Misinformatie rondom COVID-19

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Misinformatie rondom COVID-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:20

Verkouden ben ik wel regelmatig, voor Corona dan, maar griep had ik voor het laatste op de middelbare school idd. Interessante theorie in ieder geval!

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Misinformatie rondom COVID-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:27

Helaas jongens, ook dat blijkt misinformatie:

„Early in the pandemic, some reports suggested people with A-type blood were more susceptible to COVID, while those with O-type blood were less so.

But a review of nearly 108,000 patients in a three-state health network has found no link at all between blood type and COVID risk.“

https://www.webmd.com/lung/news/2021040 ... covid-risk

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Misinformatie rondom COVID-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:30

Nou dan heb ik gewoon een goed immuunsysteem :)

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Misinformatie rondom COVID-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:16

Ah jammer ;) Maar dan vertrouw ik maar op mijn pfizers vaccins.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:54

Ik zou morgen mijn tweede Pfizer krijgen, verheugde me er echt op, maar nu positief getest dus 8 weken wachten op de tweede |(

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:18

Oh sh*t! Hopelijk worden niet al te ziek.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:34

Is dit nu misinformatie vroeg ik me zo af?

In Gibraltar is het gelukt, dat 100% van de bevolking volledig is ingeënt. Hier wonen ongeveer over 33.000 inwoners. Wanneer nu door de inenting een immuniteit is gegarandeerd, waarom komen er dan nog steeds nieuwe geïnfecteerden bij?

Een link hiertoe, die de cijfers laat zien: https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/gibraltar

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Misinformatie rondom COVID-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:39

Er is geen inenting dat 100% garandeerd.
Zeker bij oudere mensen werkt het vaak veel minder goed.
Ook helpt een inenting niet perse tegen besmetting maar vooral tegen ernstige ziekte.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:42

Dus geloven dat wanneer iedereen zich zou laten inenten het virus verdwijnt is een utopie net als bij de griep. En de uitspraak dat je je laat inenten om anderen te beschermen is dus ook niet waar. Dus iedereen die zich inent, doet het uiteindelijk enkel voor zichzelf.

In het impfcentrum staat ook een bordje, dat je een masker moet dragen omdat de inenting niet voor besmetting beschermd.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 26-07-21 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:44

Dinopino schreef:
...
Wanneer nu door de inenting een immuniteit is gegarandeerd...

Zit je te trollen of wil je gewoon niet begrijpen wat er slechts een keer of 33.000 is uitgelegd?

verootjoo
Berichten: 35667
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:47

Immuniteit is niet gegarandeerd. De vaccins werken niet voor 100%.
As iedereen gevaccineerd zou zijn, zal het langzaam uitdoven, maar niet ineens plots ophouden.

En hoezo 100% gevaccineerd? Ze hebben daar geen baby’s/kinderen/zwakkeren die niet gevaccineerd kunnen worden of mensen die het niet willen?

verootjoo
Berichten: 35667
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:48

Dinopino schreef:
Dus geloven dat wanneer iedereen zich zou laten inenten het virus verdwijnt is een utopie net als bij de griep. En de uitspraak dat je je laat inenten om anderen te beschermen is dus ook niet waar. Dus iedereen die zich inent, doet het uiteindelijk enkel voor zichzelf.

In het impfcentrum staat ook een bordje, dat je een masker moet dragen omdat de inenting niet voor besmetting beschermd.


Er is toch helemaal niemand die zegt dat het virus verdwijnt??? Natuurlijk verdwijnt het virus niet.

En al je conclusies slaan als een tang op een varken.

Ik heb dezelfde vraag als oomens. Of je zit (weer) te trollen, of je hebt een dermate laag iq dat je echt niet begrijpt wat al zo’n 1000x is uitgelegd. Maar dan zou ik me sowieso laten vaccineren.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:50

Verootje ik wil graag op het inhoudeljke reageren. Mijn vraag is duidelijk. Ent je je enkel in om jezelf te beschermen? Wanneer je er niemand anders mee beschermt.

Vorig jaar deed je het om de zorg te ontlasten. Dat is nu niet meer van toepassing. ik persoonlijk vind, dat mensen die zeggen dat ze zich laten inenten om andere te beschermen, en zo de boodschap in de wereld sturen, dat je eigenlijk asociaal bent wanneer je dat niet doet, een misinformatie.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 26-07-21 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:52

Lees eens een beetje terug.
Je staat op repeat.

verootjoo
Berichten: 35667
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Misinformatie rondom COVID-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:56

Ms kun je dan de antwoorden van de andere 1000x dat je het vroeg nogmaals doorlezen.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Misinformatie rondom COVID-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:00

Dinopino, echt, get a f*cking life.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:02

Sizzle ik reageerde op verootje die ik nu gewoon weer in mijn foeilijstje heb geplaatst. Opmerkingen als trollen enz. zijn enkel bedoeld om niet op de inhoud in te gaan. Dit topic gaat over misinformatie. En er wordt hier op bokt ook heel veel het argument aangehaald, dat je je inent om andere mensen te beschermen.

Ik reageer graag op inhoudelijk commentaar. Trollen enz. antwoord ik niet. Dat is ook niet ontopic.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:04

Dinopino schreef:
Dus geloven dat wanneer iedereen zich zou laten inenten het virus verdwijnt is een utopie net als bij de griep. En de uitspraak dat je je laat inenten om anderen te beschermen is dus ook niet waar. Dus iedereen die zich inent, doet het uiteindelijk enkel voor zichzelf.

Dat het virus gaat verdwijnen beweert niemand hier.
Verder doe je alweer of je geen statistiek begrijpt.

Vaccinatie maakt het niet onmogelijk om het virus op te lopen, het verkleint alleen de kans enorm.
Bij een vergelijkbare blootstelling wordt de kans gemiddeld veel kleiner dat er besmetting plaatsvindt, bij besmetting worden de aantallen uitgescheiden virusdeeltjes veel lager en de kans op een ernstig verloop van de ziekte wordt aanzienlijk verlaagd.
Dat is geen garantie dat niemand besmet wordt, ziek wordt of een ander kan besmetten.

Overigens is dit al vaak genoeg uitgelegd in dit topic of in andere topics. Mocht je geen zin hebben om dat te begrijpen - dat kan, iedereen heeft wel eens geen zin - dan kun je er ook voor kiezen om je afzijdig te houden uit de discussie.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:05

Dinopino schreef:
Sizzle ik reageerde op verootje die ik nu gewoon weer in mijn foeilijstje heb geplaatst. Opmerkingen als trollen enz. zijn enkel bedoeld om niet op de inhoud in te gaan. Dit topic gaat over misinformatie. En er wordt hier op bokt ook heel veel het argument aangehaald, dat je je inent om andere mensen te beschermen.

Ik reageer graag op inhoudelijk commentaar. Trollen enz. antwoord ik niet. Dat is ook niet ontopic.

Bewust niet lezen en wel diarree posten, dat noemen we trollen. Als je niet inhoudelijk wenst mee te praten, dan kun je ook geen inhoudelijke reacties verwachten. Doei. Kom maar weer terug als je wel wilt meepraten.

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:06

Dinopino schreef:
Is dit nu misinformatie vroeg ik me zo af?

In Gibraltar is het gelukt, dat 100% van de bevolking volledig is ingeënt. Hier wonen ongeveer over 33.000 inwoners. Wanneer nu door de inenting een immuniteit is gegarandeerd, waarom komen er dan nog steeds nieuwe geïnfecteerden bij?

Een link hiertoe, die de cijfers laat zien: https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/gibraltar

Inderdaad, wanneer (als, indien). Maar dat is dus niet zo.

verootjoo
Berichten: 35667
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:06

Het antwoord staat trouwens letterlijk en enorm duidelijk uitgelegd in de OP.

Maar dat zal je wel niet lezen als ik in je foeilijst sta :')

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:10

Er wordt regelmatig gesproken over het feit, dat enkel inenten ervoor gaat zorgen dat het virus gaat verdwijnen. Bij die teksten zie ik jullie die aanname ook niet verbeteren. Je zegt dus dat degene die ingeënt is minder ernstig verloop heeft, dan iemand die niet ingeënt zijn. Dus inenten doe je voor jezelf en niet voor een ander.

En hoe verhoud zich dit dan met de cijfers van Gibraltar? Vind het percentage dat zich besmet tamelijk hoog, gerekend met het aantal inwoners.
Wat mijn punt is: Zeggen dat je je laat inenten om andere te beschermen is gewoon niet correct.

Jullie storen jullie aan misinformatie. Maar jullie storen je er niet aan, dat de indruk wordt gewekt, dat wanneer je je laat inenten de kans dat het virus verdwijnt groter wordt en dat je andere ermee beschermt.

Wanneer die misinformatie in een topic staat, wordt er niet op gemodereerd en grijpen jullie ook niet in.

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Misinformatie rondom COVID-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:12

Misschien zelf het hele bericht goed lezen dat je deelt, vooral dit belangrijke stukje.
Nu kom je eens met een bron, zeer zeldzaam en lees je het zelf niet:

Hinweis: In Gibraltar wurden beispielsweise auch spanische Pendler geimpft. Die ausgewiesene Impfquote von 100% – berechnet als Quotient aus der im Land durchgeführten Impfungen und der Gesamtzahl aller Einwohner – ist somit nicht gleichbedeutend mit einem vollständigen Impfschutz aller Einwohner.

witenbruin
Berichten: 86
Geregistreerd: 12-09-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:18

jeetje zeg wat is die dinopino een vervelende troll.
hou eens op joh....dit soort info hoeven we toch niet lezen hier :wave:

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:18

witenbruin schreef:
jeetje zeg wat is die dinopino een vervelende troll.
hou eens op joh....dit soort info hoeven we toch niet lezen hier :wave:

Nooit meer op reageren (ik ook niet :D). Dan is t klaar.