Ik zit in een medische richting maar het wordt meer en meer duidelijk dat mijn toekomst daar niet ligt. Echter is het diploma wel specifiek voor die richting en loopt het daar dus vast. Binnen het bedrijf zou ik nog 1 andere optie hebben, maar dat is fysiek zwaar werk en qua verloning ligt dat echt wel een stuk lager. Eerlijk is eerlijk: dat kan ik mij gewoon niet permitteren (naast het fysieke gedeelte wat mij ook op termijn parten gaat spelen).
Dus is tegen mij gezegd om buiten het bedrijf te gaan kijken en gewoon een heel andere richting uit. Maarja, welke richting? Kan je ergens op Bachelor-niveau terecht zonder dat je daar het nodige diploma voor hebt? Er werd mij gezegd dat mijn cv er heel goed uit ziet en ik ook in de gesprekken heel goed over kom en zeker wat kan aanbieden, alleen niet binnen dat bedrijf ...
Iemand die mij even een duwtje in een richting kan geven? Het is nog allemaal heel vers dus ik ben zelf nog niet erg ver geraakt. Ook wordt gezegd dat er nu de kans is om iets te gaan doen wat ik echt heel graag doe, maarja, daar zit het qua verloning ook niet schitterend en de werkplaatsen zijn er ook niet in grote aantallen. Verder moet je tegenwoordig voor "iets met dieren" vaak ook al hele specifieke diploma's hebben en een heel nieuwe studie kan ik mij financieel niet permitteren.
Zijn er nog opties om gewoon rechtstreeks (met uiteraard bijscholing/omscholing/avondschool) ergens naartoe te gaan? Zijn er bedrijven of functies waarbij het Bachelor-denkniveau om het zo te noemen voldoende is en je verder intern begeleidt wordt? Iemand die ook zo'n stap heeft gedaan van het ene naar totaal iets anders? Ik verneem het allemaal graag
Ben op dit moment toch nog in afwachting van wat medische dingen dus ideaal moment.
Maar zowel een andere job binnen de zorg, als binnen dezelfde instelling maar ander gebied als iets totaal buiten de zorg is het voorlopig nog niet geworden. Ben nu bezig met loopbaanbegeleiding en ga na het weekend weer eens duiken in de mogelijkheden die er eventueel zijn.