Trustpilot of andere reviewsite

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Trustpilot of andere reviewsite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 14:17

Toen wij een paar jaar geleden naar een nieuwe auto op zoek waren, merkte ik dat er qua recensies veel te vinden is online. Dus elke autodealer gooide ik door google. Dat was wel fijn, want zo wist ik waar ik wel of niet moest zijn.
Dat doe ik dus nog steeds wel met winkels, maar eigenlijk meestal alleen met online shops. Nu zijn wij hard op zoek naar een mooie tuinset[ [HTT] WAAROM bijna alleen maar zwarte/grijze tuinmeubels?! ] maar aangezien ik een nogal specifieke smaak heb, is het lastig om wat te vinden. Nu kwam ik al een paar keer Fonteyn tegen in Uddel. De site ziet er goed uit en ze hebben echt veel mooie dingen. Dus een bezoekje aan de winkel stond al in de planning. Ik had er zoooooveel zin in!!!

Toen ik ze vanmorgen opzocht op facebook, zag ik bij een post een negatieve reactie staan. Dus bedacht ik me om hun naam ook even door de zoeker te halen. Toen er bij de zoektips al 'Fonteyn radar' kwam te staan, wist ik eigenlijk al genoeg :') Via trustpilot las ik vervolgens dat het een waardeloos bedrijf is wanneer je de klantenservice nodig hebt, of dat je mazzel moet hebben dat het wel goed gaat. :=
Ik zit nog steeds in dubio om wel te gaan kijken, maar ik ben zo bang dat je wat moois aanschaft en dat het dan mis loopt. Dus dat moet ik nog even verwerken :')

Hoe is dat bij jullie? Gebruiken jullie wel eens sites als trustpilot? Ik ben erg blij met dit soort sites.

poes

Re: Trustpilot of andere reviewsite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:20

Ikzelf gebruik ik voornamelijk Google. En dan ga ik de negatieve recensies ook goed lezen want soms moet je wel echt een beetje kunnen filteren.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:22

Ik ben zelf al een jaar bezig om een bedrijf een slechte recensie te geven op élke website die ik kan gebruiken, puur om mensen zoals jij die voor een keus staan te waarschuwen. Ik wou dat ik meer had geluisterd naar andere trust-pilot ervaringen, nu heb ik vreselijk spijt. (Probleem is nog niet opgelost)

Doe goed onderzoek en vertrouw op je gevoel én op mensen die al eerder in jouw schoenen hebben gestaan en wel bij het bedrijf wat hebben gekocht. :)

Verder: je leest meer negatieve dan positieve reacties, dat is logisch want als iets goed gaat melden mensen dat vaak niet. Ik zou dus echt alleen kijken naar de probleem recensies en hoe dat is opgelost ipv de korte ‘zeur’ berichten om het maar even zo te benoemen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 14:24

poes schreef:
Ikzelf gebruik ik voornamelijk Google. En dan ga ik de negatieve recensies ook goed lezen want soms moet je wel echt een beetje kunnen filteren.

Oh ja dat kan natuurlijk ook. Daar zijn ze nog minder goed te spreken over deze winkel :=

Giolli wat onwijs balen zeg!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:25

Trustpilot heb ik een enorm gezeur mee gehad. Mijn ervaring is dat een verkoper heel gemakkelijk negatieve reviews kan laten verwijderen, ook toen ik bewijs kon aanleveren dat mijn aankoop echt was. Dus daar kijk ik nooit meer op.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:26

Oei die slechte recensies zijn niet best en ook heel recent. Wel veel over tuinhuizen zie ik.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 14:31

poes schreef:
Oei die slechte recensies zijn niet best en ook heel recent. Wel veel over tuinhuizen zie ik.

Ja klopt, daarom twijfel ik nog om langs te gaan. Zag wel eens review over een tuinset maar dat was er maar 1. We willen ook naar Loods5, misschien gaan we gewoon allebei heen en alleen als de set op voorraad is ofzo dat we dan bestellen. En mijn schoonfamilie is nog wel handig wanneer er iets stuk is ofzo.

Wat me ook opviel op trustpilot, dat ze van de oudere reacties eerst nog de moeite namen om erop te reageren vanuit het bedrijf, maar daar zijn ze inmiddels mee gestopt :') Ik zie ook veel positieve reacties die zijn aangevraagd door het bedrijf zeg maar.

@Westhof, dat is een goeie, maar dat hebben ze volgens mij niet gedaan hier. Maar voor andere bedrijven wel goed om te weten, dan zal ik voortaan meer op google kijken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:33

Ik vind het nadeel met trust pilot dat wanneer het bedrijf een oplossing had geschreven er ‘opgelost’ stond, terwijl het probleem dus niet was opgelost. Ik kon daar volgens niks alleen op reageren dmv sterren beoordeling.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:39

Wij gebruiken trust pilot voor onze webshop, en zo makkelijk is het niet om slechte recensies te laten verwijderen. Niet dat wij er veel hebben haha, en de 2 of 3 die we hebben, zijn van klanten die ongeduldig zijn óf onredelijk. Daar reageer ik als bedrijf zijne wel netjes onder met het hele verhaal dat mochten klanten deze review lezen, dan lezen ze 2 kanten van het verhaal.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:58

Als ik ergens voor het eerst bestel check ik altijd de reviews wel even. Google reviews, Trustpilot, Facebook, etc. Elk bedrijf zal wat slechtere reviews hebben maar als er heel vaak dezelfde klachten staan kijk ik liever verder.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 16:27

Dit vind ik dan wel verdacht, op trustpilot krijgt deze site echt een onwijs hoog cijfer. Maar op google is het heel laag. Zullen zij dan de slechte reviews misschien weghalen?
https://nl.trustpilot.com/review/westwing.nl

Afbeelding

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:59

Earth schreef:
Dit vind ik dan wel verdacht, op trustpilot krijgt deze site echt een onwijs hoog cijfer. Maar op google is het heel laag. Zullen zij dan de slechte reviews misschien weghalen?
https://nl.trustpilot.com/review/westwing.nl

[ [url=m/ZJni6K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarschijnlijk zitten er dan veel neppe positieve reviews tussen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:07

Niet direct een antwoord op je vraag. Maar wij hadden een tuinhuis, jacuzzi en een sauna bij de Fonteyn besteld maar dat gingen niet bepaald vlekkeloos. Beloftes gedaan die niet waargemaakt werden, levering die 4 maanden later kwam. Bij ons was de sauna het heikele punt. Tuinhuis en jacuzzi was prima.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:16

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:18

Kidde schreef:
Vaak kijk ik er wel even op. Al zegt het ook niet altijd alles, Divoza is naar mijn mening wel erg laag beoordeeld: https://nl.trustpilot.com/review/divoza.com Daar kan je prima bestellen

De service bij Divoza laat vaak te wensen over.
Je kan bij Divoza prima bestellen en ze leveren ook keurig.
Maar service en garantie hoef je niet van ze te verwachten.
Kan de lagere beoordeling dus wel begrijpen.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:20

Het is natuurlijk wel zo dat mensen geneigd zijn om eerder negatieve ervaringen te delen dan positieve, maar zo'n hoeveelheid recente ervaringen met 1 ster is vaak geen goed teken.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:21

Meestal google ik een partij en kijk dan wat daar uitkomt. 1 ervan die ik vaak meeneem is trustpilot maar meestal kom je er wel wat meer tegen. En ja, ik kijk hier zeker naar. Meermaals bij bedrijven niet gekocht/besteld aan de hand van negatieve reviews.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:21

Feit is dat over het algemeen mensen reviews plaatsen die niet tevreden zijn. Blijkbaar heb ik dan steeds geluk met alle ruitershops want zelfs Hypostore ging in 1 X goed.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:25

Ik google het bedrijf altijd én kijk op sites als trustpilot.

Inderdaad wel filterend, want bij elk bedrijf zijn slechte reviews te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:27

Ik gebruik dat soort sites wel, maar lees de reviews, zowel de positieve als de negatieve, wel heel kritisch. Iemand die bijvoorbeeld 1 ster geeft en aangeeft dat het product kapot was bij levering, ze met veel pijn en moeite na twee weken antwoord kregen en pas na drie maanden een vervangend product kregen, neem ik natuurlijk serieuzer dan iemand die alleen zegt 'service was slecht,' tenzij er nog andere reviews zijn die dat onderschrijven mét onderbouwing.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 18:11

Mkango schreef:
Ik gebruik dat soort sites wel, maar lees de reviews, zowel de positieve als de negatieve, wel heel kritisch. Iemand die bijvoorbeeld 1 ster geeft en aangeeft dat het product kapot was bij levering, ze met veel pijn en moeite na twee weken antwoord kregen en pas na drie maanden een vervangend product kregen, neem ik natuurlijk serieuzer dan iemand die alleen zegt 'service was slecht,' tenzij er nog andere reviews zijn die dat onderschrijven mét onderbouwing.

Ja dat heb ik ook hoor, ik filter wel goed. Bijv als iemand zeurt dat ze een pakket moeten terug sturen en dat dan de doos niet in hun auto past en ze daar boos over zijn, daar heb ik niks aan. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Waar ik wel op let, is dat diezelfde mensen bijna geen contact krijgen met de klantenservice en na retour sturen ze nog steeds op geld wachten etc.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:37

Het is echt niet makkelijk om reviews te verwijderen op trustpilot!
En wij spreken uit ervaring ;)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 18:48

ivy_power89 schreef:

Ja dat zei je idd. Het is wel gek, zoveel slechte recensies zijn er niet op trust, maar dus wel op google en ook op een andere site.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:54

poes schreef:

Ik heb de rest niet meer gelezen, maar even hierover...tuinhuizen duren erg lang qua levering. Ik zie die wachttijden overal door een tekort aan hout.

Op de website staat geen levertijd oid aangegeven dus mensen verwachten waarschijnlijk snel hun bestelling te ontvangen, echter blijkt na de bestelling dat de levertijd heel lang is (paar maanden).

Wij hebben hier ook pas besteld, maar nog geen tuinhuis ontvangen (duurt ook nog paar weken volgens de mail).

Lees verder ook wel veel goede recensies over hun.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:15

Earth schreef:
ivy_power89 schreef:

Ja dat zei je idd. Het is wel gek, zoveel slechte recensies zijn er niet op trust, maar dus wel op google en ook op een andere site.

Op google hebben wij maar 4 recensies en op trustpilot 190 nu.
Daar komt een uitnodiging voor, als een klant een bestelling heeft gedaan.
Daarom zijn mensen denk ik sneller geneigd een positieve recensie te plaatsen op trustpilot