Hey hier kan ik waarschijnlijk mee helpen. Ik heb drie jaar lang als entertainer gewerkt in een attractie park en verschillende vesten uitgeprobeerd in de meest extreme hitte met warme kostuums.
Het eerste waar je rekening mee moet houden is dat een koelvest een extra laag kleding is die dus tegenwerkt als het niet goed meer koelt. Een koelvest heeft dus een duur met hoe lang het koelt.
Persoonlijk vond ik de water koelvesten niet fijn. Deze werkt doordat je ze nat maakt waardoor het verkoelt. Het water word door je lichaamswarmte al snel warm waardoor het koel effect er af is. Hierdoor heb je een warm dik en zwaar pak aan wat vaak ook door de nattigheid vreselijk door je kleding komt.
De ervaring met een koelvest met een Ice pack was velen malen beter maar je moet goed zorgen dat de icepack je huid echt niet raakt dus een tshirt er onder. Met een ice pack koelvest kon ik of een show dansen van 25 minuten of ongeveer een uur naar buiten in de zon zonder veel last te hebben van de hitte. Daarna moest er wel een nieuwe icepack in.
Als het koelvest niet onder een dik kostuum en je niet zwaar lichamelijk hoeft te presteren dan zullen ze vast langer meegaan. Ik heb geen ervaring met een koelvest die je in zijn geheel in de vriezer moet leggen maar ik denk dat het icepack wissel systeem dan toch handiger zou zijn als je er langer mee moet lopen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!