Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-21 17:14

Stomme titel en absoluut non-issue, maar toch benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. Ik heb dus afgelopen woensdag een pakje voor buren verderop in de straat aangepakt van de bezorger. Nu is dit eerder gebeurd en toen kwamen ze het niet halen. Toen ik na een week eens ging aanbellen bij ze was de buuf boos dat ik zo lang had gewacht met brengen. Ze mopperde dat ze al dagen zat te wachten tot ik langskwam.

Als ik zelf zie dat een pakje bij buren is afgeleverd ga ik altijd zo snel mogelijk zelf langs om het op te halen, dus eigenlijk dacht ik dat dat normaal is. Eigenlijk gaat dat altijd ook altijd zo met anderen buren: degene die het item besteld heeft haalt het op waar het is afgeleverd.

Nu ben ik de beroerdste niet en heb ik dus donderdag bij ze aangebeld om het te brengen, maar toen waren ze niet thuis. Had ze eerder die dag wel voorbij zien lopen, maar zat toen in een meeting. Heel eerlijk ben ik een beetje geïrriteerd erover dat een pakje voor hen aannemen schijnbaar zo’n gehannes is en ik denk zelfs dat ik een volgende keer weiger. Ik heb niet zoveel zin dat het nu mijn verantwoording is om daar steeds aan te bellen om het af te geven. Hoe moeilijk is het om zelf je post op te komen halen? Maar ben nu wel benieuwd wat de etiquette hiervoor zijn :+

Wat vindt Bokt: breng je een aangenomen pakje langs of verwacht je dat men zelf het komt halen?


Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:16

Laten ophalen. Ze moeten juist dankbaar zijn dat je het hebt aangenomen. Raar mens, die buurvrouw van jou!

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:16

Mijn eigen pakketjes haal ik zsm op, als mensen wachten met halen is het gelijk de laatste keer geweest.. Doei, haal het maar op het ophaalpunt :evaw:

Goedgekeurd onderschrift :)

Utixo

Berichten: 6556
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:16

Is maar net wat uitkomt, meestal appen we even over en weer. Maar mij lijkt het logisch dat de officiële ontvanger het komt halen volgens de etikette. Heb je niet tegen de buurvrouw gezegd dat jij al dagen zat te wachten tot ze het eens langs kwam halen?

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:16

Ik haal het in principe altijd zelf op en mijn buren ook maar als ik toevallig zie dat een buur thuis is gekomen breng ik het langs.

When nothing goes right,

go left.

Katyatje

Berichten: 1859
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:16

Lijkt me logisch dat ze het zelf komt halen :P dat is toch ook de reden dat de bezorger altijd een briefje in de bus doet. Zodat je weet waar je het kan gaan halen.

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:19

Nou van die buurvrouw nam ik nooit meer een pakket aan. Je bent de bezorgservice niet. Normaal haal je het zelf even op bij de buren.

Come over to the dark side, we have cookies!

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-21 17:19

Utixo schreef:
Is maar net wat uitkomt, meestal appen we even over en weer. Maar mij lijkt het logisch dat de officiële ontvanger het komt halen volgens de etikette. Heb je niet tegen de buurvrouw gezegd dat jij al dagen zat te wachten tot ze het eens langs kwam halen?

Ja haar reden was dat ze niet weet wanneer ik thuis ben, dus daarom wachtte ze tot ik het kwam brengen :')
Dat ik daar voor Jan doedel voor de deur sta maakt dus schijnbaar niet uit :P
Laatst bijgewerkt door Ceffyl op 08-05-21 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Berichten: 19746
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:19

Ik krijg vaker geen briefje dan wel in de bus.

Verder wil ik zo snel mogelijk van pakje af en breng ik net zelf na 1 dag en ja soms bel ik 3x op dag aan.
Snap niet waarom zo moeilijk doen
Laatst bijgewerkt door tita op 08-05-21 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

30-11-2015
03-07-2018

Dammie

Berichten: 3312
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:19

Ik haal een pakje zo snel mogelijk op.
Ik wil niet dat mijn pakje bij een buur te lang in de weg blijft te staan.

Van deze buurvrouw moet je voortaan gewoon weigeren, wat een tut.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Dyphusion
Berichten: 1022
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:20

Ik haal mijn pakje op bij de buren en de buren halen hun pakje ook op bij ons. Ik zou echt niet achter je buurvrouw aan lopen of je alsjeblieft het pakje mag brengen, is ze helemaal mal.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-21 17:20

tita schreef:
Ik krijg vaker geen briefje dan wel in de bus.

Verder wil ik zo snel mogelijk van pakje af en breng ik net zelf na 1 dag en ja soms bek ik 3x op dag aan.
Snap niet waarom zo moeilijk doen

Omdat ik ook werk en geen zin heb om 3x per dag daar aan te bellen?

Amyyy

Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:20

Absoluut zelf ophalen. Soms ga ik een paar keer langs en zijn ze niet thuis, dan gooi ik een briefje in de bus dat ze het voor de deur mogen zetten. Andersom verwacht ik ook dat mijn buren zelf hun pakketje op komen halen. Ik ga toch niet voor postbode spelen, koekoek :+ . De volgende keer het pakketje niet meer aannemen, dan gaan ze maar mooi naar het afhaalpunt.
Wel eens gehad dat ik van PostNL geen briefje had gekregen, en ook in de app stond niet waar mijn pakketje was. Toen was ik wel heel blij dat de buurman het kwam brengen na een maand :Y)

Bij mijn ouders wil ik nog wel eens het pakketje naar de buurvrouw brengen als ik zie dat ze net thuis komen. Maar dat is een andere setting en relatie.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Onali

Berichten: 18381
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:21

Als ontvanger; zelf ophalen.
Als tijdelijke opslagplaats; ik woon in een portiekflat. Heb het voor mijn onderbuurman toen tegen zijn deur aangezet toen ik wegging voor die dag. Ik weet nooit precies wanneer hij thuis is.
De andere buren komen het zelf halen bij me.

Black is the colour of my true love's hair

Kidde
Berichten: 3431
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:22

Wat een rare reactie van je buurvrouw :') Ik zou ze volgende keer lekker weigeren van haar.

Het afhaalpunt komt je pakketjes toch ook niet langsbrengen.

tita

Berichten: 19746
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:22

Ceffyl schreef:
tita schreef:
Ik krijg vaker geen briefje dan wel in de bus.

Verder wil ik zo snel mogelijk van pakje af en breng ik net zelf na 1 dag en ja soms bek ik 3x op dag aan.
Snap niet waarom zo moeilijk doen

Omdat ik ook werk en geen zin heb om 3x per dag daar aan te bellen?



Ja boeien..... buurvrouw ik neem aan niet km lopen en anders pleur je het in de container .... briefje door de bus.
Jij neemt pakje aan das netjes, jij wil er ook vanaf..... jij irriteer je aan pakje
Kun je 2 dingen doen, snel afleveren of niet meer aannemen

Ik breng het vaak zelf na 1 dag

30-11-2015
03-07-2018

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:23

We hebben hier heel goed contact in de buurt. Soms breng ik het, soms halen ze het op en andersom.
Als ik een pakje heb liggen en ik zie ze thuis komen dan ren ik even naar buiten. Als ik er geen erg (het vergeet) in heb dat mijn pakje bij de buren ligt komen ze het even langs brengen. Gewoon heel fijn.

Chagrijnig worden omdat het niet wordt gebracht vind ik heel raar. :+

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:24

Zelf halen, of ik moet iemand net tegenkomen, maar ik ga ze niet bezorgen. Lekker makkelijk anders: zij niet thuis, dus pakje bij de buren en jij met een beetje pech tig keer op en neer me dat pakketje tot ze wel een keer thuis zijn. En dat kan omgekeerd ook voorkomen, maar dat is risico van het vak als je online spullen bestelt imo. :+ Als ik pakketjes wilde bezorgen, had ik wel bij DHL gesolliciteerd. :=

Ik zou jouw buren gewoon één keer duidelijk maken dat ze het zelf moeten komen ophalen, gebeurt dat niet, gaat het pakketje gewoon retour afzender na een week (mits dat gratis is :)) ).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-21 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:25

Ik haal het altijd z.s.m. op en mijn buren bij mij ook. Ik laat het gerust in m'n gang liggen als ze het niet ophalen :Y)

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:26

Ik doe eigenlijk beide. Als ik denk “ oh hij ligt hier langer of oh het komt niet uit dat ze vanavond komen”, dan loop ik langs.
1 van de buren weiger ik omdat die nooit thuis is en het pakketje hier dan veel te lang ligt :D

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:27

Ik haal het in principe ook altijd asap op, bedankt ze en ben weer weg, als van ons een pakketje bij een van de buren ligt. Weet van de buren waar wij pakketjes van aannemen dat ze dat ook doen als ze het hier laten afleveren, op 1 iemand na. Zij is slechter ter been en vaak ziek, dus daar breng ik het met alle liefde zelf aan de deur :j.

Maar chagrijnig zijn omdat het idd niet gebracht wordt als je pakketje bij een van de buren beland, vind ik ook echt vreemd. Vind dat je blij mag zijn als een van de buren je pakketje aanneemt, zodat je al niet naar een ophaal punt hoeft te gaan.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-05-21 17:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:27

Ik neem vrijwel geen pakjes aan voor buren (iig niet voor degenen die ik niet persoonlijk ken) en de buurt af en toe voor mij.
Moet er wel bij zeggen dat we vrijwel om de hoek minstens 3 ophaalpunten hebben. :)
Hier is de ongeschreven afspraak zelf ophalen bij de betreffende buur, tenzij je elkaar net tegenkomt bij thuiskomst ofzo, dan wordt het op straat overhandigd.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Kimbers

Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:27

Zelf halen absoluut :j
Ik zou niks meer aannemen voor desbetreffende buurvrouw.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-21 17:28

tita schreef:
Ja boeien..... buurvrouw ik neem aan niet km lopen en anders pleur je het in de container .... briefje door de bus.
Jij neemt pakje aan das netjes, jij wil er ook vanaf..... jij irriteer je aan pakje
Kun je 2 dingen doen, snel afleveren of niet meer aannemen

Ik breng het vaak zelf na 1 dag

Nou ja, ze wonen 15 deuren verderop. Is inderdaad niet eind van de wereld, maar wel steeds op en neer lopen. Ik irriteer me er niet zo zeer aan dat het hier staat, maar ben bang dat ze straks weer pissig zijn dat het zo lang geduurd heeft.

santie

Berichten: 1386
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:28

ik nam vaak ik pakjes aan voor de hele buurt, maar nu ik zelf weer werk kan dat niet meer. De buren komen het pakje vaak halen zodra ze thuis zijn, ik wilde best de pakjes (waarvoor niet getekend hoeft) aannemen, maar ik ben geen postbode.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Ashleytjuhh, Colien, dolor, Elmee, Firegirl, IASCrawler, Roosch, Tess__, Vagabondo, xSimonee, YandexBot en 58 bezoekers