Waterontharder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MariskadeJ

Waterontharder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 16:08

Hoi Bokkers!

Ik lees via de zoekfunctie wat losse berichten over waterontharder en anti kalk apparaten. Ik ben zoek naar echte ervaringen en daar hoop ik er via dit topic meer te bereiken :)

Als ik toch een topic heb gemist, dan hoor ik het natuurlijk graag!

We hebben een badkamer met antracietgrijze tegels. Volledig betegeld, muren en vloer. Nu wordt het na een jaar of 8 toch wel flink boenen op kalkaanslag en zijn we aan het kijken of we daar iets mee kunnen voor de toekomst.
Anti kalk vinden de tegels niet zo fijn qua kleurbehoud na al die jaren. Schoonmaakazijn geeft niet het gewenste effect.

Nu komt er online en op tv vanalles voorbij, maar overal krijg ik het gevoel 'wij van wc eend adviseren wc eend'.

We hebben een tussenwoning met flinke badkamer en de enkele watergebruikende huishoudelijke apparaten (cooker, wasmachine, afwasmachine)

Zijn er ervaringsdeskundigen?

Werk het? Doet het wat het belooft? Loont het?

Welk merk hebben jullie?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Olympia96

Re: Waterontharder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 16:25

Ja! Ja! Ja!
Beste investering in ons nieuwe huis. Zou het zo weer doen en voorrang geven op alle andere investeringen.
Geen kalk meer in badkamer en geen ‘bek vol met kalk’ als ik een kop thee drink. Het is net zo fantastisch als je denkt op basis van de reclame. Al onze oude kalk is ook verdwenen (amazing!)!
Wij hebben Amysoft trouwens.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 16:32

Olympia96 schreef:
Ja! Ja! Ja!
Beste investering in ons nieuwe huis. Zou het zo weer doen en voorrang geven op alle andere investeringen.
Geen kalk meer in badkamer en geen ‘bek vol met kalk’ als ik een kop thee drink. Het is net zo fantastisch als je denkt op basis van de reclame. Al onze oude kalk is ook verdwenen (amazing!)!

Kijk daar word ik blij van, aangezien ik net ook weer de stukjes kalk uit mn muil kon vissen toen ik mn kop thee op dronk :') Zo stom vind ik dat!

Mag ik vragen wat je ervoor betaalt hebt?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 16:52

Hier ook groot fan! Kosten waren 3 jaar terug zo'n 1250 inc montage

H_W_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 16:57

Ook wij hebben een waterontharder (Amysoft). Zeker een aanrader. Geen kalk meer op de tegels, waterkoker, koffiezetapparaat. Zorgt ook voor een langere levensduur van andere “water” apparatuur zoals wasmachine maar ook de CV ketel of boiller.
In bestaande bouw waar eerst geen waterontharder zit duurt het even voordat alle leidingen schoon zijn zeg maar.
Prijs is afhankelijk van welk apparaat je hebt meestal incl installeren en een voorraad zout.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:12

Earth schreef:
Olympia96 schreef:
Ja! Ja! Ja!

Kijk daar word ik blij van, aangezien ik net ook weer de stukjes kalk uit mn muil kon vissen toen ik mn kop thee op dronk :') Zo stom vind ik dat!

In 2019: 1625€ incl montage en 100kg zout (nu bijna op, maar de paarden drinken ook sinds 11-2020 ontkalkt water haha).

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:22

Wij verhuizen binnenkort naar ons nieuwe huis waar een waterontharder inzit. Van de huidige bewoners had 1 dochter veel last van eczeem, sinds de waterontharder niet meer.
Hoor ook van veel mensen dat het water lekkerder is.

H_W_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:48

Nog een bijkomend voordeel, minder wasmiddel, afwasmiddel, shampoo schoonmaak middel nodig omdat het water zacht is.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:23

Olympia96 schreef:
Earth schreef:
[quote="Olympia96"
Ja! Ja! Ja!
[/quote

In 2019: 1625€ incl montage en 100kg zout (nu bijna op, maar de paarden drinken ook sinds 11-2020 ontkalkt water haha).

In 2021: €1645 :D.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:25

Wij hebben de Amfa4000, ding doet precies niks. Was voor die prijs te mooi om waar te zijn :')

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 06:32

Ook ik ben groot fan! Echt nooit meer wil ik wonen/poetsen zonder waterontharder.
Aan mijn huid merk ik geen verschil en aan de smaak een je heel snel, dus dat merk ik ook niet meer. Maar voor het poetsen is het echt een verschil van dag en nacht. Wij waren zo’n €1300,- kwijt, maar voor het dubbele had IJburg ook zo gedaan. Overigens konden wij hem eerst een half jaar huren voordat wij hem kochten om te testen of het iets voor ons was.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 14:19

Hebben toevallig ook een offerte opgevraagd, rond de 1150 euro incl btw, excl montage. Merk is Aquastar en inclusief 125 kg zout.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:58

Waterverzachter was onze eerste grote investering in ons nieuwbouwhuis, naast de noodzakelijkheden (badkamer, keuken, vloeren). Hier is het water extreem hard, je zag al kalksporen na 1 maand (en toen waren we alleen in het huis bezig met verven enzo, dus nieteens intensief gebruik). Best thing ever! Er zijn hier op de wijk veel mensen gierig geweest en het niet gekocht. Allemaal kapotte apparaten. Wouden ze de bouwfirma nog aanklagen :') Terwijl het duidelijk is aangegeven van tevoren dat we dat zelf moesten doen.
Wij waren +- 1200 euro kwijt voor alles, inclusief 100kg zout.

MariskadeJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 18:28

Bedankt voor alle eevaringen dusver!

Toch wel verschil in prijzen, dat kan dus nog wel lonen!

Ik ga eens informeren hoe/waar hij bij ons geplaatst zou kunnen worden.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:38

MariskadeJ schreef:
Bedankt voor alle eevaringen dusver!

Toch wel verschil in prijzen, dat kan dus nog wel lonen!

Ik ga eens informeren hoe/waar hij bij ons geplaatst zou kunnen worden.

Bij Amysoft erg afhankelijk van de grootte van het apparaat (m.a.w. Afhankelijk van je waterverbruik). Wij hebben niet de grootste of de kleinste.