Haha dat mag wel wat organisatie gebruiken.
Ik zou zelf zoveel mogelijk opbergdozen kopen voor het eten, zodat je sauzen en koekjes en koffie gewoon netjes opgeborgen zitten. Ik denk dat dit al een hoop kan schelen. Ook heb ik kratjes voor schoonmaakdoekjes/theedoeken/handdoeken etc. Gewoon alles wat klein is bij elkaar stoppen in dozen en mandjes, dat is ook makkelijker stapelen. Kijk ook wat je kan wegdoen. Ik weet niet of ik op de eerste foto een zak voer zie? Misschien kun je dat ook in een pot stoppen.
Voor je schoenenkast zou ik kijken wat je nu draagt en de rest in de kledingkast (of eventueel weer een grote platte curver die je op de grond kan zetten). Op de bodem kun je misschien plankjes maken of een schoenrekje neerzetten. Zelf vind ik het fijn om de langste jassen aan de buitenkant te hebben hangen, dan hangt dat in het midden niet zo in de weg.
Je koffiepads gewoon ook in leuke potjes, ziet er meteen gezelliger uit dan zakjes. Eventueel zou je hier misschien een rekje kunnen neerzetten, of een plankje aan de wand maken, zodat je de hoogte in kan in plaats van de breedte. Kan je eventueel ook nog theetjes of kruiden of wat dan ook opzetten als je dat leuk vind.
Zoals je merkt ben ik fan van opbergdozen, mandjes, en potjes
maar dit zorgt snel voor een opgeruimde indruk en als je dan ook nog eens zorgt dat wat je bij elkaar stopt ook logisch bij elkaar hoort dan blijft alles georganiseerd.