Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:56

Ceffyl schreef:
Ik ben dus net geweest en ze waren niet thuis, maar ik weet nu wel waarom de directe buren het niet hebben aangenomen ;( Schijnbaar halen ze dus nooit zelf op en de mensen naast hen nemen daarom niks meer aan. Hun directe buurman zei letterlijk: “oh heb je het al sinds woensdag? Nou veel sterkte dan maar.”

Ik heb wel een briefje bij ze in de bus gegooid dat ik 2x ben langs geweest en dat ze het kunnen komen halen. Ben benieuwd!


Gewoon (en bij voorkeur in de stromende regen) op de stoep bij de achterdeur zetten bij ze... Leren ze het wel af.

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:57

Inderdaad, gewoon voor de deur zetten. Succes ermee! :wave:

Koekie73

Berichten: 2671
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:57

Je heb een briefje in de bus gedaan, dus nu fijn afwachten :D Ik zou het iig niet meer brengen nu.

Pferdchen
Berichten: 641
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:59

Ik had ooit een heel boze buurvrouw met een pakket voor mij aan de deur. Ik had geen idee dat er bij haar iets voor mij bezorgd was. Het afleverbriefje was tussen kranten en post verdwenen. Buurvrouw was werkelijk woest. Buurvrouw ging er zondermeer vanuit dat ik te beroerd was om het te komen halen, terwijl dat niet zo was. Ik had gewoon geen idee dat het pakket bij haar stond. Heb het afleverbriefje later alsnog gevonden en het pakket bleek ruim een week bij haar gestaan te hebben. Is overigens al lang geleden (nog zonder mailberichten rondom de bezorging).

Vind het eigenlijk nooit een probleem om pakketjes aan te nemen. Ze worden eigenlijk altijd zo snel mogelijk opgehaald en mocht het ineens langer duren, dan breng ik het even langs. Zelf laat ik graag op een afhaalpunt bezorgen, maar dat kan niet altijd

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:03

Pakket ophalen is het normale gebruik hier. De enkele keer dat wij iets voor de buren of zij iets van ons aannemen, dan direct even ophalen. Mocht het een dag staan, dan brengen we het even.
Iemand die zo reageert als bij jou ts. Daar zou ik niets meer voor aannemen, die zoekt het maar lekker zelf uit.
Laatst bijgewerkt door Gea99 op 08-05-21 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:05

Als een pakketje van mij bij de buren bezorgd wordt, haal ik het zelf z.s.m. op. Als ik weet dat ik niet thuis ben op het bezorgmoment, kies ik een ander bezorgmoment of laat ik het naar het pakketpunt gaan. Als ik een pakketje aanneem voor één van de buren, wacht ik tot het opgehaald is. Met één recente uitzondering. Er was iets bezorgd van Coolblue en ik vind mijn buurman daar niet echt het type voor, dus ik dacht dat het misschien iets was wat prijzig was of wat hij snel nodig had en toen heb ik het gebracht wanneer ik zag dat hij thuis kwam.

LieveLoes

Berichten: 1689
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:05

Kun je het pakketje niet gewoon laten retourneren TS? :D zou ik heel snel klaar mee geweest zijn!

zonnebloem18

Berichten: 24839
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:07

Bijzonder trouwens dat zo'n pakketje 15 huizen verderop wordt aangeboden. Alle buren tussenin weten inmiddels dat ze zo'n pakketje voor haar beter niet aan kunnen nemen?

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:08

Ceffyl schreef:
Ik ben dus net geweest en ze waren niet thuis, maar ik weet nu wel waarom de directe buren het niet hebben aangenomen ;( Schijnbaar halen ze dus nooit zelf op en de mensen naast hen nemen daarom niks meer aan. Hun directe buurman zei letterlijk: “oh heb je het al sinds woensdag? Nou veel sterkte dan maar.”

Ik heb wel een briefje bij ze in de bus gegooid dat ik 2x ben langs geweest en dat ze het kunnen komen halen. Ben benieuwd!



Je doet wel veel moeite TS, zeker na haar eerdere reactie. Nu met de info van hun directe buurman zou ik ook niets meer aannemen. Vind het heel onbeschoft dat zij verwachten dat je het langs brengt. Uiteraard geef ik ook wel eens iets af maar dan blijkt dat buren idd geen briefje in bus hebben gekregen.

Laurora

Berichten: 2642
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:10

In principe haal ik het zelf op, maar soms ziet mn buurman me thuiskomen en dan brengt hij het direct naar me toe.
Zelfde doe ik ook, als ik zie dat hij thuis is breng ik het pakketje naar hem toe, anders haalt hij het later zelf op.

Van andere buren dan die ene buurman krijgen we bijna nooit iets, maar als het gebeurd halen ze het eigenlijk altijd zelf op, meestal dezelfde dag nog.

Edit: jouw buren zijn wel heel erg hoor TS. Nooit meer pakketjes voor aannemen!
Laatst bijgewerkt door Laurora op 08-05-21 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Kairos
Berichten: 2713
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:12

Paardenfan25 schreef:
Ceffyl schreef:
Ik ben dus net geweest en ze waren niet thuis, maar ik weet nu wel waarom de directe buren het niet hebben aangenomen ;( Schijnbaar halen ze dus nooit zelf op en de mensen naast hen nemen daarom niks meer aan. Hun directe buurman zei letterlijk: “oh heb je het al sinds woensdag? Nou veel sterkte dan maar.”

Ik heb wel een briefje bij ze in de bus gegooid dat ik 2x ben langs geweest en dat ze het kunnen komen halen. Ben benieuwd!



Je doet wel veel moeite TS, zeker na haar eerdere reactie. Nu met de info van hun directe buurman zou ik ook niets meer aannemen. Vind het heel onbeschoft dat zij verwachten dat je het langs brengt. Uiteraard geef ik ook wel eens iets af maar dan blijkt dat buren idd geen briefje in bus hebben gekregen.

Ik ga hier in mee. Dan gaat ze maar lekker naar een pakketpunt, als ze dan te lang wacht gaat het ook gewoon weer retour.
Mijn buren nemen gelukkig alles aan als we er sporadisch niet zijn en komen hun pakketjes ook gewoon halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:12

zonnebloem18 schreef:
Bijzonder trouwens dat zo'n pakketje 15 huizen verderop wordt aangeboden. Alle buren tussenin weten inmiddels dat ze zo'n pakketje voor haar beter niet aan kunnen nemen?
Alsof die bezorgers 15 huizen afgaan. := Die gaan meestal naar de directe buren en anders andere mensen in de straat die ook een pakketje van hen krijgen, dus zo kan het inderdaad zijn dat je wat krijgt dat van iemand wat verder in de straat is.

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:17

Ceffyl schreef:
Ik ben dus net geweest en ze waren niet thuis, maar ik weet nu wel waarom de directe buren het niet hebben aangenomen ;( Schijnbaar halen ze dus nooit zelf op en de mensen naast hen nemen daarom niks meer aan. Hun directe buurman zei letterlijk: “oh heb je het al sinds woensdag? Nou veel sterkte dan maar.”

Ik heb wel een briefje bij ze in de bus gegooid dat ik 2x ben langs geweest en dat ze het kunnen komen halen. Ben benieuwd!


En als ze het komen halen zou ik gelijk zeggen, als ze commentaar maakt.
ik ben niet de postbode wil best wat aannemen maar je haalt het dan zelf hier op anders gaat het over.

Hier wordt een pakket gewoon opgehaald door de buren en als ik zelf wat besteld heb en ze bezorgen het bij de buren haal ik het zelf op. Ben altijd al blij dat ze het aannemen.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:27

Wij brengen het eigenlijk altijd naar de buren, komt echt maar weinig voor dat er gevraagd wordt of we iets aan willen nemen, maar als het gebeurd en we dan zien dat ze thuis komen dan brengen we hun pakket naar hun toe.. :=

Amado7

Berichten: 10732
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:31

Net zo lang laten liggen totdat ze het komt halen. Is ze boos? Zeggen als ze boos doet dat het haar taak is om op te halen en dat je het anders volgende keer niet meer aanneemt en dat ze het dan op een punt kan halen.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:32

Zelf oplaten halen. En voor die buur niet meer aannemen

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 19:54

Mkango schreef:
zonnebloem18 schreef:
Bijzonder trouwens dat zo'n pakketje 15 huizen verderop wordt aangeboden. Alle buren tussenin weten inmiddels dat ze zo'n pakketje voor haar beter niet aan kunnen nemen?
Alsof die bezorgers 15 huizen afgaan. := Die gaan meestal naar de directe buren en anders andere mensen in de straat die ook een pakketje van hen krijgen, dus zo kan het inderdaad zijn dat je wat krijgt dat van iemand wat verder in de straat is.

Ik had zelf ook een pakketje! En mijn huis is na die van haar op de route. Dus zo gek vind ik het niet dat hij dat dan vraagt. Maar denk dat hij ook wel weet dat de directe buren niet meer aanpakken en aangezien ik wel thuis was heeft hij het bij mij gedropt.

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:54

Beetje raar toch. Je doet hun een plezier zodat ze het pakketje dezelfde dag bij jou kunnen halen ipv bij het afhaalpunt de volgende dag. En dan krijg je nog commentaar ook.

Vorige week kwam ik naar huis hebben wij een groot Milka hartje van de buurvrouw gekregen omdat wij hun pakketjes vaak voor hun aannemen. Dat vond ik erg attent. (komt wel met regelnaat minstens 1keer per week wat voor hun :+)

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:56

Ceffyl schreef:
Kimmiee_D schreef:


Dit dus :j :j

Ach ja, het gaat ook eigenlijk om niks ergs. Maar ik was gewoon benieuwd wat “normaal” is hierin. Je gaat gewoon twijfelen of je inderdaad niet zelf verkeer zit.

Ik ga het zo nog een keer proberen te brengen. Ben benieuwd hoe ze reageren :P


En dan gelijk mededelen dat ze het de volgende keer moet komen halen.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 19:56

Voor corona namen onze buren vaak onze pakjes aan. En ook al zeiden ze dat ze het echt niet erg vonden, met kerst deed ik dan altijd wat leuks langsbrengen als dank! Nu zijn wij altijd thuis en pakken we vaak aan voor anderen.

Anne_vD

Berichten: 230
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:03

Ik zou zeggen zelf ophalen, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik laatst een moment had dat ik het liever even zou brengen. Had een pakketje voor de buren wat verderop aangenomen. Onze postbezorger weet dat ik thuis werk en kwam daardoor naar ons.. maar vervolgens stond de desbetreffende buurman ook ellenlang aan te bellen terwijl ik nog een klant aan de lijn had onder werktijd. Dus die had ik liever zelf na werktijd even gebracht. Kan de beste man natuurlijk ook niet weten maar fijn is anders.

Heb hierdoor wel gelijk bedacht dat ik vanaf dat moment alleen nog maar pakketjes voor de buren naast ons aanneem. Vaak geeft mijn vriend het pakketje dan als hij ze thuis ziet komen. En als we ze net missen komen ze er zelf even om. :D

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:04

Wij hadden een buurt waar het eerste woord van de straat vaker voor kwam. Dus ...eng ...straat ...weg ...laan, met op de puntjes hetzelfde woord.
Dit resulteerde dat de postbezorgers niet meer goed keken en het vaak verkeerd bezorgden. Helaas werd er ook een appartementencomplex achter ons gebouwd wat ook een heel raar stukje was, dus toen ging het al helemaal verkeerd gezien ze dachten dat dit de ...eng was. Met als resultaat; pakketje compleet zoek en de postbezorger wist ook niet meer waar hij het bezorgd had.

Ik wou dus heel graag mijn pakketje, want ik zat er echt op te wachten, maar niemand wist waar die was. Ik was toen intens blij dat degene met het pakketje dan eindelijk na 4/5 dagen langs kwam om hem te brengen.. Maar ik was wel attent en was er heel blij over en zei dankjewel met de uitleg van de situatie

Maar, normaliter zelf gewoon ophalen. Om het elke keer te moeten brengen is onzin. Ook ben ik er op tegen om een persoonlijk ophaal punt te zijn, na een tijdje irriteert dat wel.

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:07

Ik vind zelf ophalen normaal, maar je krijgt niet altijd een briefje. Ook levert niet elke webshop aan een afhaalpunt. Wij brengen het vaak zelf even als we de buuf zien want willen niet dat ze in de avond aanbelt als de kinderen slapen. Directe buren aan één kant nemen wij niks voor aan en die gaan goddank verhuizen.

Gelet op de mentaliteit van jouw buren zou ik geen pakje meer aannemen :+ het komt nogal gemakzuchtig van hen over.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:10

Ik had ook van die buren die hun (gigantische) pakketjes gerust een week bij mij lieten liggen, tot ik ze zelf maar een keer ging brengen. Ook dan kon er geen woordje van bedankt vanaf. Daarna nam ik geen pakketjes meer voor ze aan, dan gaan ze maar naar het afhaalpunt.

Aan de andere kant heeft de buurman ooit een pakje aangepakt, een half uur voordat hij 3 weken op vakantie ging, en kon ik dus 3 weken langer op mijn pakketje wachten 8)7


Ik zou het in jouw geval ergens in een hoek zetten waar je er geen last van hebt, en het dan lekker afwachten.

AmyJamess

Berichten: 2120
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:35

Een tijdje terug kwam een buurvrouw een pakket voor mij brengen. Ik had geen niet thuis bericht gehad en wist dus ook niet dat het pakket bij hun lag.

Maar normaal gesproken haal ik het pakket altijd zo snel mogelijk op.
Immers mijn pakket en mijn verantwoordelijkheid vind ik.