Kledingkast op vide bouwen, maar hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Soepblik

Kledingkast op vide bouwen, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 21:07

Hallo! :)

Sinds een paar maanden wonen mijn vriend en ik in een enorm leuke maar niet heel grote studio. We kunnen alles tot op heden kwijt, maar een goede kledingkast is er nog niet van gekomen. Momenteel ziet dat er zo uit:

(Excuses voor de rommel, dat is vaak ook niet zo :D )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag gaan we aan de slag om boven, op de vide dus, een kast te bouwen waar ook kleding in kan hangen (hoeft maar een klein deel te zijn). Maar we weten per god niet hoe we het moeten doen of inrichten. Het is een schuin dak, en een huurhuis dus we kunnen niets bouwen wat "permanent" is. Ook zit er een afzuigingsding. Het liefst zouden we die wegwerken. Maar nogmaals, het moet allemaal weer weg te halen zijn wanneer we verhuizen, en het liefst niet al te duur.

De kleding die beneden hangt moet dus naar boven, want daar gaan we een extra aanrecht/werkplek maken. Die hangbuis zat er nog in van de vorige bewoner, die gaan we nu gebruiken om pannen en lampen aan te hangen. Deze plek is al uitgedacht.

Maar boven is dus het "probleem". Er is op zich genoeg ruimte, maar het moet even handig worden ingedeeld. Wie heeft de gouden tip?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:00

Genoeg opties voor kasten onder een schuine wand/schuin plafond.

Van verrijdbare ruimte bespaarders en schuin afgezaagde ikea pax kasten tot hang buizen achter schuifdeurjes

Tis maar net tot hoe hoog je het wil hebben

belle_boef

Re: Kledingkast op vide bouwen, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:04

Schuifdeuren en legplanken erin. Voor de planken een simpel frame maken met balken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:05

Eventueel kun je ook nog veel opbergruimte winnen door je bed hoger te zetten. Daar kun je lades onder maken waar je heel veel in kwijt kunt.

pillow

Re: Kledingkast op vide bouwen, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:28

Ik heb mijn kast ook onder een schuine wand. Ik heb er een paar staande balkjes in gemonteerd met dwarslatten en daarop een lange 2,5 meter, brede (60cm) legplank. Ik heb dus 2 lagen, op de grond en op de plank. Is ca 80 cm hoog. Gordijnen op rails ervoor. Alle kleding en beddengoed ligt erin. werkt helemaal prima.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 07:41

Wij hadden in ons vorige huis boven ook alleen schuine daken en dus ditzelfde probleem.
We hebben toen bij de ikea besta kasten gekocht van 128 cm hoog. Hangstangen er in, wieltjes eronder gezet en deze tegen de schuine wand gerold.
Hierdoor ontstond veel kastruimte en achter de kasten was ook nog ruimte en daar hadden we bijvoorbeeld kampeerspullen opgeslagen in curverboxen.

Op deze manier hoefden we nergens in te boren en hadden we ineens veel opbergruimte. Kasten zijn ook weer mee gegaan naar volgende huis.