Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jacquel schreef:Eh, Hannah, en dan? Moet TS bij de burgemeester thuis langs? Bloedlink. Ten eerste privacyschending, ten tweede kan dat opgevat worden als stalking. En dan krijg je mensen tegen je.
Dit lijkt me inderdaad typisch iets voor de ombudsman. En zeker als de gemeente dit geintje al eerder geflikt heeft en er mensen van de gemeente achter jouw standpunt staan, heeft die veel goede aanknopingspunten. Ik zou daar vol op inzetten.
verootjoo schreef:Heel lastig is dit.
Je moet sterk in je schoenen staan en vasthoudend zijn, en veel geld ervoor overhebben.
Ik weet niet wat de aard van de problemen zijn, maar waar je mee kan beginnen is een WOB-verzoek indienen en kijken of je daarin bewijzen kan vinden.
Faline schreef:verootjoo schreef:Heel lastig is dit.
Je moet sterk in je schoenen staan en vasthoudend zijn, en veel geld ervoor overhebben.
Ik weet niet wat de aard van de problemen zijn, maar waar je mee kan beginnen is een WOB-verzoek indienen en kijken of je daarin bewijzen kan vinden.
Na het weigeren van het geven van openbare informatie of zelfs wegmoffelen, inderdaad verschillende wob verzoeken de deur uit gegaan.
Inmiddels een mega dik dossier opgebouwd met alle fouten en tegenstrijdigheden van wat de gemeente uitgespookt heeft.
Deze week wordt de zaak behandeld in de raadsvergadering. We hebben goed contact met een aantal raadsleden. (Die hebben idd ook gezegd dat we een lange adem moeten hebben hiervoor)
We horen ook uit verschillende richtingen, zoals raadsleden, mensen die bij de provincie werken en dergelijke hoe slecht deze gemeente bekend staat.
Niet zo lang geleden speelde/speelt een soortgelijke zaak, waarbij de gemeente dezelfde fouten maakte.
Ondanks al die negatieve geluiden en zelfs nu ze onder toezicht staan, kan de gemeente nog altijd op dezelfde voet verder gaan.
Kort gezegd gaat het om achteraf verleende vergunningen die nooit afgegeven hadden mogen worden volgens wet en regelgeving.
Achteraf verleend omdat de bouwwerken illegaal zijn aangelegd. Dit nadat de betreffende persoon een afwijzing had gekregen van de gemeente waar duidelijk in staat dat het in strijd is met de regelgeving. Van die afwijzing werd hij dusdanig boos, dat hij gewoon illegaal is begonnen. Ten tijde dat dat gebeurde hebben wij zowel politie als gemeente verwittigd en geen van allen scheen de werkzaamheden te kunnen (willen) stoppen of anders te handhaven.
Van de een op de andere dag was daarna de gemeente ineens 180 graden gedraaid in hun beoordeling en sindsdien hebben ze er alles aan gedaan om buiten alle regels om de vergunningen er door te drukken.
In alle procedures die er lopen, worden alle tijdslimieten waarbinnen de gemeente actie moet ondernemen verlengd en later alsnog overschreden.
Momenteel zijn we bezig met de zgn bodemprocedure. Zaak moet nog voorkomen.