Pakketje retour DHL. Geen bevestiging?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Pakketje retour DHL. Geen bevestiging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 10:58

Hay,

Afgelopen vrijdag een pakketje van Livera retour gestuurd met hun label wat bijgesloten zat.
In laten scannen bij de winkel en was in orde, label was wat onduidelijk maar hij deed het gewoon. (ik breng er regelmatig pakketen heen en gaat altijd goed)

Zaterdag nog steeds geen mail van dhl dat mijn retour aangemeld was.
Ik de winkel gebeld, pakketen waren opgehaald want hij herinnerde zich mij. Nou prima ik wacht wel even.

Inmiddels is het woensdag en heb ik zowel van dhl als Livera nog steeds niets gehoord over mijn retourzending.

Het gaat om 97 euro.. Dus ik heb er flink de balen in natuurlijk.

Ik heb livera al gemaild het het verhaal en de vraag of zij mij iets kunnen vertellen over het pakket.

Weet iemand wat hierin mijn rechten zijn?
Wie is verantwoordelijk voor mijn retourzending? Ben ik dat zelf?

Erg vervelende situatie.

lies_sparkle

Re: Pakketje retour DHL. Geen bevestiging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:00

Yes, jij bent verantwoordelijk tenzij je de schuld bij een ander neer kunt leggen (met dit verzend bewijs uiteraard).
Ik zou als ik jou was even de dhl bellen :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 11:06

Ik heb nu, met mn slimme hoofd, livera gebeld. En die konden zien dat het pakket onderweg was.

Ze raade mij aan volgende keer even een foto te maken van het retourlabel, het schijnt vaker mis te gaan bij DHL.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:16

Fijn dat het is geregeld! :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:17

Mijn ervaring is dat er meestal wel wat meer tijd overheen gaat (niet tot je een mail krijgt trouwens, maar voor een retourpakket verwerkt wordt). Gelukkig is het pakket terecht! :)
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 16-06-21 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:18

Jolliegirl schreef:
Ik heb nu, met mn slimme hoofd, livera gebeld. En die konden zien dat het pakket onderweg was.

Ze raade mij aan volgende keer even een foto te maken van het retourlabel, het schijnt vaker mis te gaan bij DHL.

Zou het dan in combinatie met het soort winkel zijn? Ik heb namelijk (afkloppen!) nog geen enkele keer problemen gehad met DHL. Verstuur ook privé standaard met DHL, omdat ik PostNL na vele situaties niet meer vertrouw.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:20

Bij DHL staat er standaard een e-mail adres in waar de verzendbevestiging heen gestuurd wordt. Als dat dus een verkeerd adres is, krijg je dus geen bevestiging.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:21

Sem_ schreef:
Mijn ervaring is dat er meestal wel wat meer tijd overheen gaat. Gelukkig is het pakket terecht! :)

Mijn ervaring is dat dus echt niet. Standaard na inleveren, binnen enkele seconden de bevestiging. Behalve toen er dus een verkeerd e-mailadres in stond.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:26

Sorry, onduidelijk, ik bedoelde tot het pakket is verwerkt bij de webwinkel. Ik heb het bericht aangepast!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:30

Ik had dit vorige keer ook, maar normaal werd er om email adres gevraagd bij afleveren. Dit keer niet en kreeg ik dusnook geen bevestiging. Was gewoon label scannen, oké tot ziens. Ik heb daar verder niet bij nagedacht.
Enige verschil is dat ik label via email had gekregen en dus via mail het nummer kon zoeken.

Ik dacht dat het nieuw was, dat ik niet meer van alles door hoefde te geven. Net zoals post nl, hoef ik nooit wat door te geven en kan het wel in de gaten houden.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:04

Ik heb dit ook een keer gehad. Pakket is wel aangekomen want kreeg uiteindelijk gewoon een mail dat mijn retour was verwerkt bij de verkoper. Sindsdien ben ik wel wat huiverig en maak ik altijd even een foto van het retourlabel. :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 12:36

Ylana schreef:
Bij DHL staat er standaard een e-mail adres in waar de verzendbevestiging heen gestuurd wordt. Als dat dus een verkeerd adres is, krijg je dus geen bevestiging.

Dit is het goede adres, dit heb ik gecontroleerd.
Zelfs in de winkel nog een keer.

Nog nooit negatieve ervaring gehad met DHL.
Dit is voor het eerst dat ik geen mail kreeg.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:00

Shenavallie schreef:
Jolliegirl schreef:

Zou het dan in combinatie met het soort winkel zijn? Ik heb namelijk (afkloppen!) nog geen enkele keer problemen gehad met DHL. Verstuur ook privé standaard met DHL, omdat ik PostNL na vele situaties niet meer vertrouw.

DHL is dramatisch. Eigenlijk al sinds eind november. T lijkt nu hier *klopt af* weer iets de goede kant op te gaan.
Wij verzenden hoofdzakelijk met DHL(klanten mogen zelf kiezen) en t is niet om blij van te worden. Postnl gelukkig weinig gedoe mee.