https://www.funda.nl/koop/verkocht/wets ... algeweg-1/
Mijn budget is erg beperkt, dus een instapklaar huis was voor mij onbetaalbaar. De verbouwing ga ik (ook door dat beperkte budget) veelal zelf doen en uitsmeren over een langere periode, zodat ik tussendoor kan sparen.
Dat zelf klussen is een flinke uitdaging want mijn kluservaring tot nu toe beperkt zich tot een spijker in een muur tikken en de muren verven

Maar hey, ik heb het nog nooit gedaan, dus hoe moeilijk kan het zijn

Ik wil dit topic vooral voor mezelf bijhouden. Gewoon om later terug te lezen wat ik allemaal heb gedaan. En uiteraard om mijn ontwikkeling van klunser naar klusser te zien.
De skills in week 0:
-schilderen
-spijker in de muur tikken
Het eerste weekend heb ik met mijn ouders vooral vanalles opgemeten.
Terwijl ik oorlog voerde met plakplastic...

Was mijn moeder een stuk succesvoller en heeft even het behang uit de benedenslaapkamer gesloopt in 5 minuten tijd. Het zit allemaal in de polsbeweging schijnbaar

Ik ga eerst alleen beneden aan de gang. Boven komt pas als ik er woon aan de beurt.
Gedurende de week heb ik zelf wat kleine klusjes gedaan.
Zoals de uberranzige wcbril vervangen.

Dat was trouwens nog wel een teleurstelling. Ik had in de winkel een bril gekocht. Een mooie zwarte, want zwart is hip. Dacht ik.
Tot hij dus op de pot zat en ik alleen maar aan een schoolwc moest denken.

En verder heb ik met muurvuller gespeeld nadat ik zo'n 50 pluggen en spijkers uit alle muren heb getrokken.
Ik was supertrots op het strakke resultaat. Tot mijn pa zei: "je weet toch dat we straks sleuven gaan trekken voor de elektriciteit en je dan opnieuw mag beginnen?"
Oja

Tot zover de eerste klusweek. We zijn inmiddels een stukje verder, maar daar maak ik een nieuwe post over.
Skills:
Wc bril vervangen +1
Strijd tegen het plakplastic -1
Muren vullen +3
Revanche op het plakplastic +5