Verhuizen, 16km fietsen naar school. Kindermishandeling?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:44

Ik vindt het ook wel wat ver maar als ze een electrische fiets hebben komt het vast goed. Zou wel een plan maken met erg rotweer, brengen of bus ofzo, ik zou dat zelf niet willen voor mijn kind net als van de winter door zulk weer. Daarnaast zal ik wel een meut zijn maar ook zijn er zoveel gestoorde mensen op de wereld dat ik het niet fijn zou vinden als ze alleen zouden fietsen...

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:47

Ik moest ook ver fietsen naar school, dat vond ik opzich geen probleem maar toen ik op de leeftijd kwam dat ik wilde stappen vond ik het echt een ellende. Ik kon nooit vanuit huis op stap en sliep in het weekend dus altijd bij vriendinnen en later bij mijn vriend. Je kunt dan nooit je eigen gang gaan, bent altijd afhankelijk en zit altijd zondag na het stappen bij anderen aan tafel. En dan moest ik zondag alsnog thuis zien te komen. Dat heb ik als heel vervelend ervaren. Wij hebben dus gekozen voor een huis met wat minder grond maar wel vlakbij een grote plaats met alle voorzieningen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34760
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:49

Tiggs schreef:
SusanH schreef:
Lees berichten over fietsendragers, ophalen bij lekke band. Ik heb zo vaak een lekke band gehad. Dan was ik gewoon heel laat thuis, want lekke band was lopen. Probeerde hem vaak wel op te pompen in de hoop dat ik er iig een klein stukje mee kon fietsen. Maar dat haalde nooit veel uit. En dan thuis de band zelf plakken. Heb wat bandjes geplakt. Nu zijn er banden die amper nog lek gaan. Ik had dat wel fijn gevonden in mijn tijd.

En gebracht worden bij slecht weer, ook met gladheid, sneeuw ed gingen we gewoon met de fiets. Ben idd wel eens gevallen maar dat was meer door mijn eigen klunzigheid dan dat het echt gevaarlijk was.


Hahaha precies! Lopen tot je een huis tegenkwam van mensen die je kende om te bellen :D
Bij extreem weer gingen wij wel met de auto, maar dat komt omdat een vriendinnetje ouders had die best snel zeiden 'ik rij wel'.


Die kwam ik niet tegen onderweg. Als ik "geluk" had was de band al plat op school en had ik een kwartje in mijn portemonnee. Kon ik met de munttelefoon in de hal bellen naar huis dat ik langer over de terug weg ging doen. En als ik helemaal geluk had had ik zo snel gebeld dat het kwartje weer terug kwam bij het drukken op de knop van de telefoon.

Eretria

Berichten: 451
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Verhuizen, 16km fietsen naar school. Kindermishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:53

Vroeger vroeger vroeger... we leven niet meer vroeger. We leven nu.

Jullie zouden nu zelf ook geen pleuris eind naar je werk fietsen. Iedereen pakt de auto of de bus. En dan moet je kind maar wel door weer en wind fietsen. Nou ik vind dat het niet zo werkt. Jij wou een kind en je wil zelf ook niet een pokke eind door eventueel hondeweer of bloedhitte fietsen.
Vroeger telt ook niet mee.

Ik moest ook 15km heen en 15km terug, kwam kapot aan op school en thuis zelfde verhaal, had geen energie meer over als ik door de hitte enalles moest. Ik zou het een ander ook niet gunnen omdat ik het zelf ook niet wil. 8)7

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:54

Dit is echt weer zo'n typisch voorbeeld van de 'beschermde opvoeding' van deze tijd.

Kinderen hoeven niets zelf meer te doen, alles wordt voor ze geregeld. Alle problemen worden voor ze opgelost.. Pappie en mammie lossen het wel op. Ja daag :')

Ik zou ze lekker laten fietsen, ze vinden het niet erg en het is goed voor ze.
Niks geen kindermishandeling aan, wat een domme opmerking van je moeder, sorry dat ik het zeg :+
Dat je een elektrische fiets voor ze wilt kopen is echt al een enorme tegemoetkoming, die ik niet eens nodig zou vinden, maar goed. Dan is die 12 km al helemaal niets meer he.

Ik ben helemaal pro zelfstandigheid en zelf dingen laten regelen en waar nodig help ik uiteraard mee.

Edit; Hier fiets de oudste zoon van mijn man trouwens straks ook iedere dag op en neer naar school, zo'n 10-11 km. Vergelijkbaar dus. Hij gaat samen met z'n vrienden fietsen, hartstikke gezellig! En geen elektrische fiets hoor, wel een goeie nieuwe fiets met zo'n voordrager voor de tas ;)
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 08-06-21 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:55

Mijn vader ging vroeger ook met de auto naar zijn werk hoor :+
Ik snap niet waarom je het niet kan vergelijken?

Bo_Y

Berichten: 4582
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:55

Eretria schreef:
Vroeger vroeger vroeger... we leven niet meer vroeger. We leven nu.

Jullie zouden nu zelf ook geen pleuris eind naar je werk fietsen. Iedereen pakt de auto of de bus. En dan moet je kind maar wel door weer en wind fietsen. Nou ik vind dat het niet zo werkt. Jij wou een kind en je wil zelf ook niet een pokke eind door eventueel hondeweer of bloedhitte fietsen.
Vroeger telt ook niet mee.

Ik moest ook 15km heen en 15km terug, kwam kapot aan op school en thuis zelfde verhaal, had geen energie meer over als ik door de hitte enalles moest. Ik zou het een ander ook niet gunnen omdat ik het zelf ook niet wil. 8)7
l

Ehhh.. ik woon 21 km van mijn werk en doe dat regelmatig op de fiets. Heerlijk! Heb nu wel een elektrische fiets en een ‘fietssnelweg’ ben 45 minuten onderweg meestal.

Maar fietsen en geen mishandeling. Als een kind het fijn vind, wat is het probleem.

Bij ons was het een geld kwestie.. de bus was best duur en wij waren met 3 kinderen die dan buskaart moesten. Dat was amper op te brengen
Laatst bijgewerkt door Bo_Y op 08-06-21 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:57

Bewijzen van leven is nou niet per definitie een bewijs dat het goed is voor een kind.

Onderweg flink gepest worden, een niveau lagere onderwijs volgen of andere negatieve zaken, kunnen een behoorlijk lange termijn impact hebben op een kind.

De tijd van slikken of stikken is voorbij, zou het in overleg met de kinderen doen en samen kijken wat de beste oplossing is. Op het werk verteld een baas ook niet meer wat ze precies moeten doen, tijden veranderen, opvoedingen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:57

Eretria schreef:
Vroeger vroeger vroeger... we leven niet meer vroeger. We leven nu.

Jullie zouden nu zelf ook geen pleuris eind naar je werk fietsen. Iedereen pakt de auto of de bus. En dan moet je kind maar wel door weer en wind fietsen. Nou ik vind dat het niet zo werkt. Jij wou een kind en je wil zelf ook niet een pokke eind door eventueel hondeweer of bloedhitte fietsen.
Vroeger telt ook niet mee.

Ik moest ook 15km heen en 15km terug, kwam kapot aan op school en thuis zelfde verhaal, had geen energie meer over als ik door de hitte enalles moest. Ik zou het een ander ook niet gunnen omdat ik het zelf ook niet wil. 8)7

Wat is er mis met lichaamsbeweging?

Gelukkig is het vaak ook normaal weer :D

Mijn arme arme zoon, zit met dit weer op de fiets, in t-shirt arme ziel :+ De ijsjes liggen klaar in de vriezer en drinken staat koel in de koelkast, tis een ramp!

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:59

@Mindim, precies! Ik had altijd een 10 voor de Coopertest etc. en als ik erop terugkijk is dat ook helemaal niet negatief (op het fietsen dan, niet de Coopertest).

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Verhuizen, 16km fietsen naar school. Kindermishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:02

Ik vond het altijd heerlijk om te fietsen (oke, soms ook niet als het heel hard waaide of regende) maar achteraf was het altijd erg leuk om te fietsen naar school. Je voelt je lekker fit en bent niet afhankelijk van diensttijden van OV.
Ik fietste ruim 12km enkele reis en ben er niet slechter van geworden.

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:05

Ik fietste altijd 12km enkele reis naar school. Dat heb je nou eenmaal in een dorp. En eigenlijk iedereen (op een enkeling na) deed dat gewoon. Was vaak erg gezellig onderweg!

Ik wielren momenteel regelmatig, dus ben er niet slechter van geworden :+.

Alleen met dramatisch weer (lees; storm (windkracht 8 ofzo), sneeuw, gladheid) ging ik met de bus of werd ik gebracht. Regen? Gewoon een regenpak aan (of niet, want dat is niet stoer :+, en als verzopen kat aankomen)

Eretria

Berichten: 451
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:07

Mindim schreef:
Eretria schreef:
Vroeger vroeger vroeger... we leven niet meer vroeger. We leven nu.

Jullie zouden nu zelf ook geen pleuris eind naar je werk fietsen. Iedereen pakt de auto of de bus. En dan moet je kind maar wel door weer en wind fietsen. Nou ik vind dat het niet zo werkt. Jij wou een kind en je wil zelf ook niet een pokke eind door eventueel hondeweer of bloedhitte fietsen.
Vroeger telt ook niet mee.

Ik moest ook 15km heen en 15km terug, kwam kapot aan op school en thuis zelfde verhaal, had geen energie meer over als ik door de hitte enalles moest. Ik zou het een ander ook niet gunnen omdat ik het zelf ook niet wil. 8)7

Wat is er mis met lichaamsbeweging?

Gelukkig is het vaak ook normaal weer :D

Mijn arme arme zoon, zit met dit weer op de fiets, in t-shirt arme ziel :+ De ijsjes liggen klaar in de vriezer en drinken staat koel in de koelkast, tis een ramp!


Ik zeg niet dat het zielig is. Ik zeg alleen dat mensen zelf het ook verdommen. Waarom wordt dat kind dan wel verplicht?

Als kind echt niet wil wordt vaak maar gezegd je ziet maar hoe je er komt. Ja sorry hoor. Wie wilde er ook alweer een kind.

Als kind het prima vindt dan is het toch oke. Ik had een simpele fiets met paar versnellingen. Met tegenwind kwam ik er echt niet. Moest via allerlei open vlaktes.
En ja met een elektrische fiets ben je er zo. Moest nou toevallig niet iedereen die luxe hebben dat je een paar van die dingen hebt staan.

Ik probeer alleen te zeggen; je kan een ander niet dwingen iets te doen wat je zelf ook niet wilt doen.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:07

Mindim schreef:
[
Wat is er mis met lichaamsbeweging?

Gelukkig is het vaak ook normaal weer :D

Mijn arme arme zoon, zit met dit weer op de fiets, in t-shirt arme ziel :+ De ijsjes liggen klaar in de vriezer en drinken staat koel in de koelkast, tis een ramp!

Dit. Kinderen bewegen al veel en veel te weinig. Op de fiets zijn ze tenminste even achter het beeldscherm weg.

En 9 van de 10 keer regent het niet. Het is vaker droog dan nat. En donker.. Ja, dat is niet alles. Maar ook dat overleef je heus wel.
(En met dit weer kan ik alleen maar jaloers zijn op mensen die wel ergens heen kunnen voor school of werk _O- Ik moet het doen met een rondje wandelen in de pauze :+ ) Binnenkort hopelijk 12 km op de fiets naar het werk :j

Sizzle

Berichten: 35714
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:10

Een kind heeft nou eenmaal geen rijbewijs.
Mijn man heeft nog steeds geen rijbewijs dus die is met alles 3x zo lang onderweg.
Thats life.

Toffeltje

Berichten: 529
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:12

Ik moest altijd twaalf kilometer naar school fietsen en vond het meestal heerlijk. Het was wel lastig toen ik Pfeiffer kreeg, daar ben ik knap ziek van geweest en toen ik weer naar school kon moest ik het fietsen weer rustig opbouwen. Mijn vader heeft mij toen steeds een stukje verder van school gedropt.

Ik denk dat je sowieso als ouder wel iets vaker zult moeten brengen en halen. Zo mocht ik niet 's nachts fietsen, dus als ik uit wilde gaan moest ik of ergens blijven slapen, of haalden mijn ouders mij op.

Sizzle

Berichten: 35714
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:14

Het grootste deel van de gezonde kinderen lijdt er heus niet onder. Ik ga er echter vanuit dat als je kind er wel fysieke, mentale of leer problemen van heeft dat je dan gezamelijk tot een oplossing komt.
Ik echter van mening dat je geen problemen hoeft te zoeken die er mogenlijk niet zijn.

Duc_jeJarig
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:18

Ik vind 16km wel een behoorlijk eind. En ook al gaat het met een elektrische fiets een stuk makkelijker, het kost evengoed tijd. Ik zou er zelf niet voor kiezen. 10km zou voor mij de max zijn om van een school af te zitten, zeg ik nu.
Maar..., het huis is al gekocht, de meiden vinden het oké, dus ik zou de opmerking van je moeder links proberen te laten liggen. Veel woonplezier!

Tallie1979
Berichten: 22776
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:19

Mijn school was 30 km fietsen, enkele reis.. :D

Gewoon samen met een klasgenoot op pad, was altijd onwijs leuk :D

Later kreeg ik ook een brommertje, dus toen ging het naar school gaan nog wat makkelijker. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:21

Eretria schreef:
Ik zeg niet dat het zielig is. Ik zeg alleen dat mensen zelf het ook verdommen. Waarom wordt dat kind dan wel verplicht?

Als kind echt niet wil wordt vaak maar gezegd je ziet maar hoe je er komt. Ja sorry hoor. Wie wilde er ook alweer een kind.

Als kind het prima vindt dan is het toch oke. Ik had een simpele fiets met paar versnellingen. Met tegenwind kwam ik er echt niet. Moest via allerlei open vlaktes.
En ja met een elektrische fiets ben je er zo. Moest nou toevallig niet iedereen die luxe hebben dat je een paar van die dingen hebt staan.

Ik probeer alleen te zeggen; je kan een ander niet dwingen iets te doen wat je zelf ook niet wilt doen.


Wat een vreemde reactie, je wilde toch kinderen opmerkingen vat ik in deze context niet helemaal?

Weet je, er is niet altijd een alternatief ook. De dichtsbijzijnde scholen liggen op 13.5 en 15 km. De eerste bushalte ligt op bijna 4 km en dan moeten ze nog eind lopen naar school. Bij rotweer haal en breng ik. Hebben een goede fietsendrager daarvoor aangeschaft en we zijn bereid dat te doen.
Maar ik vind dat kinderen de lichaamsbeweging wel kunnen gebruiken, ja, misschien vinden ze het niet altijd leuk, goede levensles dan, je kunt niet enkel doen wat je leuk vind. Ik snap niet waarom kinderen als van die tere poppetjes gezien worden en perse op een elektrische fiets moeten, anders is het niet te doen of zo? Ik denk dat velen die het vroeger zelf gedaan hebben er niet veel minder van zijn geworden hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:24

_Nancy schreef:
Dit is echt weer zo'n typisch voorbeeld van de 'beschermde opvoeding' van deze tijd.

Kinderen hoeven niets zelf meer te doen, alles wordt voor ze geregeld. Alle problemen worden voor ze opgelost.. Pappie en mammie lossen het wel op. Ja daag :')

Ik zou ze lekker laten fietsen, ze vinden het niet erg en het is goed voor ze.
Niks geen kindermishandeling aan, wat een domme opmerking van je moeder, sorry dat ik het zeg :+
Dat je een elektrische fiets voor ze wilt kopen is echt al een enorme tegemoetkoming, die ik niet eens nodig zou vinden, maar goed. Dan is die 12 km al helemaal niets meer he.

Ik ben helemaal pro zelfstandigheid en zelf dingen laten regelen en waar nodig help ik uiteraard mee.

Edit; Hier fiets de oudste zoon van mijn man trouwens straks ook iedere dag op en neer naar school, zo'n 10-11 km. Vergelijkbaar dus. Hij gaat samen met z'n vrienden fietsen, hartstikke gezellig! En geen elektrische fiets hoor, wel een goeie nieuwe fiets met zo'n voordrager voor de tas ;)


Hier ook, zo'n monkey mee achterop en een goede deugdelijke fiets inderdaad en goede winterkleding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:24

Tiggs schreef:
Mijn vader ging vroeger ook met de auto naar zijn werk hoor :+
Ik snap niet waarom je het niet kan vergelijken?


Idd en mijn vader heeft lange tijd zelfs dichtbij mijn school gewerkt.. Maar ik moest fietsen en hij ging met de auto :')

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:25

Ik moest 11km heen en 11km terug.. leef nog steeds, maar vond het werkelijk verschrikkelijk :x in de zomer kwam je uitgedroogd en kapot aan en in de winter kwam je doorweekt en kapot aan. :')

Weet niet of ik mijn kids z’n stuk zou laten fietsen, tenzij het ze zelf graag willen natuurlijk _O-

2IJsjes
Berichten: 256
Geregistreerd: 31-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:28

Wat leuk dat je gaat verhuizen, ga je bij je zus om de hoek wonen? <3 . Natuurlijk is het een eind fietsen maar met een goede elektrische fiets is het prima te doen. Zeker geen kindermishandeling. Let maar op, ze zullen in een hele sliert naar de middelbare school fietsen. Ze zullen juist uit de toom vallen wanneer zij met de bus naar school gaan. Wanneer ze dan ook nog zo'n transport fiets willen / krijgen, gaan ze helemaal als de brandweer. Succes met de verhuizing.

yvje86

Berichten: 2700
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:28

Ik moest ook 15 km enkele reis fietsen inclusief banden reparatie setje en regenpak. Mobieltjes of elektrische fietsen bestonden toen nog niet.