Welk hoofdkussen heb jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Welk hoofdkussen heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 18:12

Ik ben wat aan het orienteren op hoofdkussens. Ik wil namelijk binnenkort een nieuwe aanschaffen. Mijne heb ik al een tijdje en geeft steeds vaker klachten. Maar nu ben ik dus benieuwd, welke hebben jullie en hoe tevreden zijn jullie daar over? En waar heb je deze evt aangeschaft.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:31

Ik heb een hoofdkussen van natuurlatex. 150% tevreden over :D
Geen idee meer waar ik mijne besteld heb, maar in elk geval via internet. Je vindt ze echt in alle maten en soorten.
Ik heb de gewone rechthoekige zonder uitsnijding.

CCCCC

Re: Welk hoofdkussen heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:32

Ik heb een Silvana, echt fantastisch. Vaak te koop bij de beddenspeciaalzaak, BeterBed verkoopt ze ook! Ik heb één van de meest zachte omdat ik een buikslaper ben, maar ze kunnen je bij bijvoorbeeld Beterbed prima adviseren.

Spytgnieskje

Ik lees graag mee. Heb een anatomische maar die is eigenlijk te hoog waardoor ik last van mijn nek krijg. Dan heb ik nog een plattere met een fijne zachte binnenkant, maar die is weer veel te plat en krijg ik een lamme schouder :+ Iets er tussenin heb ik niet.. Zou fijn als ik lekker op mijn zij én op mijn rug kan liggen zonder klachten..

capopjekop

Ik heb mijn kussens laatst vervangen door bamboekussens die de ah in de bonus had. Ik slaap er heerlijk op, maar ik ben niet echt lastig qua slapen

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:38

Ik heb een boekweit kussen van de tuinen en wil nooit meer wat anders. Het is een wat harder kussen maar in elke vorm te drukken en je graaft makkelijk een kuiltje voor je oor, daarnaast kan je hem dikker duwen in je nek, of op je rug juist daar platter maken, en het materiaal is heerlijk ademend.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:41

Sinds kort een medipas gelkussen. Gel blijft koel en ik slaap eindelijk eens door

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:43

CCCCC schreef:
Ik heb een Silvana, echt fantastisch. Vaak te koop bij de beddenspeciaalzaak, BeterBed verkoopt ze ook! Ik heb één van de meest zachte omdat ik een buikslaper ben, maar ze kunnen je bij bijvoorbeeld Beterbed prima adviseren.

Hier ook, ik zweer erbij! Ik heb de beetje hard en vind hem erg fijn :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:44

Ik heb het Emma kussen. Het was even wennen in het begin maar door de aanpasbare lagen ben ik van mijn nekpijn af en slaap ik erg lekker!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:46

Ik volg even, heb vaak hoge rugklachten en last van mijn schouders/nek en zat de denken om voor een nieuw kussen te gaan.
Probleem is dat ik een zij én rugslaper ben en dat is lastig te combineren

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:51

Liselot schreef:
Ik volg even, heb vaak hoge rugklachten en last van mijn schouders/nek en zat de denken om voor een nieuw kussen te gaan.
Probleem is dat ik een zij én rugslaper ben en dat is lastig te combineren

Ik ben het allebei en met dat Emma kussen is het echt stukken minder geworden!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:13

Ok zoek ook een nieuw kussen.
Slaap op zij, rug en buik; ben een onrustige slaper en draai vreselijk veel in m’n slaap...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:16

Ik gebruik een vol, zacht kussen met bamboevulling van de Kwantum. Maar de wollen kussens (en dekbedden) van de Aldi zijn ook fijn.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:18

CCCCC schreef:

Ik heb ook een Silvana. Een wat stevigere en een geschikte voor zij slapers. Voorheen sliep ik altijd op goedkope Ikea kussens en altijd dubbel kussen. Met deze geen tweede kussen nodig en slaapt perfect!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:42

Ik heb echt geen idee. Dit kussen heb ik al zo goed als mijn hele leven, al vanaf dat ik heel klein was.
Ik heb twee kussens, de onderste is wat harder en die bovenste is heel dun en plat en die heb ik dus al tig jaar.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:54

Ik lees mee, want zoek ook.

Bij vorige bed een kussen laten adviseren bij Beter Bed en de combinatie was jaren lang prima.

Toen ergens anders een kussen gekocht, maar viel tegen. Ook later een nieuw bed gekocht en toen dat kussen aan de kant gesmeten. Inmiddels 3 kussen verder en slaap echt niet fijn.

Volgens mij is dat een beetje het nadeel van een kussen los kopen. Je kan je bed niet meenemen.

Over Silvana hoor ik al jaren goede dingen, maar moet toch de juiste zijn.

Had gekeken naar het bamboe kussen van Lucovital, maar alleen de hoes schijnt met bamboe te zijn en de vulling gewoon schuim?

Boekweit ooit geprobeerd. Vond het te stug, maar als je eenmaal slaapt, is het niet slecht.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:54

Suzanne F. schreef:
Ik heb echt geen idee. Dit kussen heb ik al zo goed als mijn hele leven, al vanaf dat ik heel klein was.
Ik heb twee kussens, de onderste is wat harder en die bovenste is heel dun en plat en die heb ik dus al tig jaar.

Dat heb ik ook. Ik heb er twee, een koop ik steeds nieuw en de andere is mijn 'kinderkussen'. De nieuwe gebruik ik als extra ondersteuning als ik wat rechter op wil en als ik ga slapen doe ik dat op mijn kinderkussen. Vast heel goor, maar na al die jaren en al die kussens heb ik er dus nooit een gevonden die hem kan vervangen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:56

Jessix schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat heb ik ook. Ik heb er twee, een koop ik steeds nieuw en de andere is mijn 'kinderkussen'. De nieuwe gebruik ik als extra ondersteuning als ik wat rechter op wil en als ik ga slapen doe ik dat op mijn kinderkussen. Vast heel goor, maar na al die jaren en al die kussens heb ik er dus nooit een gevonden die hem kan vervangen.

Hier precies hetzelfde! Al heel lang op zoek naar een vervanger en inmiddels heel wat ongebruikte kussens liggen.. Want alles ligt ruk, behalve mijn vieze oude kussen -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:03

Nou oud hoeft niet meteen vies te zijn toch? Je kan hem wassen en er zitten meerdere hoezen om bij mij. Ik was ze allemaal zeer regelmatig. Maar 35 jaar oud is hij zeker.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:12

Na mijn whiplash had ik een Mline Athletic kussen gekocht. Moest er wel even aan wennen want je moet met je hoofd echt in het kommetje blijven liggen. Voordeel is het gat voor je oor, daarvoor had ik altijd oorpijn als ik wakker werd. Maar de rand van het kussen werd me toch te hoog waardoor ik nekpijn kreeg (en andersom lag ik te schuin omhoog = ook nekpijn).

Dus ik lig nu weer op mijn Tempur kussen van zeker 15 jaar oud. Hier lig ik opzich goed op omdat ik hem zelf kan vormen maar ik heb wel soms wat oorpijn (schijnbaar vouw ik mijn oor dubbel in mijn slaap).

Ik heb echt heel veel kussens geprobeerd na mijn whiplash en wat er wel uit kwam is dat het echt zo ongelooflijk persoonlijk is, dat niemand goed antwoord kan geven op de vraag "welk kussen is voor mij geschikt".

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:19

Ik slaap op zo'n stevig traagschuim kussen die een beetje voorgevormd is.
Het is het eerste kussen die eindelijk blijft liggen (heb er al zoveel geprobeerd in al die jaren).
Alle andere kussens was ik altijd kwijt door het vele gewoel.
Plus dat ik met deze veel rustiger slaap.

Ik heb hem in eerste instantie aangeschaft omdat ik problemen had met mijn schouder.
Doordat deze in de nek veel meer ondersteuning geeft kwam mijn schouder ook meer tot rust.

En ja, het is in het begin echt even wennen zo'n kussen omdat het zo'n vaste vorm heeft.
Maar eerlijk, voor mij geen ander model meer.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:21

Ik lees ook mee. Ben een echte buik/zij slaper, maar wil wel graag een kussen die ik wat in m’n nek kan vormen. Dus een zacht kussen, maar niet dat hij plat wordt als je erop ligt, niet voorgevormd, maar wel dat niet het stuk waar je ligt leeg loopt naar de zijkanten. Weet precies wat ik wil, het vinden is lastiger :') ga eens wat kussens die hier genoemd worden opzoeken.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:28

Ik heb de blauwe Silvana. Vind hem heel fijn, moet ook echt wennen als ik ergens logeer met een ‘gewoon’ kussen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:30

Ik heb net een Emma besteld; mag je 100 nachten proberen en als het niet bevalt kan je hem kosteloos terugsturen

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:32

CCCCC schreef:

Ik ook! Ik ben een zij- en rugslaper en had ook superveel moeite om een passend kussen te vinden. Maar wát een verademing. Ik heb een medium/stevige. Maar mocht bij Beterbed heel veel proefliggen :D

Echt, ze zien er een beetje apart uit maar kan het hier iedereen aanraden. De nekrol is zo'n fijne ondersteuning.