Utrecht - betrouwbare makelaars/verhuurders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Utrecht - betrouwbare makelaars/verhuurders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 18:52

Hi,

Mijn broer heeft bij het bedrijf waar hij werkt een nieuwe functie aangeboden gekregen in Utrecht. Omdat het om een promotie gaat wil hij de functie graag aannemen. Nu is het probleem uiteraard; een woning vinden... binnen vier weken. Hij woont zelf in Groningen en is niet bekend in Utrecht.
Hebben de mensen uit Utrecht en omgeving tips voor studio"s/appartmenten via betrouwbare makelaars, adressen oid waarbij je relatief snel aan een particuliere woning kunt komen?

Alvast bedankt voor de tijd en moeite!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:40

Veel succes zeg ik... := Persoonlijk fijne ervaringen met WVO Makelaars (bij verkoop woning).

Ik denk dat ik als ik jou broer was eerst zou zoeken naar een tijdelijk woning op een vakantiepark oid om van daaruit verder te gaan zoeken. Beperk je niet alleen tot Utrecht maar neem een wijde cirkel er omheen. Vanuit Amersfoort ben je bv met het OV binnen no time in Utrecht. Niet dat daar de huizen voor het oprapen liggen maar het vergoot je kansen.

In ieder geval gefeliciteerd, promotie maken én in de leukste stad van Nederland werken (en wonen). Dan bof je! :D :D

Kana

Re: Utrecht - betrouwbare makelaars/verhuurders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:45

Als het binnen 4 weken moet gebeuren dan is het denk ik vooral een kwestie van vandaag nog zoveel mogelijk makelaars bellen en overal inschrijven en reageren. Hou er ook rekening mee dat als je snel (particulier) iets wilt vinden je de absolute hoofdprijs gaat betalen.

Wij hebben redelijk snel iets gevonden via Starthousing.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:49

Ik heb destijds vrij vlug via MVGM iets gevonden, tegenwoordig hebben zij veel panden overgedaan aan Vesteda.
Niet de goedkoopste, maar opzich allemaal wel netjes geregeld.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:57

Afhankelijk van wat hij kan missen, Funda als uitgangspunt nemen? Daar staan veel huizen en aanbieders op, ook op de korte termijn.

Maar goed, aan 1200 a 1500 per maand huur zit je zo met een beetje pech.

Kan zijn werkgever niet wat betekenen?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:32

Oef, succes ja :D Tenzij hij 1500 - 2000 euro huur per maand neer wil/ kan leggen, dan lukt het vast wel om een huurhuis/ appartement te vinden.
Wij hebben zelf onze huurappartementjes via Marktplaats gevonden, maar dat is inmiddels wel 6 en 9 jaar geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:00

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:04