Welke rijstrook snelweg veiligst?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_88

Berichten: 14105
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:06

Ineke2 schreef:
LunarEclipse schreef:
Laatst haalde ik een behoorlijk luxe auto in. Die leek behoorlijk geïrriteerd dat ik hem op een normale snelheid inhaalde, ofzo. Dus die haalde mij met een bloedgang weer in en ging weer op z'n oude tempo voor mij rijden. Dus ik hem weer inhalen, nou kwam hij weer. Nu trapte hij z'n gaspedaal wat langer in en was hij voorgoed van me af. Tot op heden vraag ik me nog steeds af wat er nou was gezien ik gewoon de cruise control aan had.

Bij dat soort gedrag moet ik altijd lachen en denken grote macho, kleine... :D


Precies. Heel kansloos gewoon.

ikke

Berichten: 37642
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:11

Ineke2 schreef:
LunarEclipse schreef:
Laatst haalde ik een behoorlijk luxe auto in. Die leek behoorlijk geïrriteerd dat ik hem op een normale snelheid inhaalde, ofzo. Dus die haalde mij met een bloedgang weer in en ging weer op z'n oude tempo voor mij rijden. Dus ik hem weer inhalen, nou kwam hij weer. Nu trapte hij z'n gaspedaal wat langer in en was hij voorgoed van me af. Tot op heden vraag ik me nog steeds af wat er nou was gezien ik gewoon de cruise control aan had.

Bij dat soort gedrag moet ik altijd lachen en denken grote macho, kleine... :D

Ehm, wat zeg je dan als het een blonde vrouw betreft??

Ik reed met iemand in een koekblik-Panda naar een evenement (pre-corona). Hij kende maar een stand: plank gas. Nou loopt zo'n Pinda plank gas met moeite 140km/h dus zo schokkend is dat allemaal niet maar als je dan een Audi Q5 inhaalt geeft dat hilarische taferelen _O-
De blonde dame was duidelijk not amused. Dus die komt ons met veel bombarie voorbij en trekt dat ding vervolgens van het gas af. Ja, sorry, wij kennen maar een stand; plank-gas :evaw:

Ceetje_bokt
Berichten: 5185
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:25

ikke schreef:
Goof schreef:
Iemand vroeg of we wel weten hoe hard we rijden. Ja, dat weten we inderdaad.

Ja, ik natuurlijk }> Hoeveel wijkt jouw teller af ten opzichte van de werkelijkheid?

Daarvoor heb je toch je navigatie? Als ik 100 op de teller rij, rij ik in werkelijkheid 97.
Mijn principe: hard waar het kan en zacht waar het moet.
Overigens erger me dus enorm aan die mensen die niet naar rechts gaan wanneer daar gewoon ruimte is (en al helemaal als ze niet doorrijden).

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:29

ikke schreef:
Ik reed met iemand in een koekblik-Panda naar een evenement (pre-corona). Hij kende maar een stand: plank gas. Nou loopt zo'n Pinda plank gas met moeite 140km/h dus zo schokkend is dat allemaal niet maar als je dan een Audi Q5 inhaalt geeft dat hilarische taferelen _O-
De blonde dame was duidelijk not amused. Dus die komt ons met veel bombarie voorbij en trekt dat ding vervolgens van het gas af. Ja, sorry, wij kennen maar een stand; plank-gas :evaw:


Herkenbaar, volgens hebben ze bij Audi's een signaal ingebouwd dat als ze worden ingehaald door een kleintje, ze daarop moeten reageren. Ik heb jaren een C1tje gehad en aangezien die ook de maximale snelheid makkelijk kan halen, haal je ook wel eens dikkere auto's in. Bij het inhalen van een audi kan deze het 9 van 10 keer niet laten om toch gas bij te geven of kort erna mij weer in te halen, ongeacht bestuurder.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:33

ikke schreef:
Ehm, wat zeg je dan als het een blonde vrouw betreft??

Ik reed met iemand in een koekblik-Panda naar een evenement (pre-corona). Hij kende maar een stand: plank gas. Nou loopt zo'n Pinda plank gas met moeite 140km/h dus zo schokkend is dat allemaal niet maar als je dan een Audi Q5 inhaalt geeft dat hilarische taferelen _O-
De blonde dame was duidelijk not amused. Dus die komt ons met veel bombarie voorbij en trekt dat ding vervolgens van het gas af. Ja, sorry, wij kennen maar een stand; plank-gas :evaw:

Dan moet je wel een goed voorbeeld geven, want in dit geval is het toch weer de macho man die even moet laten zien ondanks dat hij in een koekblik rijdt sneller is dan de audi }>

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:34

Ik rij rechts tenzij er meer dan 2 banen zijn, dan is de rechterbaan meestal toch gevuld met vrachtwagens en raak ik dus mijn snelheid kwijt als ik telkens ga switchen tussen rechts en eentje meer naar links en vooral bij veel verkeer blijf ik dan 2de van rechts rijden, omdat ik er anders nooit meer tussen kom. Alles wat dan harder dan 100 wil rijden gaat maar naar de derde, vierde of soms zelfs vijfde baan hoor. Het meeste wat ik ooit links heb gereden was de vierde baan overigens, maar daar word je zo dusdanig opgedrukt als je 100 rijdt dat ik dat liever niet weer doe. Maar dat was een vrachtauto die een vrachtauto die vrachtauto inhaalde, dus telkens iets van 2 km harder rijden en dan inhalen. :')

onpaard

Berichten: 2973
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:41

Ik denk dat alle banen even veilig zijn :+

Rechts rijden tussen 2 vrachtwagens in kan ook weer heel gevaarlijk zijn.

crow
Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:52

Als er heel veel vrachtverkeer is rijd ik het liefste op de middelste baan maar dan gooien ze ook gerust ineens de vrachtwagen voor je neus hoor.
Bij rustig verkeer gewoon rechts aanhouden.

ikke

Berichten: 37642
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:09

Ineke2 schreef:
ikke schreef:
Ehm, wat zeg je dan als het een blonde vrouw betreft??

Ik reed met iemand in een koekblik-Panda naar een evenement (pre-corona). Hij kende maar een stand: plank gas. Nou loopt zo'n Pinda plank gas met moeite 140km/h dus zo schokkend is dat allemaal niet maar als je dan een Audi Q5 inhaalt geeft dat hilarische taferelen _O-
De blonde dame was duidelijk not amused. Dus die komt ons met veel bombarie voorbij en trekt dat ding vervolgens van het gas af. Ja, sorry, wij kennen maar een stand; plank-gas :evaw:

Dan moet je wel een goed voorbeeld geven, want in dit geval is het toch weer de macho man die even moet laten zien ondanks dat hij in een koekblik rijdt sneller is dan de audi }>

Nu kun je je wel uit alle macht proberen je achter die kerel te verschuilen, maar leg uit:
Je rijdt 140km/h. Dat rijdt je al een kwartier of zo (de A15 is best lang als je die helemaal uit rijdt) Dan rijdt daar een auto en die haal je in, want ja, die rijdt dus geen 140km/h, anders hoefde je 'm niet in te halen. Hoe voorspelbaar ben je dan als mijn maatje zegt, op het moment dat ie richting aan geeft en een vakje opschuift: let op, die gaat ons zometeen weer inhalen.

Denk je nou echt dat wij, in dat Pindaatje, ook maar bij benadering de illusie hebben dat we sneller zijn dan een Q5 _O- _O-
Weet je wel hoe lang zo'n Pinda er over doet om die 140km/h te bereiken?

Heb ik er nog wel eentje voor je: Ik rijdt op een weg, juist de bebouwde kom verlaten, maar het heeft niet zoveel zin om in het gaspedaal te klimmen want er komt een rotonde, dus 60 - 70 is daar goed genoeg. Zit een (weer bond) muts achter me te drukken in zo'n overdekte rolschaats. Na de rotonde volgt een klim die erg overzichtelijk is, daar mag ik die 210 paarden graag uitlaten omdat je ze daar veilig los kunt laten. Ik kom van de rotonde af, blonde muts in m'n trekhaak, en maar drukken. Ik laat de toerenteller rustig naar de 2400 toeren lopen; die muts nog meer drukken. Bij 2500 toeren begint het bij mijn blok, dus ik trap het gas vol in. Dan loopt ie binnen 2 sec naar de 5000 toeren en 90km/h. Bij het opschakelen naar 3 was die overdekte rolschaats een stipje in mijn spiegel.....

Jet

Berichten: 12054
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:16

Er is wel een wegsituatie waar ik met een trailer te ver naar links blijf rijden... Op de A1 richting Amsterdam. Ergens bij Naarden in de buurt denk ik. Ik rijd dan op een driebaansweg ( A1) op de rechterrijstrook. Dan komen er aan de rechterkant drie banen bij en wordt het een stuk(je) zesbaans. Als ik dan drie banen naar rechts moet opschuiven met de trailer erachter om 2-3 kilometer verderop weer drie banen naar links te moeten gaan, vind ik dat vervelender dan dat ik op de vierde baan blijf rijden. Zeker als het wat drukker is, maar ook als het rustig is blijf ik daar liever in de baan waar ik al in reed ( met trailer). Is het fout? Eigenlijk wel, want ik rijd langzamer dan wat een losse wagen mag rijden. Maar ik denk dat ik op deze manier het verkeer minder ophoud dan door daar steeds zoveel banen heen en weer te gaan.

In alle andere situaties rijd ik zoveel als verantwoord mogelijk is rechts.

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welke rijstrook snelweg veiligst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:21

Dit soort voorsorteren zie je veel gebeuren en ervaar ik persoonlijk absoluut niet als storend, in tegenstelling tot gewoon op de middelste baan hangen. Dit doen vrachtwagens overigens ook veel.

ikke

Berichten: 37642
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:21

Jet schreef:
Er is wel een wegsituatie waar ik met een trailer te ver naar links blijf rijden... Op de A1 richting Amsterdam. Ergens bij Naarden in de buurt denk ik. Ik rijd dan op een driebaansweg ( A1) op de rechterrijstrook. Dan komen er aan de rechterkant drie banen bij en wordt het een stuk(je) zesbaans. Als ik dan drie banen naar rechts moet opschuiven met de trailer erachter om 2-3 kilometer verderop weer drie banen naar links te moeten gaan, vind ik dat vervelender dan dat ik op de vierde baan blijf rijden. Zeker als het wat drukker is, maar ook als het rustig is blijf ik daar liever in de baan waar ik al in reed ( met trailer). Is het fout? Eigenlijk wel, want ik rijd langzamer dan wat een losse wagen mag rijden. Maar ik denk dat ik op deze manier het verkeer minder ophoud dan door daar steeds zoveel banen heen en weer te gaan.

In alle andere situaties rijd ik zoveel als verantwoord mogelijk is rechts.

Oh, hebben ze daar al net zo'n stompzinnige situatie gemaakt als hier in de buurt?
Hier is dat een "4-baans" situatie, maar net zo belachelijk. Als je "doorgaand" bent, zou je voor de rust van het verkeersbeeld op de derde baan moeten blijven rijden.

In pre-coronatijden gaf dat in de ochtend nogal eens levensgevaarlijke situaties met vrachtwagens die "opeens" twee stroken op moesten schuiven maar op die derde strook was een file, omdat dat "doorgaande" verkeer vast liep op nog zo'n idiote constructie. Als daar als chauffeur niet zo bekend bent, kun je flink in de problemen komen.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:42

Ineke2 schreef:
Dan moet je wel een goed voorbeeld geven, want in dit geval is het toch weer de macho man die even moet laten zien ondanks dat hij in een koekblik rijdt sneller is dan de audi }>

Nu kun je je wel uit alle macht proberen je achter die kerel te verschuilen, maar leg uit:
Je rijdt 140km/h. Dat rijdt je al een kwartier of zo (de A15 is best lang als je die helemaal uit rijdt) Dan rijdt daar een auto en die haal je in, want ja, die rijdt dus geen 140km/h, anders hoefde je 'm niet in te halen. Hoe voorspelbaar ben je dan als mijn maatje zegt, op het moment dat ie richting aan geeft en een vakje opschuift: let op, die gaat ons zometeen weer inhalen.

Denk je nou echt dat wij, in dat Pindaatje, ook maar bij benadering de illusie hebben dat we sneller zijn dan een Q5 _O- _O-
Weet je wel hoe lang zo'n Pinda er over doet om die 140km/h te bereiken?

Heb ik er nog wel eentje voor je: Ik rijdt op een weg, juist de bebouwde kom verlaten, maar het heeft niet zoveel zin om in het gaspedaal te klimmen want er komt een rotonde, dus 60 - 70 is daar goed genoeg. Zit een (weer bond) muts achter me te drukken in zo'n overdekte rolschaats. Na de rotonde volgt een klim die erg overzichtelijk is, daar mag ik die 210 paarden graag uitlaten omdat je ze daar veilig los kunt laten. Ik kom van de rotonde af, blonde muts in m'n trekhaak, en maar drukken. Ik laat de toerenteller rustig naar de 2400 toeren lopen; die muts nog meer drukken. Bij 2500 toeren begint het bij mijn blok, dus ik trap het gas vol in. Dan loopt ie binnen 2 sec naar de 5000 toeren en 90km/h. Bij het opschakelen naar 3 was die overdekte rolschaats een stipje in mijn spiegel.....[/quote]
Nog steeds zie ik vooral macho gedrag.
Natuurlijk praat ik het bumper kleven niet goed.

Zelf vind ik het dan trouwens juist geinig om precies de toegestane snelheid te blijven rijden als ze er niet langs kunnen. De opgefokte typjes lach ik daarmee enorm uit.

Ik weet overigens hoelang je er over doet om op 140 km te komen met een koekblik. Heb in het verleden een Suzuki Alto gehad. 130 was daarbij wel een max hoor en dat reed al niet prettig.
Ik doe niet mee aan inhaal spelletjes veel te vermoeiend.

ikke

Berichten: 37642
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:55

Ineke2 schreef:
Nog steeds zie ik vooral macho gedrag.
Natuurlijk praat ik het bumper kleven niet goed.

Zelf vind ik het dan trouwens juist geinig om precies de toegestane snelheid te blijven rijden als ze er niet langs kunnen. De opgefokte typjes lach ik daarmee enorm uit.

Ik weet overigens hoelang je er over doet om op 140 km te komen met een koekblik. Heb in het verleden een Suzuki Alto gehad. 130 was daarbij wel een max hoor en dat reed al niet prettig.
Ik doe niet mee aan inhaal spelletjes veel te vermoeiend.

Ik vond het vooral lachwekkend hoe die Q5 reageerde. Want even later reden we die weer voorbij (want ja, zij ging terug naar 120km/h, wij bleven gewoon plank-gas rijden) en toen kwam ze niet nog eens.

Andersom is bijna nog lachwekkender.
Ik draag nogal eens veiligheidskleding als ik voor m'n werk onderweg ben. Hoe vaak ik al meegemaakt heb dat dikke Mercedessen en Audi's (de rest ook wel) opeens heel keurig 100km/h voor me gaan rijden _O- _O-

Iets met mijn merk en politie, denk ik, alleen klopt dat al enige jaren niet meer.

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welke rijstrook snelweg veiligst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:15

Hier liep de Suzuki Alto (1997) fluitend 140-145, mits niet te harde wind tegen. Wel eeuwig optrekken, tot 80km/u ging het vrij vlot, daarna moest je vooral geduld hebben. Op de teller is hij ooit 156 gegaan (de teller ging tot 160, maar dat heeft hij nooit gehaald). De teller week overigens tot 130km/u nauwelijks af (1km/u, daarboven nooit gemeten), tot 80km/u reed hij zelfs 1km/u harder dan de teller (en aangezien je naar de snelweg over een flitspalenroute moet, moest ik daar iedere lener voor waarschuwen).

Daar had ik overigens dezelfde ervaring mee met inhalende grote bakken nadat ik ze ingehaald had, of opeens optrekken als je ernaast zit, om er later toch langs te gaan omdat ze hun snelheid weer terug lieten zakken.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:16

Hahaha Ikke, dat laatste kan ik mij erg goed voorstellen dat dat lachwekkend is, geweldig _O-

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:39

Linksrijders zijn het meest verschrikkelijke volk wat er rondrijdt..daar kan ik evht chagerijnig van worden.

Ik rij altijd 10 te hard en ben dus vaak aan het inhalen, maar tussendoor pak ik rustig de meest rechtse baan. Zo rechts rijden als mogelijk.

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:11

Myrthe64 schreef:
Op de rechterbaan kan je toch ook uitwijken naar beide kanten? Vluchtstrook en linkerbaan?

Dit :j

Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 16:12

Sunnda schreef:
Ik rij altijd 10 te hard en ben dus vaak aan het inhalen, maar tussendoor pak ik rustig de meest rechtse baan. Zo rechts rijden als mogelijk.


Ik rijd hetzelfde als jij.


daantjuhhh schreef:
Myrthe64 schreef:
Op de rechterbaan kan je toch ook uitwijken naar beide kanten? Vluchtstrook en linkerbaan?

Dit :j


Ja, zou je denken. Maar krijg ik er bij hem niet in :+

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:23

Ik haal trouwens sinds Corona vaker rechts in... niet om het inhalen maar ik rijd op rechter baan en dan heb je zoveel poedersuiker die links blijven rijden of middenvak terwijl er geen verkeer is. Ik blijf dan tegenwoordig gewoon rechts rijden hoor, geef wel even flink gas erbij als ik dat doe maar ga niet bij helemaal links rijden moeite doen om auto weg te krijgen of helemaal links als die poedersuiker midden rijd om vervolgens weer helemaal naar rechts te gaan :+

belle_boef

Berichten: 10755
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:49

In het midden kunnen mensen van 2 kanten fouten maken, als je recht rijd maar van 1 kant. Daarnaast zit de vluchtstrook dus uitwijken kan op de rechterbaan ook naar 2 kanten.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:52

Ik laat me al jaren niet meer opfokken. Ik was er wel heel goed in en racen was ook een soort hobby, maar ben echt ouder en wijzer geworden. Ik rij niet te langzaam, maar dat jagen en duwen van mensen doe ik niet aan mee. Als ik te langzaam rij oke, dan heb je wat te zeggen.
Maar als ik gewoon nette snelheid heb en iemand komt belachelijk veel te hard aan en vol in je nek, hebben ze echt pech.
Ik word er ook niet meer anders van.

Ik heb het weleens andersom. Dan rij ik met de kleine auto achter een dikke auto en moet gaan inhalen. Dan denk ik weleens, een beetje omgekeerde wereld zo.

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:09

Rennie89 schreef:
Ik haal trouwens sinds Corona vaker rechts in... niet om het inhalen maar ik rijd op rechter baan en dan heb je zoveel poedersuiker die links blijven rijden of middenvak terwijl er geen verkeer is. Ik blijf dan tegenwoordig gewoon rechts rijden hoor, geef wel even flink gas erbij als ik dat doe maar ga niet bij helemaal links rijden moeite doen om auto weg te krijgen of helemaal links als die poedersuiker midden rijd om vervolgens weer helemaal naar rechts te gaan :+


Dat komt doordat de 100km per uur overal in de lockdown werd ingevoerd.
Iedereen durft wel 100 te rijden, dus dat geeft inderdaad dat soort situaties op de rijksweg.. Herkenbaar, hoor.. Die poedersuiker ( en ook piemels) gaan dan met 100 inhalen, dat duurt een eeuwigheid en houden het verkeer enorm op. Alsof je meteen een boete aan je kont hebt hangen als je met 110 inhaalt... ( ja, wellicht op een trajectcontrole) Rij godfriedbomans door.....

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:14

Dilan93 schreef:
Ik rij alleen op middelste of linkerbaan als ik moet inhalen. Verder zie ik geen reden om links te blijven rijden.

Geloof dat dit ook zo geleerd wordt bij de rijlessen


En zo hoort het ook.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:22

Nielojram schreef:
Rennie89 schreef:
Ik haal trouwens sinds Corona vaker rechts in... niet om het inhalen maar ik rijd op rechter baan en dan heb je zoveel poedersuiker die links blijven rijden of middenvak terwijl er geen verkeer is. Ik blijf dan tegenwoordig gewoon rechts rijden hoor, geef wel even flink gas erbij als ik dat doe maar ga niet bij helemaal links rijden moeite doen om auto weg te krijgen of helemaal links als die poedersuiker midden rijd om vervolgens weer helemaal naar rechts te gaan :+


Dat komt doordat de 100km per uur overal in de lockdown werd ingevoerd.
Iedereen durft wel 100 te rijden, dus dat geeft inderdaad dat soort situaties op de rijksweg.. Herkenbaar, hoor.. Die poedersuiker ( en ook piemels) gaan dan met 100 inhalen, dat duurt een eeuwigheid en houden het verkeer enorm op. Alsof je meteen een boete aan je kont hebt hangen als je met 110 inhaalt... ( ja, wellicht op een trajectcontrole) Rij godfriedbomans door.....


Die mensen nemen die 100 km per uur te letterlijk. Met inhalen gas bijgeven, anders creëer je gevaarlijke situaties. Daarbij is het in de avond vanaf 19;00 op veel plekken gewoon 130 en dat weten veel mensen schijnbaar niet :+ ik rijd altijd bij traject controle 100 km per uur 110 km op mijn teller. Houd ik rekening met afwijking van teller en de correctie :+ nog nooit een bekeuring gehad maar erger mij groen en geel aan die tjappies die niet even gas bijgeven op de linkerbaan.