Wie tips? Papa in het ziekenhuis, wat geven we hem te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Wie tips? Papa in het ziekenhuis, wat geven we hem te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 22:06

Mijn papa is vanochtend voor de 3de keer aangereden op zijn motor. Hij is nooit in fout, maar hij ligt wel in de kreukels natuurlijk...

De schade is aanzienlijk deze keer. 6 gebroken ribben en beide armen in het gips. Links een pin in zijn pink, rechts platen in zijn pols (en daar zat al een hoop ijzerwerk in).
Nu heeft mijn vader absoluut geen zittend achterwerk, en loopt (ligt) hij nu al te klagen. Hij moet nog zéker een week in het ziekenhuis blijven.

Wat kunnen we hem in Godsnaam te doen geven? Het is eens zo moeilijk omdat hij geen bezoek mag ontvangen...
Een maand of 4 geleden lag hij ook al een paar dagen in het ziekenhuis, met een milde hartaanval. Ik heb hem toen een draagbare DVD-speler gekocht, en een hele hoop DVD's. Nu zoek ik dus iets anders.

Ik zoek iets waar hij zich mee kan bezig houden, en waar hij zijn armen/handen niet echt voor nodig heeft, vermits beide armen in het gips liggen.

Hij heeft geen hersenschudding, dus hij kan/mag lezen - ik heb op Facebook al een oproep gelanceerd, daar zoek ik de Western-boekjes die hij vroeger graag las. Verder leest hij eigenlijk niet, maar die boekjes vond hij vroeger erg goed.

Verder kan ik echt niets bedenken, wat niet mijn gewoonte is, ik ben normaal vrij creatief, maar alles wat ik kan bedenken vereist minstens 1 hand/arm.

Hebben jullie tips, ideetjes?
Laat maar horen, en alvast bedankt!

Selina

Re: Wie tips? Papa in het ziekenhuis, wat geven we hem te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:10

Audioboeken of podcasts?
Wel ontzettend naar voor je vader, echt een pechvogel.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:10

Podcasts luisteren? Over ieder denkbaar onderwerp zijn er wel podcasts te vinden en hij kan gewoon rustig liggen terwijl hij luistert.

Beterschap voor je vader

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:11

Een tablet met abonnement op netflix. Abonnement op storytel
E reader met leuke boeken erop of evt boeken abonnement tablet/ereader in standaard zetten?
Weet niet of netflix ook spraak gestuurd werkt? Youtube wel (mijn kinderen die nog niet kunnen schrijven vinden alles)

Edit: Netflix werkt ook spraakgestuurd
https://help.netflix.com/nl/node/111997

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:15

Zijn er geen hobby’s die hij graag doet en waar hij zich wat meer in wil verdiepen, of wat hij leuk zou vinden om mee te beginnen, zodat hij daar misschien een paar boeken over kan lezen?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:20

Wat een ellende! Welke western boekjes zoek je?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:28

Inderdaad podcasts of audioboeken. Documentaires vind ik ook altijd goed tijdverdrijf mits het onderwerp interessant is (misschien een van zijn favoriete artiesten oid)?

Veel sterkte met je vader!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:31

Poeh das een moeilijke. Is een puzzelspel op een laptop met groot touchpad niet iets? Dan heeft ie maar maar 1 vinger nodig.

Beetje zoiets als bubblewitch. Of misschien mahjong. Kan die heel rustig aan bewegen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 23:04

Audioboeken en podcasts zijn helaas echt niks voor hem... Zonde, want anders had ik hem meteen een Kobo abonnement aangesmeerd, ben ik zelf héél tevreden van!

Hij is ook niet zo heel technologisch aangelegd, hij zal z'n laptop ondertussen wel bij hem hebben, maar daar is hij niet echt in geïnteresseerd.. Spelletjes zijn zijn ding ook sowieso niet echt..

Qua hobby's - motor, maar dat mag niet meer van ons :+ Verder is hij héél fanatiek wat zijn zwembad betreft, hij maakt zich erg ongerust over de waterkwaliteit de komende tijd dat hij in het ziekenhuis ligt :+ Ik heb even gedacht om een mini-fontein te scoren, maar hij zal sowieso niet graag naar de wc gaan met de 2 gipsen :+

Eva1969 als ik het me goed herinner, las hij vroeger voornamelijk Winchester 44, en de boekjes van Bronson en Cayuse. Moeilijk te vinden, toch zeker in mijn buurt - niet dat ik ze niet wil bestellen en laten overkomen via de Post, maar tegen dat ik, en hij daarna, ze dan heeft...

Netflix kan ik hem misschien nog wel aansmeren!

Ik heb ondertussen alvast de complete serie van Xena the Warrior princess besteld, 36 DVD's, 6048 min. kijkplezier :+ Is hij altijd énorme fan van geweest, dus dat zal al een beetje verveling wegjagen. Gelukkig heb ik hem ook een koptelefoon cadeau gedaan destijds met de draagbare DVD-speler :+

Idd een pechvogel hoor.. Arm vadertje van me..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 23:11

Lezen met je armen in het gips is ook echt niet fijn . Boek houdt niet fijn vast en is ook echt vermoeiend om het vast te houden.

Heel veel beterschap voor je vader . Zou de week dat hij er niet is zijn motor stiekem verkopen

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 23:35

genja schreef:
Lezen met je armen in het gips is ook echt niet fijn . Boek houdt niet fijn vast en is ook echt vermoeiend om het vast te houden.

Heel veel beterschap voor je vader . Zou de week dat hij er niet is zijn motor stiekem verkopen

Oh die motor is total loss, daar valt niet meer met te rijden.. En die vliegt idd buiten..
Misschien kunnen we van de gelegenheid gebruiken maken om zijn andere 2 total losses (vorige ongevallen) ook uit de garage te gooien..

De boekjes die ik zoek zijn niet zwaar, en kunnen op zijn deken of bedtafeltje liggen:

Afbeelding

Dankjewel voor de beterschapsberichtjes allemaal!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:32

3x Total loss na aanrijding zonder schuld?
Ik ben al bijna 15jr motor instructeur en heb heel wat lesjes in defensief rijden moeten geven omdat je zoooooo kwetsbaar bent en je daar ook zo naar moet gedragen. Waarmee ik niet zeg dat je vader dat niet doet maar dit is wel heel extreem.

Sterkte voor jullie gelukkig kan hij het navertellen, de laatste dagen zijn er veel aanrijdingen met minder goede afloop geweest.

Een luisterboek zou een mooie optie zijn heeft hij tv/ internet? Bij het laatste zou je nog een abbo op videoland oid kunnen overwegen, dan kan hij series kijken

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-21 09:54

Polly schreef:
Ik ben al bijna 15jr motor instructeur en heb heel wat lesjes in defensief rijden moeten geven omdat je zoooooo kwetsbaar bent en je daar ook zo naar moet gedragen. Waarmee ik niet zeg dat je vader dat niet doet maar dit is wel heel extreem.

Sterkte voor jullie gelukkig kan hij het navertellen, de laatste dagen zijn er veel aanrijdingen met minder goede afloop geweest.

Een luisterboek zou een mooie optie zijn heeft hij tv/ internet? Bij het laatste zou je nog een abbo op videoland oid kunnen overwegen, dan kan hij series kijken

De eerste aanrijding was jaren geleden in Antwerpen stad, er kwam een auto uit een éénrichtingsstraat, uit de verkeerde richting welteverstaan. Vluchtmisdrijf.
Tweede aanrijding is bijna 4 jaar geleden. Geschept door een vrachtwagen die te laat besliste dat hij die afrit ook moest hebben. Vluchtmisdrijf.
Oproep na 2de ongeval
7 maanden na het 2de ongeval
Gisteren was het een camionette. "Ik had hem niet gezien".

Mijn vader rijdt nu toch al ruim 30 jaar met de motor, en hij kan rijden hoor.

Ik zou zelf meteen voor luisterboeken gaan, ik ben echt fan. Maar mijn vader gaat dat niet zien zitten vrees ik :+ Netflix oid kan misschien nog wel!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 09:56

Ah, die boekjes kan ik je helaas niet aan helpen.

Veel beterschap voor je papa!

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:17

Hmm vervelend, vooral voor je vader. Je zou hem zelf ook kunnen vragen wat hij het liefste zou hebben om zich mee bezig te houden. Recente motor magazines bijvoorbeeld...... Ik denk, als ik naar jouw leeftijd in je profiel kijk, dat je vader nog niet heel oud is, dus die gaat zich weinig aantrekken van het feit dat jullie niet willen dat hij motor rijdt. Ik vermoed dat hij al nadenkt over een nieuwe motor. Trouwens.... hoe ouder hoe eigenwijzer, haha

Naar aanleiding van de reactie van de motorinstructeur..... Ik heb zelf niks met motor rijden, maar ik denk dat een keertje één of twee lesjes defensief rijden geen kwaad kan. Ik vind eigenlijk dat iedere bestuurder laten we zeggen ééns in de 5 tot 10 jaar een keer één of twee uurtjes met een goede (!) rijinstructeur zou moeten rijden, gewoon in/op zijn eigen voertuig.

Er slijten altijd gewoonten in je manier rijden waar je zelf niet bewust van bent, dus het is goed dat je daar op wordt gewezen. Dit moet wel door een "onafhankelijk" persoon gebeuren, dus niet door partner of kinderen, want die worden toch niet geloofd :D Ik heb toen ik zo'n 15 aar geleden mijn vrachtwagen en bus rijbewijzen gehaald heb ook veel zaken moeten afleren, en niet alleen om dat een vrachtwagen een heel ander voertuig is. Sterkte voor jullie allemaal.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-21 10:41

pjotrg schreef:
Hmm vervelend, vooral voor je vader. Je zou hem zelf ook kunnen vragen wat hij het liefste zou hebben om zich mee bezig te houden. Recente motor magazines bijvoorbeeld...... Ik denk, als ik naar jouw leeftijd in je profiel kijk, dat je vader nog niet heel oud is, dus die gaat zich weinig aantrekken van het feit dat jullie niet willen dat hij motor rijdt. Ik vermoed dat hij al nadenkt over een nieuwe motor. Trouwens.... hoe ouder hoe eigenwijzer, haha

Naar aanleiding van de reactie van de motorinstructeur..... Ik heb zelf niks met motor rijden, maar ik denk dat een keertje één of twee lesjes defensief rijden geen kwaad kan. Ik vind eigenlijk dat iedere bestuurder laten we zeggen ééns in de 5 tot 10 jaar een keer één of twee uurtjes met een goede (!) rijinstructeur zou moeten rijden, gewoon in/op zijn eigen voertuig.

Er slijten altijd gewoonten in je manier rijden waar je zelf niet bewust van bent, dus het is goed dat je daar op wordt gewezen. Dit moet wel door een "onafhankelijk" persoon gebeuren, dus niet door partner of kinderen, want die worden toch niet geloofd :D Ik heb toen ik zo'n 15 aar geleden mijn vrachtwagen en bus rijbewijzen gehaald heb ook veel zaken moeten afleren, en niet alleen om dat een vrachtwagen een heel ander voertuig is. Sterkte voor jullie allemaal.

Hij vroeg vanochtend "hoe is het met mijn motor?" :+
Hij is net 59 jaar geworden. Hij zegt NU wel "ik stop ermee", maar dat zei hij 4 jaar geleden ook :+

Alle gekheid op een stokje - ik weet dat mijn papa nogal graag aan de gas draait. En die motors zijn nu eenmaal retesnel, zeker de zijne. Hij zegt dat hij 70km/u reed, en dat geloof ik wel, gezien de locatie waar hij reed.

Ik hoop dat hij geen nieuwe motor koopt. Misschien kunnen we hem zoet houden door hem af en toe een paar uur op een circuit cadeau te doen...

Hij is echt een goeie chauffeur hoor. Ik heb altijd héél graag meegereden met hem, zat altijd heel relaxed achterop, vol vertrouwen. Maar het moet niet altijd aan hem liggen, en sja, misschien is hij ondertussen té zelfzeker... :+

Ik heb vorig jaar een ongeval gehad met mijn scooter. Mijn rijstijl is sindsdien wel veranderd, ik ben echt véél voorzichtiger geworden. Papa ook, zégt hij.. Maar ik ken hem wel hoor.. Vroemvroem.. Hij is wel veranderd na zijn hartaanval, dat moet ik ook wel toegeven, dat was wel een wake up call voor hem. Dus ik vind het weer héél moeilijk oordelen...

Hij kan zelf ook echt niks bedenken om te doen :+ Hij is een hele goeie schilder, maarja, 2 armen in het gips :+ Misschien kan hij met z'n tenen leren schilderen. Hij zal alleszins wel heel blij zijn met zijn Xena-box :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:43

Beterschap voor je vader.

Op de Nederlandse Marktplaats staan wat Winchester 44 advertenties.
Zijn er geen pubquizen waar hij online aan kan meedoen?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-21 10:51

luuntje schreef:
Beterschap voor je vader.

Op de Nederlandse Marktplaats staan wat Winchester 44 advertenties.
Zijn er geen pubquizen waar hij online aan kan meedoen?

Je doet me denken aan iets - Bingo! Voor Corona gingen we regelmatig Bingo spelen haha. Kan wel goed zijn dat hij dat online niet ziet zitten, Bingo was echt zo'n familie-ding in het café van mijn oom :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:21

Dvd's met westernfilms?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:36

Oef, beterschap!

Maar ik ben van mening dat die verschrikkelijke motoren voor ééns en altijd van de openbare weg verbannen moeten worden!

LEVENSGEVAARLIJK en als beginnende automobilist ben ik altijd érg blij als ze uit mijn ruimte verdwenen zijn! De meeste halen de raarste capriolen uit, ipv achteraan de file aansluiten, er links en rechts omheen! Dat zou verboden moeten worden.

Of met 2 naast elkaar op één rijbaan....

Als automobilist is het echt héél irritant, die onberekenbare motorrijders.

Veel sterkte gewenst voor je vader

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:03

Polly schreef:

Ik ben 2 keer geschept op een jaar tijd. Telkens zelfde situatie. Ik rechtuit op een voorrangsbaan, mooi aan 70 per uur (maximumsnelheid) Beide keren staken de auto’s onverwachts de baan over en telkens hetzelfde excuus: Ik heb jou niet gezien dus je hebt wel te snel gereden. 2 keer in gelijk gesteld maar heb toch de helm aan de haak gehangen. Ik reed 3 jaar lang 20.000 km per jaar en ik riskeer het mij gewoon niet meer. Mensen kijken nergens naar…

Ts: Ik heb geen tips voor jou vader maar wil hem en jullie veel sterkte wensen.

Mvdende: Ga ergens anders jou gal spuiten over motorrijders.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:12

mvdende: Daar heeft ts ook echt iets aan aan jouw opmerking... erg aso om dit te spuien hier, maar dat zijn we wel gewend...

Kan je vader wel bijvoorbeeld met een tablet iets doen? Anders gewoon netflix?

Beterschap met je vader

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:21

LWDaisy schreef:
Hij vroeg vanochtend "hoe is het met mijn motor?" :+
Hij is net 59 jaar geworden. Hij zegt NU wel "ik stop ermee", maar dat zei hij 4 jaar geleden ook :+

Tsjaaah op die leeftijd wordt het tijd voor een Harley Davidson. ;-) Een echte tourmotor ...

Of gaan paardrijden. Een psycholoog (die zowel motor als praad reed) heeft me eens gezegd: het enige dat in de buurt komt van motorrijden is paardrijden, maar ja, dat kan ook gevaarlijk zijn weten we allemaal.

En toch wil ik er niet mee stoppen :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:32

mvdende schreef:
Oef, beterschap!

Maar ik ben van mening dat die verschrikkelijke motoren voor ééns en altijd van de openbare weg verbannen moeten worden!

LEVENSGEVAARLIJK en als beginnende automobilist ben ik altijd érg blij als ze uit mijn ruimte verdwenen zijn! De meeste halen de raarste capriolen uit, ipv achteraan de file aansluiten, er links en rechts omheen! Dat zou verboden moeten worden.

Ik ben van mening dat alle paarden van de openbare weg en het bos moeten worden geband.
Ze vinden dat alles en iedereen rekening met hun moeten houden.
Rijden stug op het fietspad en fietsers moeten maar zien hoe ze er normaal langs komen.
Komen onverwachts in het bos in galop aangekacheld.

Gaan gerust met z'n 2en midden op de weg rijden als ze vinden dat mensen langzamer moeten rijden en paarden draaien onverwachts ineens voor je de weg op met hun kont.

Als automobilist is het echt héél irritant, die onberekenbare ruiters.
}:0

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:35

mvdende schreef:
Oef, beterschap!

Dit is een grapje toch?

TS ik zie al een aantal leuke tips voorbij komen.
Er zullen ook wel boeken zijn over de geschiedenis van zijn favoriete motormerk? Verder weet ik ook niks te verzinnen wat al niet genoemd is.
Heel veel sterkte voor je pa. En voor jou.