Wat te doen met klacht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Escada

Wat te doen met klacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 17:50

Wie weet heeft iemand van bokt zoiets soortgelijks meegemaakt en kan mij helpen. Bokt heeft vaak voor alles een oplossing :))

In april hebben wij een bestelling geplaatst bij van Asten Babystore. Dit hebben wij met Klarna gedaan als betaalmethode omdat ik meerdere kleuren van een product had besteld en ik vast iets zou retourneren.

Inderdaad waren er 2 producten die niet voldeden aan de verwachtingen. Deze meteen netjeset retourformulier terug gestuurd op eigen kosten. De factuur werd in de wacht gezet door Klarna totdat de retour verwerkt was.

Ik heb al regelmatig geprobeerd te bellen over de retour en dat de factuur nog steeds onaangepast open stond maar of er werd niet opgenomen of er werd gemeld aan de telefoon het is erg druk probeer het later nog eens. Oke, kan gebeuren. Ik heb deze week maar eens gemaild dat ze de factuur nog moeten aanpassen zodat ik het kan betalen.

Nu beweerd Van Asten de producten nooit te hebben ontvangen. Vreemd dacht ik. Ik heb me rot gezocht naar het verzendbewijs maar aangezien dit al 3 maanden geleden is heb ik of mijn vriend hem nu waarschijnlijk weggegooid. Mijn email heb ik toevallig vorige maand helemaal opgeschoond dus het verzendbewijs op de email is er helaas niet. Wel heb ik het betalingsbewijs dat ik het pakket verstuurd heb op 14 april. Staan allemaal codes op het betaalbewijs maar PostNL zegt niks daarmee te kunnen doen. Nu wilt van Asten dat ik perse die producten betaal. Ik geef toe dat het slordig is dat ik het verzendbewijs niet heb bewaard, maar we zijn al 3 maanden verder. Normaal heb ik die bewijsjes nog een maand in mijn tas en dan word de tas weer eens uitgestald :+

Toevallig een ander pakket wat ik dezelfde dag heb verstuurd is het pakket ook van kwijt geraakt. Dit bedrijf gaf aan dat dit niet mijn schuld was en heeft de factuur gecrediteerd. Super netjes natuurlijk. Jammer dat alleen van Asten Babystore perse wilt dat ik dus voor de producten betaal die ik zelf niet eens meer heb. Heb er onderhand bijna €2000 euro heen gebracht. Degene met het mailcontact is ook niet bepaald vriendelijk. Wat kan ik hier nog tegen doen? Moet ik nu serieus voor het pakket betalen wat foetsie is? -O-

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 17:53

toevallig heb ik dit van de week aan de hand gehad met DHL en daar is mij gewezen op dat je als verzender verantwoordelijk bent en blijft tot het product geleverd is.

Na uitzoeken op internet staat dat overal en heb ik mijn verlies moeten nemen en alsnog moeten betalen.

Mits je het uiteraard verzekerd verzend dan ligt de schade bij DHL of Post NL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 17:55

Heel soms kan je via Tra&Trace achterhalen of het pakket is afgeleverd. Lukt alleen als je telefoon de cijfercodes "herkent" dus 3 SKABA..........en dan de cijfercodes aflopen. Wie Weet.

Eleionomae

Re: Wat te doen met klacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:21

Ik ben bang dat je je verlies moet nemen. Ik werk zelf voor een incassobureau dat onderandere samenwerkt met Afterpay. Ook hier gaat het net zo. Als verzender ben je verantwoordelijk tot je retour is verwerkt, dus bewaar altijd je retourbewijs.

Mijn tip, zet het in de app van de vervoerder en maak een foto van je bewijsje, dan heb je altijd nog wat achter de hand :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:24

met betrekking tot je mail: toevallig je prullenbak ook geleegd? meestal blijft het x dagen daarin staan, tenzij je de prullenbak zelf nog een keer leegmaakt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:55

Ik vrees dat je hier inderdaad niet meer uit kunt halen dan de les: paperassen van nog niet-afgehandelde zaken zijn belangrijk ongeacht duurtijd.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 19:03

Ja ik ben bang dat ik mijn verlies dan moet nemen. Het staat me zo tegen om te betalen voor iets wat ik niet in huis heb -O-
Prullenbak is geleegd van de mail. Was blij dat ik eindelijk dat eens op orde had met mailtjes nog van 2004 :')

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:08

Na soort gelijke acties weet ik dat je een pakket kunt verzekeren en dat kost altijd minder dan de waarde van je artikel!.
dus ja je bent koud aan betalen, tenzij je een track en trace code/verzendbewijs hebt van je verzonden pakket!....

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:17

Morganlefay schreef:
Heel soms kan je via Tra&Trace achterhalen of het pakket is afgeleverd. Lukt alleen als je telefoon de cijfercodes "herkent" dus 3 SKABA..........en dan de cijfercodes aflopen. Wie Weet.

Dit vind ik wel een goede ts heb je dit geprobeerd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:26

Misschien rare opmerking maar is er met vervoer van pakketten niets mis gegaan? Even googelen op datum en ongeval postbestelling , omdat er twee niet zijn afgeleverd.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 19:33

Amber_anne schreef:
Morganlefay schreef:

Dit vind ik wel een goede ts heb je dit geprobeerd

Ik heb dus geen track & trace meer

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 19:34

bigone schreef:
Misschien rare opmerking maar is er met vervoer van pakketten niets mis gegaan? Even googelen op datum en ongeval postbestelling , omdat er twee niet zijn afgeleverd.

Ik ga even Googlen!

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:36

Escada schreef:
Morganlefay schreef:

Ik heb dus geen track & trace meer

Ik denk dat ze het "automatisch aanvullen" vanuit je telefoon bedoelt. Dus mocht je de code een keer hebben gezocht in de track&trace via de app of online, dan herkent je telefoon de code wellicht nog.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:46

Heel eerlijk... waar wil je over klagen dan? Jij bent toch diegene die in gebreke is? Je hebt geen verzendbewijs, je verwijdert je mail, daar kan dat bedrijf toch niks aan doen?
Je verlies nemen, netjes betalen en volgende keer je administratie op orde houden tot alles afgehandeld is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:17

WannabeAnky schreef:
Ik denk dat ze het "automatisch aanvullen" vanuit je telefoon bedoelt. Dus mocht je de code een keer hebben gezocht in de track&trace via de app of online, dan herkent je telefoon de code wellicht nog.

Dat bedoeld ze volgens mij inderdaad.
Slim! Ik zou dat gewoon testen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:22

Heb je toevallig ook geen webmail oid. waarin je nog wat bewaard hebt? Je verzendbewijs wordt ook altijd nog in de bijlage gemaild. Of een PostNL-account? Daar blijven de gegevens ook in staan.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:41

Ook mail die je hebt verwijderd kan je weer terug halen. Even op zoeken op Google hoe dat moet.
Ik heb dat ook eens gehad met een product dat retour moest en ik de mail met de factuur haf verwijderd.
Deze kon ik na wat klooien weer terughalen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:06

Ook al in je browsergeschiedenis gekeken op de dag van bestelling van verzendlabel? Soms is in de url de t&t code te lezen.

Of in de app van PostNL? Bij mij zijn ook de verzonden pakketten zichtbaar

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 00:22

Ook geen foto gemaakt van je verzendbewijs toevallig? Dat doe ik namelijk altijd!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 07:01

Doubtless schreef:
Heel eerlijk... waar wil je over klagen dan? Jij bent toch diegene die in gebreke is? Je hebt geen verzendbewijs, je verwijdert je mail, daar kan dat bedrijf toch niks aan doen?
Je verlies nemen, netjes betalen en volgende keer je administratie op orde houden tot alles afgehandeld is.

Dit dus.
Waarom zou de ondernemer het risico moeten dragen voor het terug sturen van artikelen?
Zeker zonder bewijs! Iedereen kan wel zeggen dat ze iets terug gestuurd hebben.

Het is zuur voor jou, maar ik vind het onterecht dat je het bedrijf de schuld geeft en hen een slechte naam bezorgd op internet. Terwijl ze hier niets aan kunnen doen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 07:33

Als je Gmail gebruikt, die heeft de map alle berichten en daar staan alle berichten in, ook die je verwijderd hebt.. Op een of andere manier houdt hij dat, tenminste bij mij, vast.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 07:40

Is er ook nooit een lampje gaan branden dat je nooit een mail hebt ontvangen met 'het pakket is geleverd'?

Maak je gebruik van de PostNL app? Want daar staat de pakket geschiedenis ook in namelijk.