Raar probleem met de Wifi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

neetoch

Raar probleem met de Wifi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 09:33

Als eerste ben ik een echte nitwit op de laptop en phone (sterker nog het is mijn moeder geweest die mij mijn eerste I Phone heeft uit moeten leggen :j ). Ik kan ermee werken, maar verder snap ik er niet veel van zeg maar...

Maar mij valt iets bijzonders op al een paar maanden eigenlijk. Het is ook tegelijkertijd begonnen namelijk en nu ik wat aan het uittesten ben geweest vermoed ik dat er iets niet goed gaat met de Wifi verbinding?

Een paar maanden geleden deed facebook raar op de laptop, ik kwam er niet meer op en zelfs na je browse geschiedenis wissen was en is het nog steeds dikke ellende om er gelijk op te komen. ( ik ben nog steeds elke dag minstens 5 min. aan het laden en herladen namelijk). Filmpjes kan ik eigenlijk niet meer bekijken op Facebook via de laptop en regelmatig kan ik niet eens reageren. Op de phone kom ik er wel goed op, maar daar kan ik alleen amper filmpjes laden. Nu viel mij vorige week ineens op dat als ik dan op 4G zit ik ineens wel weer alle filmpjes kan zien op mijn phone en ook laad hij dan filmpjes van de app ineens snel en stuk beter.

Het bijzondere is dat ik dus wel gewoon via laptop en phone met de wifi kan Netflixen en op youtube filmpjes kan kijken. Ook kan ik nog steeds prima op de laptop op een bepaalde site komen en aan de gang gaan, waarvan ik weet dat daar een goede wifi verbinding voor nodig is (anders lig ik daar binnen no time uit namelijk). En ik gewoon alle streepjes vol heb bij beide wifi's, dus op de laptop en op de phone. Het gaat dus voornamelijk alleen om facebook en whatsapp. Oh ja, merk ook dat iets downloaden (een app of dergelijke) via de wifi op de phone ook amper nog gaat...

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? En misschien een site of iets waar ik dit probleem zou kunnen oplossen? Ik kom er gewoon niet uit als ik er op zoek op google bv.

neetoch

Re: Raar probleem met de Wifi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 09:08

Ik waag er toch nog even een upje aan als jullie het niet erg vinden?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:17

Ik zou wel oppassen met downloaden op je 4G, want het kan best zijn dat als je het niet in de gaten houdt je flink over je bundel gaat als je niet oplet.
Wat je kunt proberen is met je rechtermuisknop op wifi klikken onderin het scherm van je laptop. Bij mij verschijnt er vaak de optie 'probleem oplossen.' En vaak lost mijn laptop het dan zelf op.

Verder: hoeveel routers(wifikastjes) heb je? Wij bleken er achteraf 2 te hebben met beide een ander wifinetwerk, tja je hebt als je het netwerk van boven gebruikt beneden niet zo'n goede wifi.
Andere optie is gewoon een netwerkkabel kopen, die geeft bij mij stabieler internet dan gewoon wifi. Of je kan de klantenservice van je provider bellen, die lopen vaak een stappenplan af

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 10:10

Thanks Kairos!

Geen zorg, ik heb het alleen maar getest op mijn phone idd omdat ik het zo apart vind dat het dus en op phone en op laptop hetzelfde probleem is.

Ik heb het geprobeerd de optie probleem oplossen, maar er wordt simpelweg geen probleem vastgesteld.

Je laatste 2 opties kan ik niet uitvoeren; ik deel het internet met mijn verhuurder en die heeft idd dus het router gebeuren en bereik voor mij verzorgd. Dit gaat dus al 1,5 jaar prima tot dus een paar maanden geleden...

Ik vind het gewoon zo vreemd dat ik prima wifi bereik heb en dus wel kan netflixen uren lang zonder onderbreking op mijn laptop , youtube filmpjes gewoon kan bekijken op phone met wifi, maar zodra het facebook of een filmpje via whatsapp betreft ik 4 g zou moeten inschakelen op mijn telefoon...
Bijvoorbeeld als ik op bokt zit op de laptop, kan ik dus wel een youtube filmpje bekijken, maar als die van facebook afkomt lukt het niet en zo ook op de phone. Dan ga je toch denken dat het aan facebook ligt, maar dat verklaart dan het whatsapp probleem en ook bv apps installeren of downloaden weer niet toch?

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:17

Wij hadden ook problemen met de wifi terwijl de verbinding prima was. Via de laptop het standaard werk ging vaak prima, maar online meetings waren erg lastig. Uiteindelijk bleek het probleem bij ons de EOPs te zijn (dat zijn de kastjes waarmee je internet via het stopcontact kan laten verlopen). We hadden er 3, en met verwijderen van 1 werd het internet echt veeel stabieler.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 10:28

Nou ben ik toch blij dat ik nog even een upje heb geplaatst, want ik zou er dus nooit aan gedacht hebben dat het met zoiets te maken zou kunnen hebben, misschien toch maar eens aan mijn verhuurder vragen of er niets veranderd is of extra aangesloten is toevallig.