPhone gedaan is zullen de betalingen waarschijnlijk via het online bankieren gedaan zijn en dan zal er op een foutje linkje geklikt moeten zijn waardoor ze de bankgegevens hadden. En hoe alert je ook bent op phishing, met 100% zekerheid zeggen dat dat niet gebeurd is vind ik gedurfd want de phishing mails van tegenwoordig zien er vaak zo ontzettend echt uit dat het niet gek is dat mensen erin trappen.

sasja0705 schreef:
Verder snap ik het verhaal niet in zijn geheel, want hoe kan ING weten dat het een Iphone was en geen Android ? Of Apple tablet, enz...


Wat vaak gebeurd bij phishing is dat ze fraudeurs je via een link een toestel laten registreren voor de app. Hierdoor kunnen ze vanuit de bankieren app rustig betalingen doen zonder daar nog pasjes en codes e.d. voor nodig te hebben van diegene die ze oplichten. De bank (en ook de rekeninghouder) kan precies inzien op welke toestellen de app geregistreerd staat. Dus als het via die weg is gegaan kan de ING inderdaad zien dat het een iPhone is geweest, volgens mij zelfs ook welk type precies.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:17

ik vraag me af wat voor soort afschrijving het is. Betreft het wel een automatische incasso?

Daphne__
Berichten: 12469
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:18

Je dochter heeft een wajong toch? Die word toch Woensdag uitbetaald? 23 Juni?

Bij de rabobank kunnen incasso's worden afgeschreven als je in het rood staat, maar na een paar dagen worden die teruggestort als je niet ondertussen uit het rood bent.
Werkt dat bij de ING niet ook zo?


Edit: Zie nu Buckaroo staan. Daar zou ik ook contact mee opnemen. Die bieden volgens mij "achteraf betalen" aan, misschien dat iemand op haar naam spullen besteld heeft, of zij zelf perongeluk?

speurneusc

Berichten: 5387
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:23

Daphne__ schreef:
Je dochter heeft een wajong toch? Die word toch Woensdag uitbetaald? 23 Juni?


gelijk maandag morgen 9u uwv bellen, miss kunnen ze uitkering nog uit de lijst halen

Sansevieria
Berichten: 4210
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:24

Absolem schreef:
marleen_usar schreef:
Ze heeft niks aangeklikt en de politie zegt dat dit heel vaak gebeurd. Nee weigeren van een incasso kan niet zegt de ING.



Weigeren van een incasso kan zeer zeker wel. Beetje een lutser die zegt van niet.


Men opend de ING app.

Men klikt service rechtsonderin aan

Men klikt "je rekening" aan.

Vervolgens klik je op incasso's bekijken.

Je wordt dan omgeleid naar de website van ING zelf
Incasso's worden twee dagen voor het afschrijven aangekondigd. Zodra ze aangekondigd worden kun je ze blokkeren.

Problem solved. Alstublieft :D

Bij de rabobank kun je ook een goedkeuringslijst van incassanten instellen.
Terugboeken kan normaal gezien altijd ook, tenzei je akkoord ging met een B to B mandaat, die kan niet meer teruggeboekt worden.

sasja0705
Berichten: 2020
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:35

marleen_usar schreef:
Klopt het geld is weg daar kunnen ze niks aan doen, ik moet maandag de Primera bellen en dan hoor ik meer.Ik ben nu in contact met iemand die het zelfde heeft mee gemaakt ze helpt me ook.


Bij de incasso moet een referentie nummer staan PLUS een bankrekening nummer waar het naartoe gaat.

Dus ga deze even opzoeken.
Doe het wel bij alle 4 ,want kan zo maar zijn dat het verschillende referenties of rekening nummer s zijn.

Misschien is hier een handige bokker, die je kan helpen

Ik zie net, dat de Klantenservice via de website alleen op werkdagen tijdens kantooruren bereikbaar is.
Maar heb je misschien een Primera in de buurt ? Waar je even fysiek naar toe kan ?

Maandag dan direkt de incassos terug boeken.

Dat gaat trouwens ook bij die € 100, over die je het ook had ( mits dat het niet TE lang geleden is ( en ook hier alle gegevens opzoeken)


Voor de rest : ik bedoelde mijn eerste commentaar absoluut niet neerbuigend - het gaat nu alleen even erom alle feiten op een rijtje te zetten ( incl het eerste verhaal van die 100 €, want misschien zijn hier overeenkomsten )

En dan actie.

Success

sasja0705
Berichten: 2020
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:39

Nb, zat even te googelen... de rekening nummer begint niet toevallig met NL56DEUT... ?

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:43

ik mis iets...wat heeft Primera ermee te maken?

Morganlefay

Berichten: 8701
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:48

Alleen een opdracht automatische incasso kan geblokkeerd of gestorneerd worden.
en een onterechte incasso kan je ook bij de bank laten blokkeren dan zit de bank ertussen en kan de derde partij niet incasseren.
Overschrijvingen want daar gaat het nu over kan je alleen maar laten stoppen door de volledige rekening te laten blokkeren.
ING is zelf erg gespinst op fraude en werkt heel erg mee snap dus de botte reacties niet. Neem contact op met de Fraudehelpdesk van de ING.

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 19-06-21 16:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:50

Citaat:
Als de politie dat zegt neem ik aan dat dat waar is.

Echt niet! Altijd controleren of het klopt. Toen mijn portemonnee en rijbewijs gestolen waren, zei de politie dat ik met korting een nieuw rijbewijs kon krijgen. Juist niet, ik kon de volle mep betalen en een toeslag omdat ik mijn rijbewijs kwijt was geraakt.

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 17:35

@marleenusar, als ik op je link klik wat je in je profiel hebt staan, kom je in een onveilige omgeving.
Mijn besturingssysteem gaf dat aan (IOS)
Geen idee waar je nog meer je website promoot, maar mogelijk zit daar een doorgang naar je gegevens?

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 17:39

Ja, ik kwam ook in een onveilige omgeving (Windows 10). En als die voor de bezoeker onveilig is, is die dat voor de eigenaar van de website waarschijnlijk ook. Dus daar zijn misschien gegevens gestolen.

future_vet
Berichten: 2618
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 17:57

Als incasso inderdaad al ingepland was maar er geen geld op de rekening staat wordt er 4x geprobeerd het eraf te halen.
Dus idd als maandag er wel geld op staat dan zal het overgeboekt worden.
Normaal gesproken kan je het wel gewoon terugboeken.

Ik zou aanraden naar een fysiek kantoor te gaan van de ING en je daar opnieuw naar het probleem te laten kijken.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:03

Wat ik wel vreemd vind, vanwaar 4x50 euro?

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:49

Ts, wat versta jij onder een incasso?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 19:03

Rocamor schreef:
Wat ik wel vreemd vind, vanwaar 4x50 euro?


Dat vind ik ook vreemd..

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33816
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 19:05

Is haar pinpas niet gestolen dat iemand 4x contactloos heeft betaald?