Iets in andermans puincontainer gooien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Iets in andermans puincontainer gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:58

Hoi hoi,

Wij zijn aan het verbouwen en hebben daarvoor een puincontainer gehuurd, niet goedkoop. Nu heeft iemand zijn badkamer verbouwd en de tegels in onze container gegooid, gister lag er ook een kast van iemand in. Ik snap dat je hier weinig aan kan doen, maar ik vind het nogal asociaal. Of stel ik me aan?

MarlindeRooz

Re: Iets in andermans puincontainer gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:59

Ik zou een tikkie sturen aangezien ze graag de container delen. Kijk dat je er iets in gooit wat je op straat vindt snap ik nog. Maar je eigen afval er in gooien zonder overleg? Dat is gewoon asociaal. :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:59

Gebeurt overal!
Hier in de buurt hadden ze een afsluitbare container, misschien dat dat helpt.
Mensen zijn te beroerd om groot huisvuil te bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:00

MarlindeRooz schreef:
Ik zou een tikkie sturen aangezien ze graag de container delen. Kijk dat je er iets in gooit wat je op straat vindt snap ik nog. Maar je eigen afval er in gooien zonder overleg? Dat is gewoon asociaal. :=

Goed plan! Ik weet alleen niet van wie het komt :\

Mellow

Nee, jij betaald ervoor toch? Ze hadden het op zijn minst netjes kunnen vragen. Nu blijft er minder ruimte voor jullie zelf over. Plus soms moet je dingen scheiden en als je echt alles er in gooit moet je meer betalen.

Jacquel

Nee, je stelt je niet aan. Die mensen stelen jouw ruimte in de container, want jij hebt ervoor betaald. Ik heb eens een badkuip in mijn container gevonden. Ik zou de container afdekken met een dekzeil. En je kan er ook over denken om gewoon bij de buren aan te bellen of ze weten van wie die rotzooi is.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:01

Nee je stelt je niet aan maar het zou wel handig zijn als je vertelt waar de bak staat?

Openbare weg trekt mensen aan die onnozel denken dat die bak er gratis staat voor hun.

Geen bordje erbij van "deze bak is van ons nr ** niks in gooien aub"

Wanneer is het erin gegooid?
Ik zou zeker vanavond ff bij de bak blijven (iets uit zicht) :o

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:03

Het gebeurt heel veel inderdaad. Wij sluiten de containers altijd af, eventueel met een paar bouwhekken er plat bovenop en afsluiten met kettingen en een discusslot. Maar asociaal is het zeker, dat ben ik volledig met je eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:06

op heterdaad betrappen/camera's dan kun je iets doen

helaas is fatsoen ver te zoeken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-05-21 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:07

Ja natuurlijk is dat asociaal, bizar dat mensen dit bedenken :n Zou me doodschamen. Je kunt er alleen nu helemaal niks aan doen ben ik bang..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:12

Ontzettend asociaal. Nee natuurlijk doe je dat niet. Maar er zijn mensen die zich nergens voor schamen en verstoken zijn van enig fatsoen.
Volgende keer een container met deksel of klep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:14

Gelukkig ben ik niet de enige die dit asociaal vindt. De container staat op het parkeerplaatsje in onze straat. Is gewoon klein wijkje. Geen openbare weg. Zal inderdaad eens rondvragen en kijken wie de badkamer verbouwt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:15

Dat is heel aso. Wij gaan in augustus de badkamer verbouwen en zo'n bak kost bijna 500 euro. Wordt er echt niet vrolijk van als anderen er dingen in gooien maar als je niet weet wie het is kun je ze er ook niet op aanspreken helaas.
Je kunt misschien wel een briefje op de container plakken of degene hun puin niet meer ongevraagd in jullie container wil gooien.
Kleine moeite om het aan jullie te vragen toch?! Onze buurman was een tijdje terug ook aan het klussen en had zo'n container, wij wisten dat hij zo goed als klaar was en zagen nog ruimte in de container, toen hebben we gewoon gevraagd of wij er wat in mochten gooien.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:16

Ik heb dit dus ook al een keer meegemaakt, wij deden een badkamer renovatie en de volgende dag lag er allemaal puin van een ander in. Ik was behoorlijk pissig. Je betaald voor het gewicht en dat is niet goedkoop. Echt aso!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:17

erg aso, ik heb het ook andersom gehad, een container op eigen erf, waar allerlei dingen uit verdwenen waren, mensen die gewoon onze oprit opgaan om zaken uit een container te halen....

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:20

Flying_Angel schreef:
Gelukkig ben ik niet de enige die dit asociaal vindt. De container staat op het parkeerplaatsje in onze straat. Is gewoon klein wijkje. Geen openbare weg. Zal inderdaad eens rondvragen en kijken wie de badkamer verbouwt!

En dan de tegels weer terug bij deze aso in de tuin storten. Of direct tegen de voordeur aan.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:40

Zo dan, lekker asociaal. Even vragen is een kleine moeite toch? := Ik zou als je er achter komt wie het is, zeker deze persoon even aanspreken.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:43

Er is vast iemand in de buurt die gezien heeft wie het erin gegooid heeft. Dan er langs gaan en vragen of ze mee betalen in de kosten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:44

Heb je geen buurtapp?

Ik vind dat echt aso, wij hadden met de sloop en bouw ook containers staan maar niemand die zo gek is om daar ongevraagd wat in te gooien.

En als het nu een paar tegels zijn ok, nog vragen maar dan mag het wel. Maar de tegels van een badkamerverbouwing, hoe durf je....

Parkeerplaats is ook openbare weg normaal, of het moet je eigen parkeerplaats zijn, op je eigen terrein.
Geen zicht op die kant vanuit huis? Want het maakt best lawaai als iemand er wat in gooit.
Misschien een buur vragen die er wel zicht op heeft, of die eens wil opletten?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:48

enorm asociaal, vragen is een kleine moeite en ik zou zelfs aanbieden om er wat voor te betalen. rondje naar de stort rijden is vaak duurder. Helaas is dit probleem echt een dagelijks probleem in de bouw. Een bordje of briefje erop gaat helaas geen verschil maken bij deze aso's.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:55

Is echt aso.
Wij hebben een x gehad dat onze gewone afval kliko niet werd geleegd omdat iemand er nog even flink puin bij in gegooid had. Bleek die dag bij meerdere mensen het probleem te zijn.
Is gewoon iemand 's nachts een rondje door de wijk gegaan om zijn puin te dumpen.

Staat je bak daar aan de weg met een rood A4tje erop dat hij niet geleegd wordt ivm het puin, moet je eerst het puin eruit zien te halen en daarna moet je maar zien hoe je 2 weken doet met een bak die al ruim 3/4 vol is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:02

Uiteraard is dat asociaal.
Was overigens de reden dat wij een afgesloten container kozen in hartje stad.

Hier alleen buren die vroegen of ze wat er in mochten doen als we klaar waren en nog ruimte hadden.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:08

ik vind het ook aso.
Toen wij de badkamer aan het verbouwen waren jadden we ook een container voor de deur staan. op de openbare weg. En daar "Verdwenen" dingen uit zoals een gebruikte sanibroyeur en wasbakken.
Wij hadden 1 geluk, de oom van mijn toenmalige vriend (nu ex) verbouwde onze badkamer. Die vond dat je in een container niet moest "storten" maar moest "stapelen" en bij wist ook nog wel iemand die 50 euro wilde betalen voor de douchecabine die eruit gesloopt werd. Daardoor kon er echt veel meer in de container dan dat wij vooraf hadden ingeschat

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:10

Kun je je container afdekken met een zeil als je er zelf niet mee bezig bent? Dat maakt het in ieder geval een stuk moeilijker (fysiek en ook mentaal) om er wat in te gooien.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:17

Mijn vriend zegt als je erachter kunt komen van wie het is, terug in de tuin gooien :Y)
Ik betwijfel of dat het beste advies van vandaag is :')

Maar goed die zit ook nog steeds te hopen dat we een keer erachter komen welke persoon zijn hond elke keer op ongeveer dezelfde plek op de stoep laat poepen, zodat hij het in een poepzakje kan doen en kan gaan aanbellen met de mededeling 'jullie zijn iets verloren onderweg'. :')
Ik zou dat nooit durven, maar dat hij zo'n plan smeed en bij iedere hond die voorbij komt roept, misschien is dat de mysterie-pooper vind k dan wel weer hilarisch :')
Laatst bijgewerkt door Wennii op 28-05-21 11:19, in het totaal 2 keer bewerkt