Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:45

Varekaj schreef:
Ik ben gevaccineerd en daar blij om, en ook dat de mensen in omgeving het vaccin aannemen. Ik werk met kwetsbare mensen en heb ook zelf wat risicopersonen in mijn directe omgeving namelijk.

Als iemand zich niet laat prikken is dat zijn/haar goed recht. Er zijn mensen die willen afwachten, er zijn er die risico hebben op allergische reactie, niet mogen om medische reden etc. Daar heb ik absoluut geen problemen mee, integendeel, dat is ook wel interessante materie.

Waar ik wél vreselijk kribbig van kan worden zijn mensen die het vaccin weigeren omwille van chips inplanten, magnetische armen, 5G, goedgelovig schaap etc. Of mensen die zo vasthouden aan de goedheiligheid van het vaccin dat ze denken onsterfelijk te zijn en alles qua maatregelen gelijk overboord gooien voor zichzelf, maar een ander verketteren als het niet in het perfecte straatje past.

Ik ervaar persoonlijk meer druk/tegenkanting van die laatste groep dan van die eerste. Beide groepen zijn vaak ook gewoon niet voor rede vatbaar en zitten aardig vast in een tunnelvisie, zodat er geen marge meer is voor dialoog en nuances. En dan heb ik wel beide vaccins gehad, zelfs als 1 van de eerste begin 2021.

Corona legt hoe dan ook druk op alles en iedereen.

Dit heb je mooi verwoord, helemaal mee eens!
Vooral hoe de 2 kampen elkaar als compleet belachelijk wegzetten :n
Ik ben blij dat ik gevaccineerd ben, dit is voor mij een weloverwogen keuze geweest (risicogroep etc.) :j Mijn lijf mijn keuze, en dat geld andersom ook :)

paars

Berichten: 5605
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:47

Druk die je ervaart...tja...je kunt je afvragen waarom je dat zo voelt? Er zijn vast ook mensen die druk ervaren omdat ze zich wèl hebben laten vaccineren. Iedereen mag toch doen wat ‘ie wilt? Die keuze heb je. Keuzes hebben ook consequenties, dat is altijd zo.
Ieder zijn mening toch?
Negeren van mensen met uitgesproken meningen is idd soms een goede keuze. Of de opmerking “dank voor je mening, ik zal daarover nadenken”. Is het ook vaak klaar. Maak het vooral niet te groot is mijn advies. Je mag zelf beslissen!

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:54

paars schreef:
Druk die je ervaart...tja...je kunt je afvragen waarom je dat zo voelt? Er zijn vast ook mensen die druk ervaren omdat ze zich wèl hebben laten vaccineren. Iedereen mag toch doen wat ‘ie wilt? Die keuze heb je. Keuzes hebben ook consequenties, dat is altijd zo.
Ieder zijn mening toch?
Negeren van mensen met uitgesproken meningen is idd soms een goede keuze. Of de opmerking “dank voor je mening, ik zal daarover nadenken”. Is het ook vaak klaar. Maak het vooral niet te groot is mijn advies. Je mag zelf beslissen!


Hier heb je gelijk in hoor!
Ik ervaar in mijn omgeving eigenlijk nauwelijks druk maar als je hier op bokt iets post zijn de rapen gaar. Dat zag je wel aan het vorige topic van TS. Persoonlijk voel ik dus meer de boktdruk, ik heb dit al in meerdere topics gemerkt, een fatsoenlijke discussie is bijna niet mogelijk. Ik ontstip dan ook weer heel snel

LWDaisy

Berichten: 4804
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:54

Zebrastreep schreef:
LWDaisy schreef:
Fijn dat er een nieuw topic is!

Ik ga vandaag weer eten bij mijn schoonouders, kan dus straks de discussie voor het eerst proberen afkappen. Ik laat weten hoe dat ging! Ik ben benieuwd.. Ze pushen elke keer we hun zien, dus ik weet niet of het afkappen vlot gaat lukken..



Weet niet of je wel of niet gaat vaccineren. Maar wat ik vindt helpen is zeggen jij denkt er zo over en ik zo en dat is prima maar laten we het nu over wat anders hebben.

Ik heb mij wel laten vaccineren maar mijn moeder wil absoluut niet. Ik heb laatst een opmerking gewoon genegeerd. Dacht opeens waarom pas ik niet hetzelfde toe als bij mijn cliënten op stage. Werkte perfect trouwens was per direct klaar ik dacht ik hou mijn mond eens.


Ik wil niet laten vaccineren :) Ik ga het idd op die manier proberen. Het is een onderwerp dat echt élke keer opnieuw door hen wordt aangekaart, en ik heb het nu wel zo'n beetje allemaal gehoord haha. Zowel ik als zij hebben trouwens ook nooit iets nieuws meer te melden, we vallen gewoon in herhaling :+

Agossie ik hoop het ook.. Ze vertrekken over 5 weken weer naar Spanje voor een aantal maanden, en ik vind het zo zonde om de weinige tijd die we samen hebben aan telkens opnieuw dezelfde discussie te moeten besteden...
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 05-06-21 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:54

Ik zou dergelijke discussies in het echte leven gewoon afkappen als je je daar niet prettig bij voelt ‘ik heb geen behoefte mijn keuze toe te lichten/ik hoef me niet te verantwoorden’.

Ik ben zelf erg voor vaccinatie en geloof dat dit de weg uit de pandemie is. Maar ik ben nog meer pro-eigen keuze. Met dat laatste vind ik het wel belangrijk dat anderen rekening houden met de veiligheid van anderen. Dat gaat bij mij niet zo ver dat ik vind dat iemand zich moet laten vaccineren.

Online, lekker op het kruisje drukken. Het erge pro-kamp op bokt zie ik ook wel terug, net als de virusontkenners op bijv Facebook. Online heeft zo’n fanatieke discussie imo weinig nut, dus lekker laten gaan.

Ipsilonka

Berichten: 5868
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:59

Ik sta er net zo in als Lieke. Voor mezelf staan de afspraken om te vaccineren, maar vrienden van ons doen het niet. Dan ga ik daar zeker geen discussie over aan, het is een vaststaand feit voor allebei. En dan even goede vrienden. Ik zou willen dat meer mensen er zo over zouden denken. Het meest nare van corona vind ik die kampen die er zijn.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:00

Misschien moeten we gewoon stoppen met het openbaar maken van je vaccinatiestatus. Dat gaat toch helemaal niemand wat aan of je wel of niet gevaccineerd ben. Dan is er ook geen druk en geen gezeur.

Daihyo

Berichten: 88090
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:02

Wat ik zo jammer vind is dat het vaccin, maar ook de maatregelen, elke keer reden is van discussie. Het verdeelt letterlijk de samenleving. Ik ben wel gevaccineerd, omdat ik dat voor mezelf wilde. Maar ben daardoor ook uitgemaakt als schaap, volgzaam type, weet ik veel. Maar vooral door de extreme anti vax mensen. Van die mensen die meteen youtubefilmpjes gaan sturen van compleet uit de context getrokken dingen om je maar te overtuigen dat je compleet achterlijk bent. Extremisme is nooit goed. Wat het onderwerp of de reden dan ook is.

Ik word zo moe van die kampen en dat veroordelen. Het lijkt wel dat wanneer je niet bij de ene hoort, je dan automatisch bij de andere hoort. Ik vaccineer omdat ik dat voor mezelf wil. Uit medisch oogpunt, omdat ik van een griep al een heftige longontsteking heb opgelopen en dat van corona wil voorkomen. Had ik dat niet gehad, had ik misschien ook wel gekozen om niet te vaccineren. Wie ben ik om dan te oordelen over mensen die niet vaccineren om een voor hun zeer logische en weloverwogen reden?

Ik voel overigens geen druk, want ik doe toch wat ik zelf wil. Vrije keuze inderdaad. Het zou alleen zo fijn zijn als we elkaar die vrijheid zouden gunnen om een weloverwogen keuze te kunnen maken.

Goed dat je dit topic opnieuw hebt geopend, want dit moet wel bespreekbaar blijven. Zónder extremisme.

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:05

Napie schreef:
Misschien moeten we gewoon stoppen met het openbaar maken van je vaccinatiestatus. Dat gaat toch helemaal niemand wat aan of je wel of niet gevaccineerd ben. Dan is er ook geen druk en geen gezeur.


Dit ja. Als iemand in een discussietopic meldt niet gevaccineerd te willen worden vind ik het logisch daar op door te vragen. Ik verbaas me dan ook als mensen dat als "druk" ervaren.
Als het in het dagelijks leven ter sprake komt zonder de intentie van discussie zal ik dat in de meeste gevallen lekker laten zoals het is. Ik vind discussies zelf erg interessant maar in het dagelijks leven heeft niet iedereen daar zin in. Op een forum vind ik dat echt anders.

mercurie
Berichten: 169
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:06

Ik vindt dat een ieder zelf mag en kan bepalen,wat hij wil ...
Uiteraard heb ik ook een mening over het niet vaccineren,maar die houdt ik voor mezelf.heb respect voor de keuzes die gemaakt worden.

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:07

Napie schreef:
Misschien moeten we gewoon stoppen met het openbaar maken van je vaccinatiestatus. Dat gaat toch helemaal niemand wat aan of je wel of niet gevaccineerd ben. Dan is er ook geen druk en geen gezeur.


Maar mensen vragen ernaar, mijn werkgever heeft ook al een aantal malen gevraagd of ik al gevaccineerd ben (wettelijk mag een werkgever dit niet) dus is het lastig om dat te ontwijken.

Ik antwoord op mijn werk dan maar met: "nog niet", dan stopt het vaak.

Andere mensen die het vragen krijgen een "nee" te horen en daar doen ze het maar mee, ik ga daar niet over in discussie.

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:08

JMJ schreef:
Maar mensen vragen ernaar, mijn werkgever heeft ook al een aantal malen gevraagd of ik al gevaccineerd ben (wettelijk mag een werkgever dit niet) dus is het lastig om dat te ontwijken.

Ik antwoord op mijn werk dan maar met: "nog niet", dan stopt het vaak.

Andere mensen die het vragen krijgen een "nee" te horen en daar doen ze het maar mee, ik ga daar niet over in discussie.


Maar als je weet dat het wettelijk niet mag, en je werkgever doet het toch, maak je daar dan geen werk van? Een melding bij de vakbond, OR, zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:10

JMJ schreef:
Napie schreef:
Misschien moeten we gewoon stoppen met het openbaar maken van je vaccinatiestatus. Dat gaat toch helemaal niemand wat aan of je wel of niet gevaccineerd ben. Dan is er ook geen druk en geen gezeur.


Maar mensen vragen ernaar, mijn werkgever heeft ook al een aantal malen gevraagd of ik al gevaccineerd ben (wettelijk mag een werkgever dit niet) dus is het lastig om dat te ontwijken.

Ik antwoord op mijn werk dan maar met: "nog niet", dan stopt het vaak.

Andere mensen die het vragen krijgen een "nee" te horen en daar doen ze het maar mee, ik ga daar niet over in discussie.
Maar dat kun je toch ook meteen zeggen. Mensen vragen ernaar, maar jij kíest ervoor om antwoord te geven, dat kun je niet op anderen afschuiven. "Ben je gevaccineerd?" "Dat gaat je niets aan." Klaar.

secricible schreef:
JMJ schreef:
Maar mensen vragen ernaar, mijn werkgever heeft ook al een aantal malen gevraagd of ik al gevaccineerd ben (wettelijk mag een werkgever dit niet) dus is het lastig om dat te ontwijken.

Ik antwoord op mijn werk dan maar met: "nog niet", dan stopt het vaak.

Andere mensen die het vragen krijgen een "nee" te horen en daar doen ze het maar mee, ik ga daar niet over in discussie.


Maar als je weet dat het wettelijk niet mag, en je werkgever doet het toch, maak je daar dan geen werk van? Een melding bij de vakbond, OR, zoiets?
Jemig, wat is er mis met eerst tegen je werkgever zeggen dat je niet gediend bent van die vraag en dat ze dat niet mogen vragen? Idioot gedoe tegenwoordig om meteen naar "officiële" organen te willen rennen om zoiets simpels als een vraag. 8)7

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:10

secricible schreef:
JMJ schreef:
Maar mensen vragen ernaar, mijn werkgever heeft ook al een aantal malen gevraagd of ik al gevaccineerd ben (wettelijk mag een werkgever dit niet) dus is het lastig om dat te ontwijken.

Ik antwoord op mijn werk dan maar met: "nog niet", dan stopt het vaak.

Andere mensen die het vragen krijgen een "nee" te horen en daar doen ze het maar mee, ik ga daar niet over in discussie.


Maar als je weet dat het wettelijk niet mag, en je werkgever doet het toch, maak je daar dan geen werk van? Een melding bij de vakbond, OR, zoiets?


Ik werk in een klein bedrijf (geen OR) en ben geen lid van een vakbond, dus ik ontwijk het gewoon, maar ik laat me niet dwingen.

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:13

Mango, dat is uiteraard ook prima, maar er is nu sprake van de vraag te ontwijken.
Persoonlijk vind ik vragen naar een vaccinatiestatus vrij lomp en als een werkgever dat steedsopnieuw doet zou ik hem vriendelijk melden daar mee op te houden en anders het te melden.

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:15

Mkango schreef:
Maar dat kun je toch ook meteen zeggen. Mensen vragen ernaar, maar jij kíest ervoor om antwoord te geven, dat kun je niet op anderen afschuiven. "Ben je gevaccineerd?" "Dat gaat je niets aan." Klaar.


Dat soort opmerkingen komt de werksfeer niet echt ten goede.

IMANDRA

Berichten: 9816
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:18

secricible schreef:
Napie schreef:
Misschien moeten we gewoon stoppen met het openbaar maken van je vaccinatiestatus. Dat gaat toch helemaal niemand wat aan of je wel of niet gevaccineerd ben. Dan is er ook geen druk en geen gezeur.


Dit ja. Als iemand in een discussietopic meldt niet gevaccineerd te willen worden vind ik het logisch daar op door te vragen. Ik verbaas me dan ook als mensen dat als "druk" ervaren.
Als het in het dagelijks leven ter sprake komt zonder de intentie van discussie zal ik dat in de meeste gevallen lekker laten zoals het is. Ik vind discussies zelf erg interessant maar in het dagelijks leven heeft niet iedereen daar zin in. Op een forum vind ik dat echt anders.


Zeker mee eens :j.

Ik ga me wel laten vaccineren maar heb echt begrip voor de mensen die het niet willen. Maar zoals iemand al eerder zei, het is gewoon jammer als die keuze op basis van misinformatie is. Niet dat het verder uitmaakt, maar ik vind het wel fijn om te lezen dat het voor de meesten een gevoelskwestie is (voelt niet goed, of even afwachten) of medisch, in plaats van op basis van foutieve informatie.

En als mensen er in RL over in discussie willen.. lekker afkappen, jij beslist zelf wat er met je lichaam gebeurt gelukkig! Jammer dat er soms van beide kampen zulke onnodige druk op zit.

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:27

Ik denk dat het zulke heftige discussies opwerpt omdat vaccineren (en dan niet alleen corona, maar vaccineren als concept) naast een eigen keuze ook gevolgen heeft voor de "groep".

Want het is natuurlijk een persoonlijke keuze, maar het is niet alleen een persoonlijke keuze. Jouw keuze kan op zich ook een gevolg betekenen voor de "groep". Als er namelijk heel veel mensen die keuze maken, dan wordt het concept van vaccineren natuurlijk enorm ondermijnt en in het ergste geval zelfs gewoon tenietgedaan. Dus ik denk dat die druk en dat onbegrip niet zozeer komt vanuit een "dwang om jou toch die spuit in je lijf te laten rammen", maar eerder vanuit een angst van "Gaat het dan wel werken. Heeft dit allemaal wel zin? Gaat het ooit terug normaal worden?"

Hierbij wil ik dus geen druk geven aan mensen die zich niet laten vaccineren :D, maar ik denk dat als je kan inzien dat die "druk" niet zozeer komt uit een dwingende boosaardigheid, maar eerder vanuit een pure angst en onzekerheid dat je het zelf ook gemakkelijker kan begrijpen en een plek kan geven. We zullen hier toch samen door moeten!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:29

secricible schreef:
Napie schreef:
Misschien moeten we gewoon stoppen met het openbaar maken van je vaccinatiestatus. Dat gaat toch helemaal niemand wat aan of je wel of niet gevaccineerd ben. Dan is er ook geen druk en geen gezeur.


Dit ja. Als iemand in een discussietopic meldt niet gevaccineerd te willen worden vind ik het logisch daar op door te vragen. Ik verbaas me dan ook als mensen dat als "druk" ervaren.
Als het in het dagelijks leven ter sprake komt zonder de intentie van discussie zal ik dat in de meeste gevallen lekker laten zoals het is. Ik vind discussies zelf erg interessant maar in het dagelijks leven heeft niet iedereen daar zin in. Op een forum vind ik dat echt anders.

Als het al ter sprake komt bij mij is het omdat de andere partij vraagt of ik gevaccineerd ben/me laat vaccineren. :)
Ik laat me overigens niet vaccineren. Door de wijze waarop ik mijn leven heb ingedeeld/heb kunnen indelen, ervaar ik weinig druk van buitenaf. Ik ga simpelweg het gesprek niet aan. :+ En de mensen die me aanspreken weten dat ze dat respectvol doen of dat het gesprek heel snel klaar is.

Gini: Er zijn wel meer dingen die gevolgen hebben voor de gehele groep. Roken in het openbaar, drinken in het openbaar... Ik geloof eigenlijk niet zo dat die druk om te vaccineren vanuit angst komt. :)

AvHdG
Berichten: 263
Geregistreerd: 11-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:29

Bijzonder.. ik krijg meer druk van de mensen die tegen het vaccineren zijn, dan de mensen die het wel nodig vinden :')

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:31

Ayasha schreef:
Gini: Er zijn wel meer dingen die gevolgen hebben voor de gehele groep. Roken in het openbaar, drinken in het openbaar... Ik geloof eigenlijk niet zo dat die druk om te vaccineren vanuit angst komt. :)


Maar wat zou de reden dan wel zijn? Waarom zou je iemand tot iets dwingen waar je zelf geen profijt van hebt?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:38

Gini schreef:
Ayasha schreef:
Gini: Er zijn wel meer dingen die gevolgen hebben voor de gehele groep. Roken in het openbaar, drinken in het openbaar... Ik geloof eigenlijk niet zo dat die druk om te vaccineren vanuit angst komt. :)


Maar wat zou de reden dan wel zijn? Waarom zou je iemand tot iets dwingen waar je zelf geen profijt van hebt?

Die reden zijn talrijk en geheel afhankelijk van ieders karakter. :)
De meeste die ik druk zie uit oefenen gebruiken argumenten die getuigen van het ide van een zekere morele superioriteit en superieure intelligentie waardoor ze denken dat ze de andere partij wel "even" moeten wijzen op hoe dom ze zijn en hoe ze een zwarte vlek op de maatschappij zijn. :)
Ik zie het hier in het topic al gezegd worden over een bepaalde groep die anti vaccins zijn. En die groep zit gewoon aan twee kanten. En dat is ook de groep die de andere keuze niet kan respecteren. :) Net zoals je in discussies over de maatregelen begon te zien hoe burgers zich gingen gedragen als politie. :) Want zij deden het wel goed en hadden dus het recht om anderen maar te corrigeren zelfs als ze niet in hun recht stonden. Het is een stukje ingebeelde macht proberen uit te oefenen. De mensen die oprecht bang zijn pakken het veelal heel anders aan in mijn ervaring. :)

Ze hebben er profijt van. Jij ziet het niet als profijt omdat je dat ide/gevoel niet hebt. :)

Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:48

Ik ben (nog) niet gevaccineerd en ervaar daar verder geen druk bij. Mijn lijf, mijn keuze. Ieder moet dat voor zichzelf bepalen.
Ik ben niet tegen vaccineren en ik geloof ook wel dat het de voornaamste manier is om momenteel uit de crisis te geraken maar niet dat daarvoor persé iedereen van peuter tot oudste mens ter wereld gevaccineerd moet worden.
Voor mezelf persoonlijk zie ik de noodzaak niet. Ik ben weinig tot zelden ziek. Begin 2020 inderdaad wel een soort van bronchitis gehad maar toen heette het nog geen covid en sindsdien geen dag ziek geweest. Terwijl ik wel gewoon ben blijven werken en bvb inkopen doen (uiteraard met masker etc), maar verder weinig weg geweest. Paar keren laten testen want ging op familiebezoek of was contactgeval, altijd negatief getest.
Ik werk niet met kwetsbare mensen, de kwetsbare mensen in de familie of vrienden die wél met kwetsbare personen werken zijn ondertussen wel gevaccineerd. Ik ga niet naar concerten/theater/stadia, ga zelfs niet naar de bioscoop en dit jaar ook nog niet op vakantie. Het niet vaccineren zou me verder niet belemmeren (tenzij ze echt bvb dagdagelijkse dingen als winkelen of restaurant gaan verbieden voor niet gevaccineerden, maar dat lijkt me nog steeds sterk) en het wel vaccineren zie ik voor mezelf nog niet de meerwaarde.
Als het uiteindelijk toch nodig zou zijn, zal ik wel vaccineren maar kijk voorlopig nog de kat uit de boom. En ben niet van plan om me vervolgens jaarlijks te laten vaccineren.
Ik zou graag bvb eerst willen testen of ik al antistoffen heb. Hier in Frankrijk beginnen ze in die richting te denken, eerst antistoffen nakijken en indien aanwezig dan maar 1 keer vaccineren, net als (recent) positief getesten. Dit met het idee dat er dan uiteindelijk ook meer mensen gevaccineerd kunnen worden.
We zullen het wel zien.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:56

Je ziet eigenlijk met de maatregelen ook dat mensen het accepteren of niet en daarin heb je ook zoveel nuances. De ene accepteert het uit eigen gemak, de andere pakt het aan "want de polisie en ooooh gevaarlijk beestje" en daar tegenover heb je dan de niet-accepteerders die denken "ik doe het enkel waar ik het nodig acht" en dan de uiterste groep die heilig overtuigd is dat je doodgaat van een mondmasker en hersenloos gemaakt wordt.

Die middenmoot, prima. Daar kan je vaak sowieso nog wel mee praten en soms pittige gesprekken mee hebben, maar hoe dan ook is er marge. Toch zolang men ook andere kanten wil aanschouwen en niet bedenkt dat de eigen visie de enige correcte visie is.

De kern draait om wederzijds begrip. Je kan voor of tegen zijn, dat wil niet zeggen dat je geen begrip hoeft op te brengen voor de tegenpartij. En vertrouwen in de maatschappij zal ook wel een stukje meehelpen.

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:19

Hier ook een pro vaccinatie, volgende week mijn 2de AZ, nergens last van , ook niet gehad.

Ook ik merk de 2 kampen en ik zit toch echt in het pro kamp.
Ook ik merk de druk van de niet vaccers, als je FB en Insta bekijkt naar de reactie's als je zegt dat je wel gevaccineerd bent en dan nog met AZ ook, dan wensen ze je bijna een langzame en pijnlijke dood toe. de opmerkingen zijn echt best erg!
Ik denk dan, en wat heb jij gedaan om deze hele ellende te lijf te gaan?!

Ik heb door mijn werk echt veel corona ellende gezien en mee gemaakt.
Mensen die zeggen, het treft mij niet, ik ben jong en gezond, ik krijg het toch niet, die zouden nog wel eens bedrogen uit kunnen komen, ook bij heel veel , relatief , jonge mensen echt vreselijke ellende gezien en echt ook zonder achterliggend lijden!

Ik zie het vaccineren ook als een collectieviteits gebeuren, je doet het voor de hele gemeenschap!
En hey , we willen allemaal onze vrijheid weer terug pro's en cons,


Dus ook vanaf de andere kant is de druk hoog.