Het kip-ei verhaal van huren... Hoe?!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:14

Nala schreef:
Zoals ik al vaker gezegd heb ga ik meer werken, en blijft ons inkomen dus niet bij 1000 per maand. We zijn ook geen onbezonnen idioten die maximaal gaan lenen en dat ook iedere maand tot op de laatste cent uitgeven. Van wat hij leent zullen we alleen het hoognodige betalen, mocht ons inkomen niet genoeg zijn, en de rest sparen we om een buffer te hebben. Mochten we die buffer nooit nodig hebben, mooi! Dan storten we dat meteen terug naar duo zodra hij stopt met studeren en hebben zo al een deel afbetaald.


Stel dat jullie in de toekomst een huis willen kopen dan wordt dat een heel lastig/onmogelijk verhaal met een torenhoge studieschuld. Dat raakt jou dan ook. Los daarvan moet jouw vriend het imo ook niet willen om zo'n schuld aan te gaan. Stel dat jullie uit elkaar gaan dan zit hij met de gebakken peren.

Kunnen jullie niet de tijd uitzitten? :) Studies afronden, banen zoeken en daarna gaan samenwonen? Ik snap dat de behoefte groot is om nu samen iets op te bouwen, maar ik vrees dat jullie hier spijt van krijgen. Ik weet hoe het is om een studieschuld te hebben en met de kennis nu had ik het toch anders willen aanpakken. Dat is voor mij achteraf praten. Voor jullie hoeft dat niet zo te zijn. :)

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:24

Ik denk toch dat ik eerst een baan zou zoeken, niet eens zozeer vanwege de financiele kant want ik ben daar zelf altijd vrij roeleloos in :o .
Stel dat je nu jezelf vastzet in Arnhem en er komt een droom van een baan langs in Maastricht terwijl je in Arnhem niets weet te vinden, dan zou dat toch zonde zijn?

Nala

Berichten: 8210
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 20:25

Sizzle schreef:
Ik denk toch dat ik eerst een baan zou zoeken, niet eens zozeer vanwege de financiele kant want ik ben daar zelf altijd vrij roeleloos in :o .
Stel dat je nu jezelf vastzet in Arnhem en er komt een droom van een baan langs in Maastricht terwijl je in Arnhem niets weet te vinde , dan zou dat toch zonde zijn?


Ik heb woensdag twee solicitatiegesprekken staan, waarvan er eentje bij een startup is met heel veel hele gave doorgroeimogelijkheden en een duidelijke "je bent belangrijk binnen dit bedrijf ipv maar een nummer".

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:26

Oh super!!
Succes gewenst alvast +:)+

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:31

Nala schreef:
Sizzle schreef:
Ik denk toch dat ik eerst een baan zou zoeken, niet eens zozeer vanwege de financiele kant want ik ben daar zelf altijd vrij roeleloos in :o .
Stel dat je nu jezelf vastzet in Arnhem en er komt een droom van een baan langs in Maastricht terwijl je in Arnhem niets weet te vinde , dan zou dat toch zonde zijn?


Ik heb woensdag twee solicitatiegesprekken staan, waarvan er eentje bij een startup is met heel veel hele gave doorgroeimogelijkheden en een duidelijke "je bent belangrijk binnen dit bedrijf ipv maar een nummer".

Succes! Dat zou een hele mooie stap zijn en zou jullie kansen absoluut een boost geven :)

Daihyo

Berichten: 88104
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:02

Nala schreef:
Daihyo schreef:
Apeldoorn-Arnhem is 3 kwartier met de bus of een half uur met de auto. Dat valt toch wel mee?


Volgens google maps is het van de een naar de ander 1 uur en 45 minuten met het OV.

Via 9292 44, 47 of 54 minuten. Afhankelijk van welke trein of bus je neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 04:33

Ik vind het wel opvallend dat hier zovelen adviseren om thuis te blijven wonen. Ik heb hele lieve ouders, maar als ik op mijn 23ste nog thuis had gewoond, dan hadden ze me subtiel wel wat huuradvertenties laten zien, denk ik :D

Helemaal met jullie eens dat volle bak lenen niet slim is en dat er eerst financiële zekerheid moet zijn, maar als TS werk vindt, dan moet het vast lukken. Ik ben starter op de arbeidsmarkt met een baan in de geesteswetenschappen; idd zeker geen vetpot, maar ik kan ook de maandhuur ophoesten en ondertussen sparen. Als richtlijn voor max. huurprijs werd mij salaris/3 aanbevolen :)

Birgit01

Berichten: 781
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het kip-ei verhaal van huren... Hoe?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 08:05

Afbeelding
In het huis waar mijn dochter zit, komt een kamer vrij. Is alleen voor meisjes, dus jij zou daar op moeten reageren, maar ze hebben allemaal bijna hele dagen hun vriend over de vloer. Mijn dochter komt in het weekend wel naar huis, maar als zij daar is, is hij er ook. Het is zo op de foto’s te zien best een ruime kamer, de rest is wel delen, maar voor een studentenhuis best netjes. Je zit er wel een jaar aan vast, maar misschien een goed vertrekpunt? Ben je al lid van deze groep op Facebook? Anders is het ook nog interessant.

Nala

Berichten: 8210
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: Het kip-ei verhaal van huren... Hoe?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 08:46

Ik ben al lid van die (en alle soortgelijke) Facebook groepen inderdaad, bedankt voor de tip!

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:54

Heb niet alles gelezen, maar mijn vriend en ik zijn eerst beiden (afzonderlijk) op kamers gegaan in Nijmegen, het eerste jaar na afstuderen. Wij werkten toen beiden fulltime. Daarna wilden we gaan samenwonen maar kwamen niet aan 3-4x de huurprijs qua inkomen. We kwamen wel een heel eind. Via via hebben we toen gehoord dat als je bij het kantoor van Vesteda langs ging in Arnhem, en je aangaf 3 maanden borg te kunnen betalen, dat er dan meer mogelijk was. Zo gezegd, zo gedaan en dus ook vrij snel gelukt. Maar dat was dan wel een kale huur van €700 per maand. Dus dat ga je met jullie huidige inkomen niet redden. Maar dit verhaal was wel 8 jaar geleden, dus ik weet niet of het nu nog steeds zo werkt.