Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_T

Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 11:44

Ik kwam deze compilatievideo tegen vandaag.

Ik moest er erg om grijnzen, vrijwel ieder 'hoofdstuk' heeft elementen die ik 1 op 1 herken. :') :D

https://fb.watch/5HeZbkOqyc/

Wie zijn er nog meer van die 'ijzersterke' huishoudelijke types hier?

En hebben jullie nog tips om met nog minder effort de boel toch nog net acceptabel in de hand te houden voor als er mensen langs komen?? :D

Ibbel

Re: Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:50

Dank u, dank u. Het is hier dus écht niet zo erg :))

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:53

herkenbaar, vooral de lades en de kasten.

Kinderen hebben we hier niet, dus dat herken ik dan weer niet.
Ik ben niet zo van het huishatelijk werk, dus ik beperk het tot een minimum. Mensen komen hier bija nooit over de vloer, sinds corona helemaal meer.

Tips heb ik niet, maar wil ik wel! Vooral tips om kasten en lades netjes te houden!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:54

Hahaha, gelukkig kan het dus altijd nog erger :D
Ik krijg binnenkort een schoonmaakster ivm chronisch tijdgebrek en een man met rugklachten. Ik hoop dat ik dan meer aan opruimen toe kom omdat ik dan niet meer de keuze hoef te maken tussen schoonmaken en opruimen. We shall see :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:55

Geniaal en zo herkenbaar helaas :') minus de kinderen dan.

Ik ben een huishoudelijke ramp en na lang aandringen van mijn vriend, uiteindelijk dit jaar geplooid voor een poetsvrouw. Hadden we véél eerder moeten doen. Die poetsvrouw is echt onze heldin *\o/*

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:56

Ik moest zo hard lachen om die zak met kleren in de auto voor de kringloop. Yup. Ik rijd daar graag weken mee rond. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:02

Oké ik dacht dat ik erg was, maar dít _O-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:03

Opruimtip: ga naar de Action (zodra het een beetje kan) en koop (veel/afsluitbare) bakjes in verschillende maten. Zet die in je rommellades en -kasten.

Zorg voor véél kledingkasten. Moet je tóch proppen? Ga dan sorteren wat er naar de kringloop kan en/of wat bevorderd kan worden tot uitmest-/tuinwerk-/kluskleding en/of tot poetslappen kan worden verscheurd/verknipt.

Is iets kapot: kijk in welke container het thuishoort en flikker het weg.

Heb je een hoop prulzooi? Weg ermee, allemaal stofnesten. Idem voor kamerplanten. Koop een paar grote exemplaren en geef de rest weg.

Mijn laatste aankoop is een stofzuigrobot - dat kan ik nog best aanbevelen. Doet het beter dan ik gedacht had. Werkt zelfs strootjes en hondenhaar weg.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:08

Ik voel me aangesproken :')
Daarom nu een schoonmaakster. De dag voordat ze komt ga ik als een tornado door het huis om op te ruimen waardoor m’n huis er vervolgens uitziet alsof het op Funda kan.
De schoonmaakster is nu 4 weken niet geweest en m’n huis staat weer vol lege dozen van pakketjes, lege verpakkingen, plantenpotten zonder planten erin, bordspellen op tafel ipv in de bordspellenkast etc etc.
* Er is uiteraard wel schoongemaakt de afgelopen weken, voordat iemand daarover valt :')

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 12:09

Haaa, ik ben niet de enige.... Heerlijk :D :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:11

Ik ben ook een huishoudramp. Dat filmpje is heel herkenbaar. Ik heb net van 3 dagen vaat in de vaatwasser gezet. En pas heb ik een la uitgeruimd met allemaal papieren erin gesmeten sinds een half jaar.
Ik ben erg blij met mijn stofzuigrobot, hoewel het ook wel weer veel werk is om alles wat op de grond hangt of staat van de grond te halen. :+

Ik heb helaas geen tips voor je.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 12:14

Echt, die wasmachine die je voor de tweede keer aanzet omdat je de kleren er in hebt laten zitten. Gebeurt mij iets te vaak :')

En kasten met deurtjes die dicht kunnen zijn mij heilig.

Ah wel, het zal wel bij mij horen. Ik ben 41, en zal waarschijnlijk nooit een huishoudwonder worden.
Ik moet het maar van andere kwaliteiten hebben dan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:16

*Kijkt naar tassen vol ongestreken kleding die daar al anderhalf jaar en vier verhuizingen in liggen.*

Ik herken dit totaaaaaaal niet. :')

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 12:17

:D

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:19

Herkenbaar. Zo af en toe doe ik een verwoedde poging, maar beste wat helpt is weten dat er visite komt. Helaas daarna gelijk weken alles kwijt omdat het gauw gauw in een kast of laatje is gepropt.
Keek altijd met verwondering naar die programma's waar ze ineens bij je op de stoep staan van een loterij of All you need. Altijd net opgeruimde huizen of hele goede cameraman

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:24

Oh heerlijk dit, herkenbaar!

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:29

Ik moest hier net iets te hard om lachen :D
Mijn tip: neem een poetshulp. De dag voor ze komt poetsen MOET je een soort van opruimen (dat is een synoniem voor verstoppen achter deurtjes en in lades ;) ) anders kan zij haar werk niet doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:29

O die bakjes helpen mij juist helemaal niet. Dan gebeurt bij mij ongeveer hetzelfde als in die video met die ladekast gebeurt. Wordt er alleen maar rommeliger van. Bij ons is de tafel een verzamelplek van alles wat nog geen plekje heeft gekregen of gewoon nog niet opgeruimd is. En spullen op de trap die je neerlegt zodat iemand het meeneemt. Uiteindelijk ben ik altijd degene die het dan maar weer opruimt.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:31

Mkango schreef:
*Kijkt naar tassen vol ongestreken kleding die daar al anderhalf jaar en vier verhuizingen in liggen.*

Ik herken dit totaaaaaaal niet. :')

Ik voel dit :o :')

Wij zijn beiden echt geen huishoudwonders. Ik hou opzich wel van opgeruimd en schoon, vriendlief is een soort van vuilnistornado. Poetsvrouw staat hier echt hoog op de lijst, maar dan wil ik het huis eerst verder af hebben.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:32

Fijn om te zien dat het bij iemand anders erger is dan bij mij. Die video doet wat ie moet doen. :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:36

Hahaha ja zeker herkenbaar al is het niet alles. De 2e wasronde omdat je vergeten bent de was uit de machine te halen komt hier rook wel eens voor.

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:36

Ik heb die genen niet.... bij de conceptie zag ik daar zo’n rij staan. Dus ik ben ergens anders aangesloten

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:43

Herkenbaar. Had een rommelkamer die plots leeg moest. 4 kliko's aan meuk uit gehaald. Dozen die er bij de verhuizing ooit in waren gezet.
En mijn huis is soms een paasei. Maar wel schoon

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:44

De was 2x moeten draaien heb ik nog nooit gehad. :D
Mijn keukenla ziet er wel eens zo uit maar die is met 5 min weer opgeruimd.
Ik ben ook geen huishoudwonder maar met 4 katten en 5 kattenbakken moet ik elke dag stofzuigen.
Maar ik sla ook wel eens een dagje over, er komt hier toch bijna niemand over de vloer. Zeker niet nu...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:46

Ik heb ook wel eens dat ik de droger uit wil ruimen en er dan achter kom dat het nog vochtig is omdat ik hem niet heb aangezet. := Hup, de wasmachine weer in en vervolgens weer de droger in.