Jet schreef:Er is wel een wegsituatie waar ik met een trailer te ver naar links blijf rijden... Op de A1 richting Amsterdam. Ergens bij Naarden in de buurt denk ik. Ik rijd dan op een driebaansweg ( A1) op de rechterrijstrook. Dan komen er aan de rechterkant drie banen bij en wordt het een stuk(je) zesbaans. Als ik dan drie banen naar rechts moet opschuiven met de trailer erachter om 2-3 kilometer verderop weer drie banen naar links te moeten gaan, vind ik dat vervelender dan dat ik op de vierde baan blijf rijden. Zeker als het wat drukker is, maar ook als het rustig is blijf ik daar liever in de baan waar ik al in reed ( met trailer). Is het fout? Eigenlijk wel, want ik rijd langzamer dan wat een losse wagen mag rijden. Maar ik denk dat ik op deze manier het verkeer minder ophoud dan door daar steeds zoveel banen heen en weer te gaan.
In alle andere situaties rijd ik zoveel als verantwoord mogelijk is rechts.
Oh, hebben ze daar al net zo'n stompzinnige situatie gemaakt als hier in de buurt?
Hier is dat een "4-baans" situatie, maar net zo belachelijk. Als je "doorgaand" bent, zou je voor de rust van het verkeersbeeld op de derde baan moeten blijven rijden.
In pre-coronatijden gaf dat in de ochtend nogal eens levensgevaarlijke situaties met vrachtwagens die "opeens" twee stroken op moesten schuiven maar op die derde strook was een file, omdat dat "doorgaande" verkeer vast liep op nog zo'n idiote constructie. Als daar als chauffeur niet zo bekend bent, kun je flink in de problemen komen.